Gå til innhold

BK- "Shallow dof"

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Må si jeg savner et motiv, eller point of interest, her. Noen gresstuster gjør det ikke helt for meg...

At 135L gir ypperlig mulighet til selektiv fokus kan jeg skrive under på :)

Ser poenget med "point of interest" som forsåvidt mangler. Fokus ligger på et av "stråene" i forkant. Det som gjør bildet interessant i mine øyne er farger, lys og overgangen skarpt/uskarpt.

Godt mulig at jeg har bommet i forhold til om bildet er interessant for andre - det er ikke første gang :whistle:

Lenke til kommentar

Syns bakgrunnen ble veldig bra, nettopp pga DOF'en.

Jeg ser en trekant mellom det grønne som er i fokus, under plantene/blomstene, og de to "viftene" i bakgrunnen.

Det som ødelegger er forgrunnen som er ute av fokus nede til høyre, og på midten i bakgrunnen.

Det i forgunnen krever litt for mye oppmerksomhet. Det i bakgrunnen er forholdsvis greit nok, men det hadde kanskje blitt bedre uten.

Endret av Carny
Lenke til kommentar
Syns bakgrunnen ble veldig bra, nettopp pga DOF'en.

Jeg ser en trekant mellom det grønne som er i fokus, under plantene/blomstene, og de to "viftene" i bakgrunnen.

Det som ødelegger er forgrunnen som er ute av fokus nede til høyre, og på midten i bakgrunnen.

Det i forgunnen krever litt for mye oppmerksomhet. Det i bakgrunnen er forholdsvis greit nok, men det hadde kanskje blitt bedre uten.

Takk for en reflektert tilbakemelding.

Tror vi "tolker" bildet noenlunde likt. Muligens kunne jeg vunnet litt på å blende ned en smule og dermed fått et litt større skarphetsplan..

Lenke til kommentar

Hmm, tenkte ved første øyekast at dette var uinteressant. Men etter å ha sett på det enda et par ganger, må jeg si at jeg liker det :) Fargene gjør bildet behagelig å se på. Bruk av liten DOF gjør bildet interessant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...