Gå til innhold

Den, forhåpentligvis, store sigartråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kom nettopp hjem fra Cuba medbrakt noen Cohiba Siglo IV, Bolivar Royal Corona, Partagas P Nr. 2 og en bulk lokale sigarer kjøpt på en bondegård.

Edit: Har ingen humidor å oppbevare de i. Hva blir den beste "amatør-løsningen"?

Lufttett i plast? Kjøleskapet?

Luftett i tupperware boks. Eller hvilken som helst annen boks som er rimelig tett. Kjøp en bovedapack. koster 35?kr på Sigar.com og holder to måneder. Eventuelt billigmåten legg i en liten potet, poteten må ikke være i kontakt med sigarene. Tanken er at bovedaen eller poteten frigjør luftfuktighet som er bra for sigarene.

Har aldri prøvd potet selv, jeg kjøper bovedapacks av sigar.com en pute varer i en til to måneder ca.

Endret av Wolfkiller
Lenke til kommentar

Har kjøpt et par sigarer samt noen Sigarillos til min søster fra Cohiba Club.

Sigarene var Romeo & Julieta short churchill robusto til en meget rimelig tilbudspris 100kr.

romioshort-churchill.jpg

Og en Partagas Robusto serie D no 4 som jeg regner med de fleste kjenner.

Blir en sigar på meg og kameraten min i kveld, vet bare ikke om jeg skal velge dominikanske eller cubanske sigarer.

Gleder meg....

Edit, romeo & Julieta var for mild for min smak, hadde greit trekk men var dårlig konstruert mtp hvordan den brant. Litt skuffende iforhold til andre cubanere.

Endret av Dropkmurphy
Lenke til kommentar

Hei, godtfolk!

Er en gammel sigarnyter, men både lover, regler og familieliv har satt en så kraftig demper på hobbyen at jeg like godt kan selge min kjære humidor.

Det er en stor og flott humidor med plass til ca. 300 sigarer (dvs. at har du sansen for en del større sigarer, så er det nok noe mindre plass, men dette vet dere som har humidor fra før).

Prisantydningen min er ca.3000,- og da er det et røverkjøp sammenlignet med priser på langt mindre humidorer. Kan diskutere pris ved kjapp avgjørelse og henting.

Legger ved noen bilder.

post-279098-0-19932200-1343244515_thumb.jpg post-279098-0-81178800-1343244613_thumb.jpg

post-279098-0-89216000-1343244561_thumb.jpg post-279098-0-25602500-1343244692.jpg

Holder til på Romerike.

Mvh

Andre

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei, godtfolk!

Er en gammel sigarnyter, men både lover, regler og familieliv har satt en så kraftig demper på hobbyen at jeg like godt kan selge min kjære humidor.

Det er en stor og flott humidor med plass til ca. 300 sigarer (dvs. at har du sansen for en del større sigarer, så er det nok noe mindre plass, men dette vet dere som har humidor fra før).

Prisantydningen min er ca.3000,- og da er det et røverkjøp sammenlignet med priser på langt mindre humidorer. Kan diskutere pris ved kjapp avgjørelse og henting.

Legger ved noen bilder.

post-279098-0-19932200-1343244515_thumb.jpg post-279098-0-81178800-1343244613_thumb.jpg

post-279098-0-89216000-1343244561_thumb.jpg post-279098-0-25602500-1343244692.jpg

Holder til på Romerike.

Mvh

Andre

Hvis bare sigarene hadde fulgt med hehe. Har dessverre akkurat fått en ny humidor i gave, så jeg har nok mer en nok plass til mine sigarer for øyeblikket.

Ellers så har jeg nylig (på en av de få dagene det har vært fint vær her i Bergen) kost meg med en Montecristo Edmundo og sitter nå med en Montecristo No. 5. Har blitt litt Montecristo i det siste da jeg har i en lengre periode favorisert Romeo y Julieta (noe jeg fortsatt forsåvidt gjør) sin No. 1 og No. 5.

Skulle egentlig også prøve meg på en Montecristo Open Master i anledning min bursdag, men det var dessverre så dårlig vær at jeg tror jeg like gjerne sparer den til en bedre anledning.

Ellers gleder jeg meg til Oktober da jeg har blitt invitert av en god venn til en langhelgs hyttetur hvor han har kjøpt inn "mange gode sigarer" (ifølge han selv :p). Han nekter til min store ergrelse å la meg få vite hva han har kjøpt inn ennå da menmen :D Blir forhåpentligvis en meget artig helg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har bestilt meg Montecristo open regata torpedo/pyramide er det noen som har prøvd disse sigarene? Ser ut som de er veldig godt bygget. Valgte en slik før Partagas denne gangen for å prøve noe nytt. Fikk meg også en Chess rom lagret sigar, og en petit corona.. også fra Montecristo... nr.5 tror jeg den het. Chess sin romlagrede sigar er en gigantisk robusto ser nydelig ut.

Edit : Open regata hadde god aroma og smak. Litt hardt trekk, fant ut at magebåndet hadde skylden. En helt grei sigar, men nr.2 er mye bedre. Skal prøve montecristo nr5 ikveld etter mors hjemmelagede pizza. :) ute på verandaen Sef

Edit: Montecristo nr5 var en nydelig liten sigar.

Endret av Dropkmurphy
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Har handlet inn sigarer for ca 3 uker. Nyter som regel en sigar etter en treretters på Fredag eller Lørdag.

Disse tre store sigarene mottok jeg idag en dag etter bestilling på nett.

Anbefaler disse..

salamones.jpg

5-x60-chess-aguardiante_zps81c1abfe.jpg

partagas-serie-d-no4.jpg

Chess Arguente er en helt utrolig nydelig sigar. For de som røyker sigar vil jeg absolutt anbefale den varmt. Et kjempekjøp til 100-120kr. Værd mye mer...

Lenke til kommentar

Takk for at du minte meg på sigar.com dropkmurphy, var meningen at jeg skulle bli medlem der for en god stund siden, men det har gått helt klar av tankene mine i det siste. Hiver inn en registrering as we speak, så får jeg teste ut en god startpakke derifra :) For øyeblikket nyter jeg første lønningspilsen i ny jobb med en god kald øl, et glass konjakk og en Montecristo Open Master som jeg har gledet meg til lenge å smake.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ble Partagas robusto serie D no.4 idag med rolling Stones på ørene. Ute i Hagen med pledd 24 års cognac et stort glass cappucino og litt hvit sjokolade. Skyfri stjernehimmel. Kanskje den siste milde utekvelden? Life is good..

Endret av Dropkmurphy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Har nettopp kjøpt fukt-krystaller på glass fra den annerkjente produsenten XIKAR, samt deres egen væske til å fylle på med. Men faenskapet når fortsatt ikke 70%! Faktisk ikke i nærheten, fuktigheten nå, daler. Den har faktisk vært dårligere nå, enn med akevittglassene fylt med vann. Skjønner ingenting.

Lenke til kommentar

Har nettopp kjøpt fukt-krystaller på glass fra den annerkjente produsenten XIKAR, samt deres egen væske til å fylle på med. Men faenskapet når fortsatt ikke 70%! Faktisk ikke i nærheten, fuktigheten nå, daler. Den har faktisk vært dårligere nå, enn med akevittglassene fylt med vann. Skjønner ingenting.

Har du humidor? Isåfall må humidoren kjøres inn først og fuktes, du vet det ikke sant? Ellers finnes det masse info om dette på nett. Humidering av humidor osv. Ellers er det ikke så farlig sant, men skal du ha sigarene lagret i mange år så er det litt viktigere. En tørr sigar kan fuktes brukbar igjen, og skal mye til for at en sigar dør.

Jeg røyke en ny sigar fra Partagas igår. Partagas Coronas Senior het den. Antar at det er en litt lengre eller bedre corona om jeg har rett. Nydelig middag igår, og Partagasen var en nydelig avslutning etter blåbærpai og multekrem som var dessert.

Det var ganske mildt ute, tilløp til skyer og litt yr. Men fint med pledd og litt varme forsyninger med Cappucino fra madamen. :)

IMG_03091.jpg

IMG_03111.jpg

Fikk også to Montecristo no.5 og Amero Fat Duck limitada 2008. Den blir nok spart til en stor anleding...

Kjempegode priser.

Går mye i petit og corona sigarer om vinteren. Rett og slett fordi det ikke er direkte nytelse å røyke en stor sigar på den kalde årstiden. I så måte er jo feks Montecristo no 5 ypperlige.

Endret av Dropkmurphy
Lenke til kommentar
Har du humidor? Isåfall må humidoren kjøres inn først og fuktes, du vet det ikke sant? Ellers finnes det masse info om dette på nett. Humidering av humidor osv. Ellers er det ikke så farlig sant, men skal du ha sigarene lagret i mange år så er det litt viktigere. En tørr sigar kan fuktes brukbar igjen, og skal mye til for at en sigar dør.

Ihht instruksjonsvideoen til XIKAR så er innkjøring av humidor en myte, og kan i værste fall ødelegge humidoren. Når det er sagt har jeg en humidor, riktig nok en variant fra cheaphumidors.com (b-vare). Den har vært i drift i ca et halvt år ++. Det er først nå jeg har innført skikkelig fukterløsning, men som sagt, ikke med hell.

Vurderer om hele humidoren rett og slett er ubrukelig.

Lenke til kommentar

Ihht instruksjonsvideoen til XIKAR så er innkjøring av humidor en myte, og kan i værste fall ødelegge humidoren. Når det er sagt har jeg en humidor, riktig nok en variant fra cheaphumidors.com (b-vare). Den har vært i drift i ca et halvt år ++. Det er først nå jeg har innført skikkelig fukterløsning, men som sagt, ikke med hell.

Vurderer om hele humidoren rett og slett er ubrukelig.

Vel, det er nå sånn at en humidor trekker til seg fuktighet i førsten. Derfor folk innkjører humidoren først. Forstår ikke hvorfor det skader humidoren. Det er jo like farlig å kjøre luftfuktighet inn i en tom humidor som i en humidor med sigarer. :)

Iallefall så trekker en ubrukt humidor til seg fuktighet først, derfor blir det nok mindre fuktighet målt i humidoren i førsten. Ellers er det jo absolutt ikke noen krise om en humidor har 60%.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...