Gå til innhold

BK: African sunset

Anbefalte innlegg

post-96399-1216057878_thumb.jpg

Ønsker generell kritikk av bildet, men er spesiellt interssert i å høre hva dere synes om komposisjon og etterbehandling? Kan evt. legge ut original senere, men ønsker ikke dere skal bli blindet av den i deres kritikk.

Er ellers relativt fersk i fotoverdenen, og synes det er fryktelig vanskelig å vurdere kvaliteten på egne bilder. Er derfor også interessert i å høre deres mening om bildet. Skiller det seg positivt ut i forhold til mylderet av solnedgangbilder, eller er det helt gjennomsnittlig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Liker bildet godt. Ikke grensesprengende, men fin sunset.

Du har dratt hardt i spakene, det blåe er kanskje i overkant fargemessig.

Kanskje kunne du kuttet litt i underkant? Litt mye sort.

Er forøvrig enig i at det er vanskelig å vurdere kvaliteten på egne bilder :)

Lenke til kommentar

Var ikke akkurat det jeg forventet meg når jeg leste tittlenen, så mer for meg en lang slette og en stor sol som gikk ned på en skyfri himmel (du vet, den vanlige klisjéen).

Du har fått til å fange en dramatisk himmel, og selv om det er solnedgangen foksuet skal være på så syns jeg at solen tar litt for stor plass i bildet. Den blir litt voldsom. Når det kommer til landskapet syns jeg også at det blir litt for mye svart. Prøv å gjøre det litt lysere slik at landskapet vises, eller kutt bort deler av landskapet og vis heller mer himmel over solen.

Lenke til kommentar

Det ble litt mye sol, og ut av tittelen forventet jeg noe annet.

Jeg så for meg mer siluetter av det afrikanske landskapet. Som eksotiske trær, kanskje en klippe her eller der. Slike ting.

Det betyr ikke at bildet ditt ble dårlig. Det bare mangler bittelitt ut fra man kan forvente av en slik tittel.

Lenke til kommentar

Takker for all kritikk! Egentlig enig i alt som skrives her. Har laget en ny versjon som er litt neddysset og med litt landskap croppet vekk, og synes helt klart den nye versjonen er bedre:

post-96399-1216072557_thumb.jpg

Har i tillegg laget en BW-versjon. Noen formeninger om hvilken versjon som er best av de to?

post-96399-1216072568_thumb.jpg

Endret av magnusgl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...