Gå til innhold

Final Fantasy XIII på 360!

Nimrad

Anbefalte innlegg

Bra for M$ som virkelig fikk sitt JRPG nå. Surt for japanerne som ikke får det til 360 da..

Sånn som mange skriver skulle man tro at Sony var helt fortapte nå. Joda, MS fikk FF XIII, men får bare (foreløpig) en liten del av Fabula Nova Crystallis.

Despite the recent announcement of Final Fantasy XIII headed to the Xbox 360, Kitase has apparently said to Kotaku that Final Fantasy Versus XIII is still a Playstation 3 exclusive.

The Playstation 3 and Xbox 360 versions (av FF XIII) will have the same content, but of course the Xbox 360 will have DVD(s) and the PS3 version will have a Blu-Ray. He wouldn't comment on the number of discs the Xbox 360 version will take up.

Link

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sony bør komme med noe stort i morgen, ellers er det bare å gi opp Playstation. Microsoft har nok penger ser det ut til. Kanskje Microsoft kan kjøpe Sony Computer Entertainment, så slipper vi Xbox 3 med RROD og vi slipper å ha to konsoller å velge mellom?

Hvorfor heller ikke slutte å klage.

Hvis man er skikkelig interessert i spill så tror jeg de fleste gidder å spare seg opp til å kjøpe begge konsollene.

Hvis man er en en som aldri har hatt en konsoll før så er er man egentlig fornøyd med den konsollen man velger siden man da bare spiller litt innimellom kanskje.

Vi som er interessert i spill gjør nesten hva som helst for å få spille det man vil.

Det er bare fanboys eller folk som klarer seg med en konsoll som velger den ene eller den andre.

Jeg tror de fleste "hardcore" gamerne er villig til å betale for 2 konsoller for å oppleve begge sider.

Ikke tro de som jobber i microsoft eller playstation bare har sin egen konsoll.

Endret av YojimboVII
Lenke til kommentar
Bra for M$ som virkelig fikk sitt JRPG nå. Surt for japanerne som ikke får det til 360 da..

Sånn som mange skriver skulle man tro at Sony var helt fortapte nå. Joda, MS fikk FF XIII, men får bare (foreløpig) en liten del av Fabula Nova Crystallis.

Despite the recent announcement of Final Fantasy XIII headed to the Xbox 360, Kitase has apparently said to Kotaku that Final Fantasy Versus XIII is still a Playstation 3 exclusive.

The Playstation 3 and Xbox 360 versions (av FF XIII) will have the same content, but of course the Xbox 360 will have DVD(s) and the PS3 version will have a Blu-Ray. He wouldn't comment on the number of discs the Xbox 360 version will take up.

Link

Eh, 360 har haugevis av jrpg allerde. Mange flere og bedre enn hva da andre har til og med.

Lenke til kommentar
Latterlig, håper grafikken blir kraftig redusert på 360. For dette spillet fortjener ikke å bli ødelagt på denne konsollen :p
Søren og, irriterende for meg som allerede har PS3..

Det betyr sannsynligvis kutt i lydkvalitet, mindre CG-filmer, og slikt som jeg liker, tipper jeg. :-/

Menmen, FF var bra tidligere på DVD også.. Så blir nok kjøpt uansett. :)

Kunne uansett tenkt meg å sett den sjekken MS ga Square Enix. :)

De får ha lykke til med å pakke det inn på en (evt. flere) DVD9 i alle fall. :D
FAEN!!

Er drittsur! Føler liksom at MS og Final Fantasy passer ikke sammen!

For min del eier jeg kun xbox360. Så dere kan ikke anklage meg for fanboy ;)

Skjønner ikke hvorfor folk blir sure?

Spillet blir multiplatform, det betyr flere salg. Flere salg betyr mere penger til utviklerne.

Mer penger til utviklerne betyr flere gode spill.

Spillet er nå fremdeles utviklet på PS3 helt frem til nå, tror dere virkelig at nå plutselig kaster de alt de har gjort, og bygger spillet til 360 først? Nei nei. Det vil nok bli ett spill, til to konsoller, som ser og høres helt likt ut på begge. Hvor mange DVD'er spilelt kommer på til 360 vil nok ikke ha noe å si for PS3 versjonen.

Lost Odyssey er fire DVD'er, og er likevel sinnsvakt flott.

Selv driter jeg med lang fart i Final Fantasy 13. Hadde ett bittelite håp i starten av den traileren om at det dreide seg om en VII eller VIII remake til Xbox 360. Fikk frysninger av å tenke på det før jeg skjønte at det ikke knuen være noen av delene.

Utvalget av både RPG og JRPG begynner å bli meget respektabelt på 360 nå.

Lenke til kommentar

Liker ikke Stereotypiseringen av X-Box eiere som 10 åringer som fikk Halo og Gears Of War i julegave hos bestemoren sin og bruker fritiden sin på og henge online og T Bagge folk og synge i miccen.

Jeg kjøpte 360 for og spille Mass Effect og Lost Oddissey og andre lignende spill. Jeg er også av den meningen at Halo er noe av det verste som noen gang har hendt spillverdenen og er ikke mer enn gjennomsnittlig på sitt beste.

Lenke til kommentar
Liker ikke Stereotypiseringen av X-Box eiere som 10 åringer som fikk Halo og Gears Of War i julegave hos bestemoren sin og bruker fritiden sin på og henge online og T Bagge folk og synge i miccen.

Jeg kjøpte 360 for og spille Mass Effect og Lost Oddissey og andre lignende spill. Jeg er også av den meningen at Halo er noe av det verste som noen gang har hendt spillverdenen og er ikke mer enn gjennomsnittlig på sitt beste.

Selvfølgelig er det ikke slik. Problemet er bare at de man hører/merker best er disse fjortissene som promper å skriker.. Men slike snørrunger finner man over alt i mp miljøer.

Lenke til kommentar
Kunne uansett tenkt meg å sett den sjekken MS ga Square Enix. :)

Hvorfor skal MS ha gitt Square Enix en så utrolig stor sjekk?

Burde det ikke heller vært Sony som skulle gitt SE enn større sjekk for å holde spillet eksklusivt?

Jeg mener, SE får nå muligheten til å selge spillet sitt til 20 millioner flere mennesker....

Lenke til kommentar

Ja det er mange folk som vet åssen man skal oppføre seg som også spiller på xbox live. Men det blir selvfølgelig fokusert på det negative.

Er man en "douchebag" i virkeligheten så er man det også når man spiller på xbox live. Det handler om hvor mye vett du har i hodet og ikke aldern. Selv om det er mange drittunger som ikke burde ha en xbox live account i det hele tatt synes jeg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Og X360 seiler enda lengre frem som det riktige valget om det er japanske rollespill du er ute etter.

Nyheten kommer for øvrig ikke som noe sjokk. Jeg har selv spådd dette i flere år, og Square har jo fortalt oss at spillmotoren de bruker egentlig er multiplattform, men hyggelig å endelig få det bekreftet.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar
Kan folk slappe av litt! Sony har ikke mistet noe, de får fortsatt FF. Dessuten har Sony fortsatt mange store spill på vei. Synes det bare er bra at flere får oppleve FF-serien.

Det er allerede blitt konstatert. Synd fanboys ikke får oppleve det fine med gaming industrien fordi de er for optatte med å bitche og klage.

Lenke til kommentar

Gode nyheter. Men skal innrømme at FF på Xbox høres merkelig ut ... Jaja :)

Da forstår jeg ikke hva jeg skal med PS3-en min lenger. Har hatt den i ett år, den har bare blitt brukt omtrent til Uncharted og MGS4 ... Spørs om jeg ikke legger den ut for salgs engang.

Noen vil sikkert komme med "PS3 har fortsatt GoW", men det driter jeg i - enern var bra, men ble repetitiv før det var over, toern var så lik at jeg ikke orka å runde det engang.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar
X360 har solgt ca. 11 mill. i USA, PS3 har solgt ca. 4,5 mill. i USA. Ikke så ulogisk at de bruker noen kroner på en X360-konvertering da. Trenger ikke være penger fra MS inn i bildet.

Men Square er ikke dumme. TIpper de la frem forslag til Sony for at spillet skulle fortsette å være eksklusivt og når de ikke ville betale, eller betale nok så spurte de MS. Det ville i allefall jeg ha gjort i samme situasjon.

Lenke til kommentar
Personlig synes jeg at Final Fantasy tilhører Playstation merket, ettersom det var der det fikk blomstre og bli en såpass anerkjent tittel som det er nå. Men takknemmelighet, moral, etikk og lojalitet finnes jo selvfølgelig ikke i denne bransjen.

Hvis du tenker litt tilbake så husker du kanskje at det var Nintendo som var med på å gjøre Final Fantasy til et av verdens største varemerker innen spill, og ikke Sony. så hva takknemmelighet, moral, etikk og lojalitet angår er jo ikke Sony akkurat noe bedre.

Selv synes jeg dette er fantastisk. JRPG var mye av grunnen til at jeg valgte 360 framfor PS3, så fint å se at også FF13 blir multiplatform. Bare MGS som mangler nå... GOGOGO

Det er sant,det var nintendo som var med på å gjøre FF kjent.

Så dere som synes det er helt forferdelig at det blir multiplatform burde kanskje tenke dere litt om.

Hva om FF ikke skulle blitt lagd for PS?( Var ikke så mye stort valg uansett hvis de skulle fortsette å lage FF spill).

Da hadde vi måtte vente til en ny konsoll fra nintendo ble lagd eller fortsatt med den samme gamle grafikken som ikke hadde gjort spillserien så veldig stor hvis alle spillserier skulle vært reservert for en platform. U get my point.

Ikke i all verden om Nintendo har betydd like mye for Final Fantasy serien som Sony har. De klarte jo ikke engang å få alle spillene ut døra fra Japan engang. Heller klarte de ikke å telle, som sørget for at hele kronologien ble ødelagt.

Når Final Fantasy VII kom, så var det det aller beste innen 3d grafikk. Det viste hvor betydningsfullt det var å fortelle en historie igjennom en visuell pen verden. Og det pionerte bruken av filmsnutter i spill totalt.

Det banet også vei for spillmusikk, fordi den først og fremst var bra, men virkelig nådde ut til verden takket være skyhøye salgstall. Det var jo faktisk TV reklame i Norge for Final Fantasy VII.

Serien har i tillegg vært ekslusiv lengere på Playstation enn den har vært på Nintendo, med 11 mot 8 år.

Som fan, og har vokst opp med Playstation og Final Fantasy, så synes jeg Square Enix skulle holdt serien til Playstation formatet, siden uten Playstation hadde den aldri vært det den er idag. Playstation åpnet døren for seriens virkelige potensiale, og jeg synes de burde vært like lojale mot merket som de har vært siden 1997.

Hvis det er godt med konkurranse, så hva er vitsen at alle spill som kjennetegnet Playstation, nå kommer på Xbox også? Er jo ikke konkurranse det.

Endret av Ramius
Lenke til kommentar
Gode nyheter. Men skal innrømme at FF på Xbox høres merkelig ut ... Jaja :)

Da forstår jeg ikke hva jeg skal med PS3-en min lenger. Har hatt den i ett år, den har bare blitt brukt omtrent til Uncharted og MGS4 ... Spørs om jeg ikke legger den ut for salgs engang.

Noen vil sikkert komme med "PS3 har fortsatt GoW", men det driter jeg i - enern var bra, men ble repetitiv før det var over, toern var så lik at jeg ikke orka å runde det engang.

Forstår du ikke hva du skal med ps3 lenger? Det er jo bare å skaffe seg FXIII uansett det da?

Og GoW fins ikke til ps3. Det fins bare til windows og xbox360 så skjønner ikke hva du snakker om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...