Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Jeg bryr meg fortsatt ikke nevneverdig om JRPG-er, men jeg vet at jeg har et par kamerater som sikkert ble veldig fornøyde. Og sikkert veldig mange andre også. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Fy faen dette var skuffende. Hvis Microsoft vil at Xbox skal ha alt det samme som Playstation så er det jo ikke vits å ha to forskjellige konsoller på markedet da. "Nytt hjem på Xbox" som om Playstation virkelig var død. Jeg håper Sony føler smerten av dette, for hvis denne tittelen var ekslusiv hadde den garantert økt konsollsalget, noe jeg neppe tror det gjør i like stor grad nå. Personlig synes jeg at Final Fantasy tilhører Playstation merket, ettersom det var der det fikk blomstre og bli en såpass anerkjent tittel som det er nå. Men takknemmelighet, moral, etikk og lojalitet finnes jo selvfølgelig ikke i denne bransjen. Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Det er no hvertfall helt sikkert at jeg skal kjøpe dette til PS3, såpass skylder jeg maskinen. Skulle nesten kjøpt 2 stk bare for å være kompis =) Lenke til kommentar
tannpirka Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Av en eller annen grunn så klarer jeg ikke å så den typiske xboxeren spille et spill som Final Fantasy. Lost Oddyssey solgte ganske bra det. Tipper dette kommer til å selge bedre på 360 enn PS3 utenfor Japan. Akkurat som alle "PS3" titler har gjort hittil. GTA4 osv. Lenke til kommentar
Asmodeus Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Det blir ikke random battles i FFXIII. Det var det vel i grunnen ikke i FF XII heller? Synes de løste det problemet på en bra måte i tolvern. Håper de følger opp med liknende combat system i FF XIII. Gleder meg sykt over FF XIII på Xbox360. Synes alle spillene i serien (med mulige unntak for FFX-2 og FFXI-online) er knallgode spill (har kun spilt fra sjuern og utover da) Den dagen FFXIII evt hadde dukket opp som PS3 exclusive kunne godt ha blitt den dagen jeg kjøpte en PS3. Nå slipper jeg det Lenke til kommentar
Jikla Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Da er vell en eventuel remake av 7eren og littlebig planet det store salgs trikset til ps3 de neste årene da Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Da er vell en eventuel remake av 7eren og littlebig planet det store salgs trikset til ps3 de neste årene da Vel, Kaz Hirai har jo sagt bare nylig at de kanskje kunne tenke seg å kjøpt ekslusive titler igjen. Noe de ikke har praktisert på lenge. Men etter dagens kunngjøring så virker det rett og slett som dette er for sent. Er jeg den eneste som føler slik at når sånn tittel blir multiplatform, så blir resten av serien det også? Uten å nevne spinoffs så føler jeg nå at Final Fantasy serien nå er en multiplatform serie, der sikkert 14 og 15 kommer på begge konsollene. Lenke til kommentar
tannpirka Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Da er vell en eventuel remake av 7eren og littlebig planet det store salgs trikset til ps3 de neste årene da Nei. De der vil ha omtrent null betydning. MGS4, GOW3 og GT5 og kanske noen uannonserte spill. Lenke til kommentar
YojimboVII Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Det blir ikke random battles i FFXIII. Det var det vel i grunnen ikke i FF XII heller? Synes de løste det problemet på en bra måte i tolvern. Håper de følger opp med liknende combat system i FF XIII. Gleder meg sykt over FF XIII på Xbox360. Synes alle spillene i serien (med mulige unntak for FFX-2 og FFXI-online) er knallgode spill (har kun spilt fra sjuern og utover da) Den dagen FFXIII evt hadde dukket opp som PS3 exclusive kunne godt ha blitt den dagen jeg kjøpte en PS3. Nå slipper jeg det Jeg vet at FFXII ikke hadde det heller men toeblaster sa han var lei av random battles i de forrige spillene så bare påpekte at det ikke er det i FFXIII. Alle FF spillene opp til FFX og pluss FFXII er gode spill synes jeg. Likte ikke FXI i det hele tatt og FFX-2 var greit, hjalp ikke FFX historien så mye. Lenke til kommentar
NovaWizard Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 (endret) Syntes at det er litt komisk at så mange folk flipper ut rundt på nette, men uansett personelig bryr jeg meg veldig lite (Har PS3 og Wii foresten, skal antagelig kjøpe en 360 ettervert også), bare fint flere folk får spille det. Det jeg ikke liker da er at MS kjøper til seg så ekstremt mye, det får meg til å tenke på en artikkel jeg så får litt siden her på gamer.no. http://www.gamer.no/artikler/fanboy-marerittet/51144 Endret 14. juli 2008 av NovaWizard Lenke til kommentar
YojimboVII Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 (endret) Da er vell en eventuel remake av 7eren og littlebig planet det store salgs trikset til ps3 de neste årene da Nei. De der vil ha omtrent null betydning. MGS4, GOW3 og GT5 og kanske noen uannonserte spill. En FF7 remake vil ha null betydning? Jeg tror ikke det du. Hvis en FF7 remake blir annonsert så tror jeg det blir lagt høyt oppe på lista til folk sammen med GOW2 og de andre store titlene. Så lenge de ikke gjør noe drastisk som å legge til masse nye karakterer eller lignende. Endret 14. juli 2008 av YojimboVII Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 (endret) Faen.. Dette blir verre og verre.. Dem skal først gjøre ferdig spillet på PS3. Dette er jo ett japansk spill... Deretter skal dem begynne på 360 versjonen, og US/EU-lokalisering samtidig.. Så slippe begge de versjonene samtidig til PS3 og 360, etter det jeg forstår. :-/ Dette betyr at vi som venter på lokalisering av PS3-versjonen med noe annet enn kråketegnbokstaver, må også vente til 360-versjonen er ferdig, dersom det skulle oppstå problemer. Og FF13 kommer ikke til 360 i Japan, i det hele tatt, hva er det for noe tull? Bah.. Utrolig irriterende.. :-/ Hvis Sony fremdeles eier 10% av Square Enix, etter dem reddet dem fra konkurs, så håper jeg Sony sin representant på neste Square Enix-styremøte leverer inn med en sjekk som inneholder Level 5 sitt kontonummer, og sier heretter skal vi ha aksjeutbytte hvert år, og på dette kontonummeret. Da hadde dette blitt en positiv ting for oss PS3-eiere.. :-) Endret 14. juli 2008 av KongRudi Lenke til kommentar
kilik Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Ja, lite som tyder på at spillet kommer ut med det første i Japan. Sikkert ikke før tidligst neste sommer. De brukte 11-12 måneder på FFXII fra Japan til Europa, med en X360-versjon som skal utvikles i tillegg så virker 2011 sannsynlig. Lenke til kommentar
tannpirka Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Det jeg ikke liker da er at MS kjøper til seg så ekstremt mye, det får meg til å tenke på en artikel jeg så får litt siden her på gamer.no.http://www.gamer.no/artikler/fanboy-marerittet/51144 Hvorfor tror alle at de gjør det? 360 har solgt mange fler maskiner enn PS3 så utviklere vil tape millioner på å ikke release der. FF13 koster ikke lite å lage og det holder ikke å selge 2-3 millioner på PS3 bare. Lenke til kommentar
YojimboVII Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Syntes at det er litt komisk at så mange folk flipper ut rundt på nette, men uansett personelig bryr jeg meg veldig lite (Har PS3 og Wii foresten, skal antagelig kjøpe en 360 ettervert også), bare fint flere folk får spille det. Det jeg ikke liker da er at MS kjøper til seg så ekstremt mye, det får meg til å tenke på en artikkel jeg så får litt siden her på gamer.no. http://www.gamer.no/artikler/fanboy-marerittet/51144 Det er ikke noe annet enn positivt at FF13 blir multiplatform. Positivt for Square Enix, som gir de mer penger, som igjen er positivt for oss som kjøper spill som Square Enix lager fordi da får de mer kapasitet til å lage spill. Lenke til kommentar
tannpirka Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Ja, lite som tyder på at spillet kommer ut med det første i Japan. Sikkert ikke før tidligst neste sommer. De brukte 11-12 måneder på FFXII fra Japan til Europa, med en X360-versjon som skal utvikles i tillegg så virker 2011 sannsynlig. Kanskje MS har endelig kommet til fornuft å dropper Japan totalt. De burde satse alt på europa og amerika og ikke bruke en dollar på de nasjonalistiske nissene der borte. Lenke til kommentar
NovaWizard Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Det jeg ikke liker da er at MS kjøper til seg så ekstremt mye, det får meg til å tenke på en artikel jeg så får litt siden her på gamer.no.http://www.gamer.no/artikler/fanboy-marerittet/51144 Hvorfor tror alle at de gjør det? 360 har solgt mange fler maskiner enn PS3 så utviklere vil tape millioner på å ikke release der. FF13 koster ikke lite å lage og det holder ikke å selge 2-3 millioner på PS3 bare. Uansett, point stands. Syntes at det er litt komisk at så mange folk flipper ut rundt på nette, men uansett personelig bryr jeg meg veldig lite (Har PS3 og Wii foresten, skal antagelig kjøpe en 360 ettervert også), bare fint flere folk får spille det. Det jeg ikke liker da er at MS kjøper til seg så ekstremt mye, det får meg til å tenke på en artikkel jeg så får litt siden her på gamer.no. http://www.gamer.no/artikler/fanboy-marerittet/51144 Det er ikke noe annet enn positivt at FF13 blir multiplatform. Positivt for Square Enix, som gir de mer penger, som igjen er positivt for oss som kjøper spill som Square Enix lager fordi da får de mer kapasitet til å lage spill. Ja, helt enig. Tenkte på det store bilde, ikke på FFXIII eller Square Enix. Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Personlig synes jeg at Final Fantasy tilhører Playstation merket, ettersom det var der det fikk blomstre og bli en såpass anerkjent tittel som det er nå. Men takknemmelighet, moral, etikk og lojalitet finnes jo selvfølgelig ikke i denne bransjen. Hvis du tenker litt tilbake så husker du kanskje at det var Nintendo som var med på å gjøre Final Fantasy til et av verdens største varemerker innen spill, og ikke Sony. så hva takknemmelighet, moral, etikk og lojalitet angår er jo ikke Sony akkurat noe bedre. Selv synes jeg dette er fantastisk. JRPG var mye av grunnen til at jeg valgte 360 framfor PS3, så fint å se at også FF13 blir multiplatform. Bare MGS som mangler nå... GOGOGO Lenke til kommentar
YojimboVII Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 (endret) Personlig synes jeg at Final Fantasy tilhører Playstation merket, ettersom det var der det fikk blomstre og bli en såpass anerkjent tittel som det er nå. Men takknemmelighet, moral, etikk og lojalitet finnes jo selvfølgelig ikke i denne bransjen. Hvis du tenker litt tilbake så husker du kanskje at det var Nintendo som var med på å gjøre Final Fantasy til et av verdens største varemerker innen spill, og ikke Sony. så hva takknemmelighet, moral, etikk og lojalitet angår er jo ikke Sony akkurat noe bedre. Selv synes jeg dette er fantastisk. JRPG var mye av grunnen til at jeg valgte 360 framfor PS3, så fint å se at også FF13 blir multiplatform. Bare MGS som mangler nå... GOGOGO Det er sant,det var nintendo som var med på å gjøre FF kjent. Så dere som synes det er helt forferdelig at det blir multiplatform burde kanskje tenke dere litt om. Hva om FF ikke skulle blitt lagd for PS?( Var ikke så mye stort valg uansett hvis de skulle fortsette å lage FF spill). Da hadde vi måtte vente til en ny konsoll fra nintendo ble lagd eller fortsatt med den samme gamle grafikken som ikke hadde gjort spillserien så veldig stor hvis alle spillserier skulle vært reservert for en platform. U get my point. Endret 14. juli 2008 av YojimboVII Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Sony bør komme med noe stort i morgen, ellers er det bare å gi opp Playstation. Microsoft har nok penger ser det ut til. Kanskje Microsoft kan kjøpe Sony Computer Entertainment, så slipper vi Xbox 3 med RROD og vi slipper å ha to konsoller å velge mellom? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå