BirgerCaC Skrevet 28. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2012 Hvorfor er denne tråden plassert i mat å drikke? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 28. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2012 Hvorfor er denne tråden plassert i mat å drikke? Passer den bedre andre steder? Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 28. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2012 Hva med hobbyer eller off topic? Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 1. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2012 Hei folkens. Har et problem med humidoren min. Får den ikke til å bikke noe særlig over 61% luftfuktighet. Er det helt nødvendig å svampe sedartreet innvendig for å oppnå ønsket nivå? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 1. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2012 Har du sjekket for lekkasjer, eller oppbevart humidoren for varmt? Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 2. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2012 Ingen synlige tegn til lekasje, og når jeg lukker lokket gir det en ganske god følelse av forsegling. Det er vel 23 grader her inne, så litt varmt er det kanskje. Det er en rimelig humidor fra Cheaphumidors, med glass i toppen og utvendig måler for fuktigheten. Lenke til kommentar
Escapao Skrevet 15. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2012 Hei folkens. Har et problem med humidoren min. Får den ikke til å bikke noe særlig over 61% luftfuktighet. Er det helt nødvendig å svampe sedartreet innvendig for å oppnå ønsket nivå? Hei, prøv å kalibrere måleren. Hvis du har en billig en har du sikkert en type spole/fjær. Pakk den godt inn i et vått håndkle (vri det opp først) og la den ligge der en halvtime. Da skal målern vise 100%, gjør den ikke det still den til 100%. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 15. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2012 Den er kalibrert. Har også kjøpt en digital versjon. Prøver å dynke elementet i vann ca 30 minutter hver dag nå for å se om det hjelper. Blir sigarene ødelagt ved 60%? Lenke til kommentar
Escapao Skrevet 12. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2012 Den er kalibrert. Har også kjøpt en digital versjon. Prøver å dynke elementet i vann ca 30 minutter hver dag nå for å se om det hjelper. Blir sigarene ødelagt ved 60%? Viser målern 100% etter å ha ligget i håndkle en halvtime? Sigarene blir ikke ødelagt ved 60%, men det er litt i tørreste laget synes jeg men vet om folk som liker å ha cigarene sine liggende på et par og 60 prosent. Høres merkelig ut at du ikke kommer over 60%, har du fylt godt på med vann i "svampen"? Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 14. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 14. mars 2012 Jeg har nå 61% ved digital mål. Svampen er blitt neddynket i vannbad i ca 30 min i flere dager på rad. Oppnår ikke høyere verdier. Kanskje svampen er oppbrukt? Lenke til kommentar
August. Skrevet 17. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2012 (endret) Satte i stand den nye humidoren min i sted. Måleren viser at fuktigheten ligger i overkant av 80%. Er det riktig? Jeg ville tro at fuktigheten egentlig skulle vært lavere enn 70%? Ble anbefalt å dynke elementene i vann, samt sette inn en liten skål med vann i tre dager før jeg tar den i bruk for å oppnå riktig fuktighet, men nå ligger jo fuktigheten over 70% allerede etter noen timer? Endret 17. mars 2012 av August. Lenke til kommentar
Escapao Skrevet 21. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 21. mars 2012 Anathema; høres rart ut, hvordan ser svampen din ut? August; Jeg prøver å holde fuktigheten mellom 65 og 73% Hvis du har for mye fuktighet kan du bare ta ut svampen og la lokket halvåpent en liten stund så synker fukt. fort. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 21. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 21. mars 2012 Tja hvordan skal man beskrive den. Innkapslet i en plastikkbeholder (selvsagt?) med riller, grønn av farge. Hjalp det? Lenke til kommentar
Escapao Skrevet 26. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2012 Høres ut som en helt normal svamp, Hadde jeg lagt svampen min i vannbad hadde jeg hatt 100% på no-time. Tror nok du blir nødt til å svampe cedartreet, skal ikke være nødvendig å legge svampen i vannbad for å nå 60%. Lenke til kommentar
Insomniatic Skrevet 10. april 2012 Rapporter Del Skrevet 10. april 2012 (endret) Noen som vet om noen butikker i Oslo/Akershus som selger slike? Finner bare utenlandske nettbutikker, eller dyre skinnetuier, men skulle gjerne sett hva jeg kjøper i fysisk butikk slik at jeg vet cigaren passer. Endret 10. april 2012 av Insomniatic Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 22. april 2012 Rapporter Del Skrevet 22. april 2012 Er det noen som har gode tips til seriøse / fornuftig prissatte butikker for sigar? Gjerne i Sverige, bor 2 timer unna Gøteborg. Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 22. april 2012 Rapporter Del Skrevet 22. april 2012 Noen som vet om noen butikker i Oslo/Akershus som selger slike? [bilde] Finner bare utenlandske nettbutikker, eller dyre skinnetuier, men skulle gjerne sett hva jeg kjøper i fysisk butikk slik at jeg vet cigaren passer. Du kan jo måle? Kjøpte et flott Adorini-etui i metall fra Augusto som tar alle sigarer i alle størrelser. Storfornøyd. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 1. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2012 Er det noen som har gode tips til seriøse / fornuftig prissatte butikker for sigar? Gjerne i Sverige, bor 2 timer unna Gøteborg. *Bump* Lageret mitt begynner å gå tomt. Tar også i mot tips til rimelige men gode varianter som kan kjøpes feks. fra Sol i Oslo. Lenke til kommentar
kmatis Skrevet 8. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2012 Hei hei. Skal til Cuba i neste måned. Hvor mange sigarer kan jeg ta med hjem? (Antall?/Vekt?/størrelse?) Hvilke er å anbefale? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 9. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2012 Hei hei. Skal til Cuba i neste måned. Hvor mange sigarer kan jeg ta med hjem? (Antall?/Vekt?/størrelse?) Hvilke er å anbefale? 250g med tobakk. Jeg vil anbefale å ihvertfall slenge med noen Montecristo, Cohibas og Davidoff. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå