runela Skrevet 25. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2011 Er ikke nå dumt. Får en brukbar stabil temperatur og en veldig stabil fuktighet Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 25. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2011 Jeg har ikke fått helt fotfeste i sigar-lidenskapen min, så inntil videre så skal en liten boks holde lenge. Pleier heller ikke å samle opp på sigarer. Så fra jeg kjøper dem, til jeg bruker dem, er ikke så langt. Men er uansett stas å ha en pen, liten treboks med godsakene i. Det er sikkert ikke så greit å røyke sigarer som har blitt oppbevart i feil forhold. Lenke til kommentar
runela Skrevet 25. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2011 (endret) Nei sigarer mister fort aroma og tørker fort inn hvis de ligger noen dager utenfor humidoren. Du kan jo selvfølgelig lage deg en billig tuppedor av noe tupperware lignende bokser som er tett og kjøpe en boveda humidipack i den fuktigheten du liker at sigarene dine skal holde og legge i lag med. De selger disse packsa på cheaphumidors.com til en billig penge. Dette er en grei måte og oppbevare sigarer på i mnd. Har selv brukt dette til tider i noen mnd. Billig alternativ som fungerer utmerket. Endret 25. mars 2011 av RuneLA Lenke til kommentar
runela Skrevet 25. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2011 (endret) Men humidorer av treverk er jo det beste, ingenting er som lukten av real Spanish cedar Men selv har jeg problemer med og holde temperaturen nede i leiligheten og hender ofte at jeg kryper over 25 grader og er redd for og få infiserte sigarer så liker best og ha de trykt i vinskapet mitt. Endret 25. mars 2011 av RuneLA Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 25. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2011 Er dette med humidor virkelig så kritisk? Så lenge sigarene ikke smultrer opp når du tar i dem, så skal det vel ikke ha allverdens å si i en kort periode? Lenke til kommentar
runela Skrevet 25. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2011 (endret) Du mister aromaen når de blir tørre og de brenner alt for raskt så du vil få en bitter og stygg svi smak av sigaren... ikke og anbefale... Endret 25. mars 2011 av RuneLA Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 25. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2011 (endret) Så hva burde jeg gjøre om jeg ikke har noen midlertidig tilgang til humidor eller tuppedor? Fungerer det å bare pakke dem godt inn og legge dem i en kjølig vinduskarm eller noe? Endret 25. mars 2011 av Gavekort Lenke til kommentar
runela Skrevet 25. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2011 (endret) Fungerer jo bedre en og la de ligge løs. Går an og få liv i tørre sigarer, men de vil nok aldri bli like bra som de en gang var. Men er ikke ideelt i forhold til og ha de ferske. Og få liv igjen i dem er og øke sakte og kontrollert fuktigheten opp imot 70% og la de ligge noen uker på denne fuktigheten til de har gjenopprettet sin rette fuktighet, rundt 70%.Noen liker de ved 65%. Men imellom 65% og 70% er du trygg. Endret 25. mars 2011 av RuneLA Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 25. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2011 Takk! Tror jeg har blitt litt klokere på området nå! Må gå til innkjøp av en humidor snarest da! Lenke til kommentar
runela Skrevet 25. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2011 (endret) Er nok lurt det:) kan lese litt mere på dinsigar.no, men vil anbefale deg og se litt på augusto sine sider om sigaroppbevaring står mye bra der også Bare spør om du lurer på noe. Temperatur og fuktighet er viktig for og unngå uttørking, evt. tobakksbiller, og mugg. Og evt. sprekker i tobakken ved stor variasjon av fukt og temp. Endret 25. mars 2011 av RuneLA Lenke til kommentar
runela Skrevet 28. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 28. mars 2011 Hmmm vurderer og kjøpe meg en Cigar caddy. Noen som har noen erfaringer med disse reise humidorene? Lenke til kommentar
eveant Skrevet 28. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 28. mars 2011 Det hørtes ekstremt gentleman ut. Bilde av den du vil kjøpe? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 28. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 28. mars 2011 Hvordan fungerer det å ta med cubanske sigarer til USA? Burde jeg ta av båndene? Lenke til kommentar
runela Skrevet 29. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 29. mars 2011 Er jo ikke lov og ha med cubanere inn til USA etter det jeg har forstått. Så dette er jeg usikker på. Vil kanskje anbefale noen fra andre opprinnelser med inn til USA. Lenke til kommentar
runela Skrevet 29. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 29. mars 2011 Det hørtes ekstremt gentleman ut. Bilde av den du vil kjøpe? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 29. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 29. mars 2011 Er jo ikke lov og ha med cubanere inn til USA etter det jeg har forstått. Så dette er jeg usikker på. Vil kanskje anbefale noen fra andre opprinnelser med inn til USA. Får heller satse på å finne noen gode sigarer fra andre land i USA. Lenke til kommentar
eveant Skrevet 5. april 2011 Rapporter Del Skrevet 5. april 2011 Er det sant at humidorer med "vindu" og hygrometer som er utenfor boksen, kan "lekke"? Lenke til kommentar
Sigralix Skrevet 5. april 2011 Rapporter Del Skrevet 5. april 2011 Er det sant at humidorer med "vindu" og hygrometer som er utenfor boksen, kan "lekke"? Det kommer vel litt an på kvaliteten på humidoren man har, men en humidor med flere åpninger vil selvfølgelig ha flere muligheter til å "lekke". Lenke til kommentar
eveant Skrevet 5. april 2011 Rapporter Del Skrevet 5. april 2011 hvor høy prisklasse må man opp i før man kan være mer eller mindre sikker på at det ikke lekker? Lenke til kommentar
runela Skrevet 5. april 2011 Rapporter Del Skrevet 5. april 2011 Vanskelig og si. Men de de selger hos anerkjente sigarbutikker skal nok ikke være noe problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå