Gå til innhold

Final Fantasy XIII på 360!

Nimrad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Aldri på dette forumet.

Ikke på noen andre når jeg tenker meg om heller.

Siden Gears of War kom ut har det vært stor enighet blandt gamere over hele verden at Playstation serien God of War "eide" navnet GoW. Gears of War fikk dermed forkortelsen GeoW. Slik har det vært så lenge jeg kan huske.

Lenke til kommentar
Aldri på dette forumet.

Ikke på noen andre når jeg tenker meg om heller.

Siden Gears of War kom ut har det vært stor enighet blandt gamere over hele verden at Playstation serien God of War "eide" navnet GoW. Gears of War fikk dermed forkortelsen GeoW. Slik har det vært så lenge jeg kan huske.

Mulig det, skal ikke krangle om det. :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Eldritch, jeg vil heller tro at du burde skylde på Sony denne gang. Det er tross alt de som har droppet ballen, vil nok tro de fikk tilbud om å la FFXIII forbli et PS3-eksklusivt spill, men at Sony ikke gadd å dumpe nok penger på bordet. Eventuellt kan det være som fler over nevner, at Xbox 360 har et såpass solid fotfeste i USA at det rett og slett er for mange penger de går glipp av ved å være eksklusive.

Når det kommer til at Square Enix såpass lenge holdt seg til at det skulle være PS3-eksklusivt kan nok ha med en avtale med Sony å gjøre, da Sony trolig har solgt endel konsoller på det at de er eneste som ville få next-gen Final Fantasy, og de var de som hadde mest å tjene på å la annonseringen komme såpass sent.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor PS3 folk whiner. Det er ikke akkuratt sånn at MS har "TATT" FF fra dere.. Det vil fortsatt komme på PS3, selv om det også kommer til X360. Blir dere sure fordi flere får oppleve gleden av et bra spill?(Har aldri spilt FF, men antar det er bra)

Eier en PS3, som jeg fortsatt er like glad i selv om en annen konsoll får spille et spill som kun jeg kunne spille før)

Lenke til kommentar

Jeg velger å tro at Square Enix har fulgt pengende denna gangen. Men uansett jeg bryr meg ikke stort for å være ærlig. Eneste FF spillet jeg har likt er FF7 så kommer vel ikke til å like dette engang.

Men jeg forstår dem jo samtidig som det er litt merkelig at de har fortalt at FF13 var ps3 exclusive lenge også fikk de vel en deal av microsoft. Eneste spillet jeg vil ha som jeg sikkert aldri får på 360 er MGS4. Resten kan ps3 forsåvidt bare beholde ><

Lenke til kommentar

Hva er egentlig problemet? Jeg blir lei meg når jeg ser at folk blir sinte og leie seg av den grunn at FFXIII kommer på andre konsoller. Jeg hadde blitt overrasket hvos GeOW kom til PS3, men samtidig happy fordi da hadde de fått oppleve noe jeg betegner som en opplevelse utenom det vanlige. :)

Fuckers. Putt det i kontekst. Hvis man diskuterer Gears i Xbox-tråd skriver man GoW, ikke GeOW. Det er kun hvis man diskuterer utenom Xbox-limited tråder.

Nimrad: Har du og lakus diskutert bruken av forkortelsen? Ser for meg at du hadde krangla noe enormt på at God of War skulle få lov å bli forkorta GoW, og ikke Gears of War skulle få det. Typisk Sony-fan, å krangle på noe sånt. Kan hende jeg tar feil.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er litt trist, jeg må innrømme det. Sånn rent egoistisk sett. Selv om FF-spill har blitt remade på flere konsoller de siste årene, så har de (så vidt jeg vet) holdt seg til Nintendo og Sony.

Ellers må jeg bare si at etter å ha sett den siste traileren som var lenket til fra E3-siden, så har alle mine tvil om dette spillet forsvunnet. Noe så vakkert!

Lenke til kommentar
Jeg synes microsoft og sony heller skulle samarbeide og lage én felles spillkonsoll. Tenk så mye bra de hadde fått til, og JEG hadde slippi slitet med at noen kompiser har 360 og noen har PS3... Jeg fåkke spilt med alle lissom.

Hahaha. Det beste forslaget ever. :nei:

Det kommer aldri til å skje, det sier seg selv. Hvorfor ikke bare spare seg opp til begge konsollene hvis du liker spill som for eks. bare er på den ene konsollen og du har lyst å spille med forskjellige venner?

Hvis du er interresert i spill og ikke er en irriterende fanboy så er jo svaret klart, skaff deg begge. :)

Ikke tro at de som jobber i MS og Sony bare har sin egen konsoll. Er nok mange av de som har begge.

Endret av YojimboVII
Lenke til kommentar
Jeg synes det er litt trist, jeg må innrømme det. Sånn rent egoistisk sett. Selv om FF-spill har blitt remade på flere konsoller de siste årene, så har de (så vidt jeg vet) holdt seg til Nintendo og Sony.

Ellers må jeg bare si at etter å ha sett den siste traileren som var lenket til fra E3-siden, så har alle mine tvil om dette spillet forsvunnet. Noe så vakkert!

Ikke det at jeg veit om det i det hele tatt er mulig sånn kode-messig, men jeg hadde nøyd meg med å kunne spille online mot de som har Xbox selv om jeg har PS3. Teit at jeg og kompisen ikke kan spille GTA/Army of two/etc bare fordi vi ikke har samme konsoll.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt hvorfor det sier seg selv. Finnes det funksjoner i army of two på xbox som ikke finnes på min PS3? er kildekoden helt annerledes?

Mener ikke å være flåsete nå, for jeg har seriøst ikke peiling på det tekniske aspektet av dette, men det burde jo være MULIG å lage en netttjeneste for dette. Om det er lønnsomt eller bra blir vel en anenn sak.

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke helt hvorfor det sier seg selv. Finnes det funksjoner i army of two på xbox som ikke finnes på min PS3? er kildekoden helt annerledes?

Mener ikke å være flåsete nå, for jeg har seriøst ikke peiling på det tekniske aspektet av dette, men det burde jo være MULIG å lage en netttjeneste for dette. Om det er lønnsomt eller bra blir vel en anenn sak.

Jeg vet ikke åssen xbox live og PSN er satt sammen jeg. Men tror ikke det går ann.

Å hvorfor skulle de en gang gjøre det? Det er 2 konkurerende firmaer.

Synes det er litt teit en gang å spørre, sorry.

Lenke til kommentar
Jeg synes microsoft og sony heller skulle samarbeide og lage én felles spillkonsoll. Tenk så mye bra de hadde fått til, og JEG hadde slippi slitet med at noen kompiser har 360 og noen har PS3... Jeg fåkke spilt med alle lissom.

Hahaha. Det beste forslaget ever. :nei:

Det kommer aldri til å skje, det sier seg selv. Hvorfor ikke bare spare seg opp til begge konsollene hvis du liker spill som for eks. bare er på den ene konsollen og du har lyst å spille med forskjellige venner?

Hvis du er interresert i spill og ikke er en irriterende fanboy så er jo svaret klart, skaff deg begge. :)

Ikke tro at de som jobber i MS og Sony bare har sin egen konsoll. Er nok mange av de som har begge.

Vel, det var en ren ønsketenkning fra min side. Hadde vært rått =)

Jeg eier en xbox 360 og gleder meg til alle nyhetene som kommer til høsten. Men jeg er ingen irriterende fanboy! Skjønner likevel ikke hvor all hetsen mot 360 kommer fra, jeg synes det er en fantastisk konsoll. Det er som regel ps3 eiere som kritiserer, som såvidt har testet konsollen på spaceworld med en negativ innstilling og bare ute etter å påpeke ting som er dårlig. Ps3 har blueray , unike titler, og er kraftigere, men det gjør ikke xbox 360 en dårlig konsoll av den grunn.

Jeg har sett spill lagge (grafisk lagg) på PS3, som går helt rent på min 360 (fifa 08, rb6:vegas). Så det er vel noe slurvete koding ute og går i omleggingen til ps3. Ingen av konsollene har nådd sitt max potensiale, men 360 når vel "taket" før ps3 tenker jeg.

Lenke til kommentar

Når tidligere konkurrenter bestemmer seg for å samarbeide er alt mulig (Jfr samarbeid mellom russland og NASA i rommet etter slutten på den kalde krigen)

Ved å jobbe sammen om en felles plattform for online spill kunne Sony og MS helt greit implementert en online tjeneste som kan brukes av alle, Men så lenge de konkurrerer kan det ikke og vil det ikke skje.

Og så er det også muligens et lite tankekors at spillene aldri vil være helt like på begge konsollene, så lenge håndkontrollene er forskjellige. PS3 støtter jo også i større grad enn X360 bruk av mus og tastatur, noe som kanskje kunne ødelegge balansen i spillene. (i hvert fall i FPS og TPS spill)

Teknisk sett er det bare et par små humper i veien for en felles online tjeneste, men politisk sett er det et stort hav i veien.

Lenke til kommentar

Når tidligere konkurrenter bestemmer seg for å samarbeide er alt mulig (Jfr samarbeid mellom russland og NASA i rommet etter slutten på den kalde krigen)

Ved å jobbe sammen om en felles plattform for online spill kunne Sony og MS helt greit implementert en online tjeneste som kan brukes av alle, Men så lenge de konkurrerer kan det ikke og vil det ikke skje.

Og så er det også muligens et lite tankekors at spillene aldri vil være helt like på begge konsollene, så lenge håndkontrollene er forskjellige. PS3 støtter jo også i større grad enn X360 bruk av mus og tastatur, noe som kanskje kunne ødelegge balansen i spillene. (i hvert fall i FPS og TPS spill)

Teknisk sett er det bare et par små humper i veien for en felles online tjeneste, men politisk sett er det et stort hav i veien.

Overrasker ikke meg om Microsoft kjøper hele Sony, de vil jo tydligvis være Playstation.

Når alle skal ha helt like spill og ikke ser noe problemer med det, er det lite vits med to forskjellige konsoller, opplevelsene er jo nøyaktig de samme.

Så ja, kanskje vi ser et samarbeid mellom Microsoft og Sony i framtiden. Det skulle du aldri tro nå, men se hva som skjedde med Sega. Det vil ikke skje med denne generasjonen konsoller, men etter det som skjer nå, med at Playstation får achievements og Xbox får Final Fantasy, skjønner jeg ikke hvorfor framtiden trenger en Playstation 4 og en Xbox 720.

Ser heller for meg en "PlayBox"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...