Gå til innhold

Beste innstilling for minne på A7N8X ???

TheEdge

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt:

XP 2500+ Barton

A7N8X Deluxe

2* 256MB Twinmos PC3200 /m winbond ( i socket 1 & 3)

Jeg lurer da på hvilke innstillinger for minnet i bios som gir best ytelse (uten å overklokke)???

Jeg ønsker å kjøre minnet på 333Mhz (synkront med cpu)og på cas 2, men er ikke helt sikker på alle disse innstillingene..

The Edge

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har nettopp kjøpt:

XP 2500+ Barton

A7N8X Deluxe

Jeg lurer da på hvilke innstillinger for minnet i bios som gir best ytelse (uten å overklokke)???

Jeg ønsker å kjøre minnet på 333Mhz (synkront med cpu)og på cas 2, men er ikke helt sikker på alle disse innstillingene..

The Edge

Hvorfor har du dem ikke i dual? (se uthevet skrift)

Lenke til kommentar
Har nettopp kjøpt:

XP 2500+ Barton

A7N8X Deluxe

The Edge

Hvorfor har du dem ikke i dual? (se uthevet skrift)

Ja det var jo liksom det som var meningen da, derfor gjorde jeg som det står i manualen på Hovedkortet..

Sitat "To enhance system performance, utilize dual-channel feature when installing additional DIMMs. You may install the DIMMs in the following sequence: Sockets 1 and 3 or 2 and 3 or Sockets 1, 2 and 3. " sitat slutt... Da tolker jeg det sånn at jeg utnytter dual channel når jeg bruker f.eks socket 1&3.. Har jeg misforstått???

Og under boot sekvensen, indikerer bios at minne hastigheten er 200Mhz.. Skal det stå 333der??

The Edge

Lenke til kommentar

Ja det var jo liksom det som var meningen da, derfor gjorde jeg som det står i manualen på Hovedkortet..

Sitat "To enhance system performance, utilize dual-channel feature when installing additional DIMMs. You may install the DIMMs in the following sequence: Sockets 1 and 3 or 2 and 3 or Sockets 1, 2 and 3. " sitat slutt... Da tolker jeg det sånn at jeg utnytter dual channel når jeg bruker f.eks socket 1&3.. Har jeg misforstått???

Nei du har ikke misforstått, det er riktig som du har gjort.

Og under boot sekvensen, indikerer bios at minne hastigheten er 200Mhz.. Skal det stå 333der??

Det du må gjøre er å finne frem til minneinnstillingene i bios og sette valget på user define, så velger du 100%. Det vil føre til at rammen kjører i sync med fsb på cpu.

Har du flere BIOS relaterte spørsmål vil jeg anbefale deg en tur til denne guiden. Veldig omfattende.

http://www.burstnet.com/cgi-bin/ads/ad3921...753/RETURN-CODE

Håper det hjelper :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...