Gå til innhold

BK-"kirketårn?" og sjøhus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er kanskje ikke rette personen å gi kritikk på bilder av kirketårn men jeg kan prøve.

 

Bilde 1: Jeg ville prøvd å rette opp bildet litt... får spissen på hustaket til å sikte rett til værs. Kanskje beholde noen farger (skru ned metningen av fargene så det blir tynt med farger men ikke helt S/H. himmelen er vanligvis penest med litt farge(i min mening). jeg Ville også eksprimentert med å har huset litt me ut til venste (nærmere det gyldnesnitt e sikket det jeg mener her) ... er mye man kunne gjort. (alt jeg sier her uten å rette opp bildet er mer en smaks sak enn noe annet.)

 

Bilde 2: Dette bilde kunne du kanskje se på med litt Levels og Curves... det e litt tamt. Dette motivet kunne vært veldig pent som HDR (High dynamic range) bilde siden det har så mange forsjellige farger som ville poppet skikkelig pent. (Igjen veldig mye en smaks sak siden jeg ikke vill kalle meg noe proff... ennå :D )

Lenke til kommentar

Kirketårnet er dårlig utnyttet, og fremstår som et kjedelig objekt. Dessverre kan man si det samme om det siste bildet. Det som er litt dumt er at jeg tror begge objektene kunne vært utnyttet mye bedre, og faktisk bli gode bilder.

 

Kanskje en fast normal er noe for deg, slik at du beveger deg mer.

Lenke til kommentar
Kirketårnet er dårlig utnyttet, og fremstår som et kjedelig objekt. Dessverre kan man si det samme om det siste bildet. Det som er litt dumt er at jeg tror begge objektene kunne vært utnyttet mye bedre, og faktisk bli gode bilder.

 

Kanskje en fast normal er noe for deg, slik at du beveger deg mer.

 

Jeg er helt ny når det gjelder foto med speilrefleks, og må innrømme at jeg famler en del i blinde. Kan du beskrive til en nybegynner hvordan jeg "burde" utnyttet motivene. Har sittet å lest en del, men så er det dette med teori og praksis da..

 

En ting til, dere som er drevne, bruker dere aldri bildene uten å pynte på dem i photoshop eller lignende?

Lenke til kommentar
Å joda. Det gjør vi. I alle fall en del av oss, som meg. Jeg gjør det av og til, men normalt er jeg ganske nøytral.

 

Det var godt å høre. Har du (eller noen andre)noen forslag hvordan jeg burde utnyttet motivene?

 

Trodde jeg gidde deg det i første posten... du må egentlig bare se i Søkeren mens du slenger rundt med kamera, når du plutserlig ser noe du like så trykker du på knappen ett par ganger så ser du hva som ser best ut når du er hjemme. Prøve å ta bilder både stående og liggende, få med litt luft, litt bakgrunn osv osv...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...