Awesome X Skrevet 14. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2008 Vet ikke om det er laget en slik tråd før, i så fall link til den orginale og steng denne, men jeg fant i alle fall ingen. Hyttetur er for meg ekvivalent med sigar, og da en skikkelig gode sigarer. Det er tross alt den eneste plassen jeg har lov til å røyke sigar inne. For en gangs skyld følte jeg for en sigar her hjemme i Norge, og jeg må si jeg ble svært så skuffet. Kjøpte meg en fem pakke med Pikur, og må si det er noe av det verste jeg har vært bort i. Sigaren var alt for tørr, kraftig, samt at den brente for raskt; jeg måtte faktisk tenne på den igjen etter en svær kort pause. Det var ikke noe sammenlignet med de to Havana sigarene jeg tok i helgen. Navent til disse skal jeg komme tilbake til senere. Vel, poenget til denne tråden er anbefallelse av gode sigarer, samt kanskje gode suplimenter. 5 Lenke til kommentar
Sir Zu Zwat Skrevet 15. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 15. juli 2008 Er også veldig glad i sigarer, men kun ved spesielle anledninger. Du må på sigarbutikker for å finne deg noe skikkelig som smaker godt. Selv fant jeg nettopp nettbutikken http://www.sigar.com/. De sender fra Risør. Begynner med en: Bolivar Belicosos Finos Bolivar Belicosos Finos er en medium til sterk sigar med smaker av søt kaffe, lær og mørk sjokolade. Cigar Aficionado gav sigaren 91 poeng av 100 mulige i april/mai 2002. Str. 14,0 x 2,0 cm ( ring gauge 52) Koster 139,- + 28,- i porto - gleder meg! Skal komme tilbake med en vurdering når den er røkt. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 15. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. juli 2008 Bra side. Fant faktisk de jeg røkte i helga der. H.Upmann Majestic H. Upmann Majestic (håndrullet) er en fin corona i mild til medium styrke. Sigaren har en mild smak av seder og lær, samt noe krydderkarakter. Fant den passende sterk og likte spesielt sedersmaken svært godt. Fant den dog en smule tørr i smak. La Flor De Cano Petit Corona La Flor De Cano Petit Corona er en mild trivelig maskinrullet cubaner. Sigaren har fin trekk med smak av lær og pepper. Ligger innpakket i sedertre. Denne sigaren utmerket seg ikke noe spesielt for min del; fant den ganske annonym. Passer best som en midnattsigar (når smaksløkene har blitt litt bedøvet). 1 Lenke til kommentar
Sir Zu Zwat Skrevet 16. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2008 Hva er prisene på disse to? Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 16. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. juli 2008 Jeg kjøpte de på en butikk i Sverige, og der kostet de rundt femtilappen pr. stk. (SEK). Uten å ha sjekket vil jeg tro at prisene ligger på ca. samme nivå på sigar.no også. Når jeg kommer til å tenke på det var Upmanns sigar svært god valutta for pengene. Ypperlig for en nybegynner som kanskje ikke har lyst å bruke så alt for mye penger. Lenke til kommentar
gardkarlsen Skrevet 18. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 18. juli 2008 Hei Trodde ikke det var så mange andre som var interessert i sigarer Her er min lille blogg når det gjelder sigarer http://sigarer.blogspot.com/ Når det gjelder kjøp av sigarer i Norge så er det jo bare en ting å si om det: det er dyrt En 3 pakke med Montecriton nr 2 koster f.eks. 475 kroner på Havanamagasinet i Stavanger. Men dersom du er ute å reiser og flyr via Kastrup i København så kan en gjøre ganske gode kjøp. En kan få samme pakken for rundt 150 kroner dersom en bestiller på forhånd på http://www.tax-free.dk . Dersom en skal kjøpe på nett her i Norge så vil jeg anbefale dere å kikke på http://www.havanasigar.net/index.htm . Det er veldig gunstige priser iforhold til tobakksjappene. En kan jo også ta sjansen på å bestille fra utlandet selvfølgelig. Lenke til kommentar
Sir Zu Zwat Skrevet 18. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 18. juli 2008 Fin side! Så sigar.com er ikke noe særlig når det gjelder priser? Lenke til kommentar
John-Abruzzi Skrevet 21. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2008 Er det noen nett sider en kan bestille vanlige sigaretter? Helst norske sider Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 23. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2008 Når jeg var i Karibien kjøpte jeg en eske med 25 Romeo y Julieta sigarer fra Cuba, elsker de. Sigar er noe jeg sjelden drar fram, men er like velykket vær gang. Sosialt sett kan det ikke måle seg med pipe, men er skikkelig kos. En god kopp kaffe til sigaren er ikke å forakte. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 24. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2008 Kjøpte meg også en pakke Pikeur......Grøss og gru. Unngår inhalering så mye som mulig , men man blir brent og røkt i kjeften synes jeg. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 24. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. juli 2008 Det er feil å kalle Pikeur for sigar; det er strengt tatt bare en tykkere sigarett. Lenke til kommentar
gardkarlsen Skrevet 25. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2008 Fin side! Så sigar.com er ikke noe særlig når det gjelder priser? Hei Nei, sigar.com har kanskje bra utvalg men spesielt billig blir det ikke. La oss ta mitt faste eksempel: Montecristo nummer 2. Her er priser på forskjellige forhandlere Havanamagasinet (tobakkbutikk i Stavanger) 475 kroner for en 3 pack Sigar.com - 165 kroner per stykk altså 495 kroner for 3 sigar.com (medlem)- 132 kroner per stykk altså 396 kroner http://www.havanasigar.net/ - 90 kroner per stykk altså 270 kroner Taxfree (i Norge) - 193 kroner for en 3 pack Taxfree i Køben med bestilling på forhånd - 160 kroner for en 3 pack 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 26. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2008 Fyr opp en sigar til minne om Egon Olsen ! "Jeg har en plan !" lol Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 16. november 2008 Rapporter Del Skrevet 16. november 2008 (endret) Hvor mye kan jeg få for en uåpnet plastinnpakket sigar av merket Backgammon, Coronas Ecpeciales med stålfutural? Endret 16. november 2008 av Sono Juventino Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 17. november 2008 Rapporter Del Skrevet 17. november 2008 Er ikke denne tråden litt feilpostet Sigarer er ikke det jeg forbinder med mat og drikke Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 17. november 2008 Rapporter Del Skrevet 17. november 2008 (endret) sigar forbinder jeg lett med drikke, spesielt brune brennviner edit: tenkte kanskje jeg skulle prøve en sigar på nyttårsaften i år, og så på den siden sigar.com som ikke så så ille ut, trodde sigarer ikke var såpass billige i jeg da, trodde man måtte opp i 500-1000 jeg for å få noe som ligna på de på den siden der.. men hvis den er klipt i den ene enden og rundt i den andre, skal man da klippe den andre enden også? eller skal man tenne på den enden som ikke er klipt? Endret 17. november 2008 av OZ-Racing Lenke til kommentar
Glennrik Skrevet 17. november 2008 Rapporter Del Skrevet 17. november 2008 Hei, er det noken som kan anbefale ein sigar til ein som vil prøve det ut for fyste gong? Har eit julebord på laurdag og tenkte det ville vere litt kjekt med ein sigar, om eg liker det blir det til jul og nyttår med. Tenkte og bestille frå sigar.com Lenke til kommentar
Coa Skrevet 17. november 2008 Rapporter Del Skrevet 17. november 2008 Har røyka sigar en gang, da røyka jeg en Romeo y Julieta. Dette ble totalt mislykka siden jeg ikke har peiling på hvordan man røyker sigar. Noen som kan gi meg et lynkurs? Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 18. november 2008 Rapporter Del Skrevet 18. november 2008 Bare innhalere hver fjerde gang eller noe sånt. Jeg kan like lite om dette selv, men tar nok sigaren jeg snakka om ovenfor her til jul. Virker som det er noe billigsaker utifra prisene jeg finner på internett. Lenke til kommentar
paulie154 Skrevet 19. november 2008 Rapporter Del Skrevet 19. november 2008 I det siste har jeg lagt merke til at de har fått inn sigarer på de fleste dagligvarebutikker, og jeg lurer på om noen har noen erfaring med disse. Da tenker jeg på de som heter King Edward i rød og gul pakke. Har veldig lyst til å prøve sigarer, men er det noen "regler" jeg bør vite om før jeg prøver? Håper på svar=) Gjerne et utfyldende et. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå