Gå til innhold

Hvem vinner Tippeligaen i år?

vagfk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror Fredrikstad vinner, men håper på Rosenborg. Fredrikstad har holdt seg helt stabilt hele sesongen, og jeg tror de klarer det hele veien. Stabæk kommer ikke til å snu den dårlige trenden og kommer til å falle ned til midten av tabellen - som i fjor. Den midtre halvdelen av tabellen (3.-11. plass) har jeg ingen stor formening om, men Rosenborg kommer på minst 5. plass (oppover). LSK ansetter Rekdal innen to uker, og klarer seg uten kvalikplass. HamKam rykker ned, AaFK på kvalik.

Lenke til kommentar
Jeg tror Fredrikstad vinner, men håper på Rosenborg. Fredrikstad har holdt seg helt stabilt hele sesongen, og jeg tror de klarer det hele veien. Stabæk kommer ikke til å snu den dårlige trenden og kommer til å falle ned til midten av tabellen - som i fjor. Den midtre halvdelen av tabellen (3.-11. plass) har jeg ingen stor formening om, men Rosenborg kommer på minst 5. plass (oppover). LSK ansetter Rekdal innen to uker, og klarer seg uten kvalikplass. HamKam rykker ned, AaFK på kvalik.

Du vet at stabæk tok sølv i fjor? tror ikke de fleste anser det som den midtre delen av tabellen

Lenke til kommentar

Du vet at stabæk tok sølv i fjor? tror ikke de fleste anser det som den midtre delen av tabellen

Jeg gjør :p

Tror de faller flere plasser i år enn i fjor.

Lenke til kommentar

Helt ærlig har jeg liten tro på at TIL kan gå hele veien i år. Kantene har for store svakheter,dette fører til at ballen så og si alltid spilles sentralt igjen og ting blir forutsigbare. Er redd for at ting blir som i 04 da vi ledet serien halveis men mistet det helt pga flere grunner.

Nummer en: Salg av profiler. Den gang var det Gamst Pedersen og Kovacs som ble solgt unna, nå kan Reginiussen føre til noe lignende. TIL har et sterkt behov for penger og med et veldig godt bud på Tore er saken gjort på sekundet. Uten han er ikke dekningen i forsvar like god lenger.

Nummer to: Forutsigbarhet. Som i 04 tror jeg motstanderne vil skjønne mer og mer av TILs spill og da lettere kunne demme opp for mye av farligheten. Viking og Fredrikstad har allerede til dels fått dette til.

Nummer tre: Stabilitet. TIL har aldri vært et lag som presterer stabilt over en hel sesong. I 04 var det vårsesongen det slo til mens i 05,06 og 07 har høsten vært bedre poengmessig.

Det er ingenting jeg heller vil enn at TIL skal gå hele veien men det er flere faktorer som peker mot det motsatte. I tillegg foretrekker jeg å ha nøkterne håp og heller bli positivt overrasket over hva laget kan utrette. Mye avhenger av hva som skjer på overgangssiden de neste ukene,både ut og inn. Det kan gå veldig bra, men det kan også gå veldig dårlig.

Lenke til kommentar

Tromsø vinner på målforskjell:

Lag K S U T MF Diff P

Tromsø 26 15 5 6 36-17 19 50

Fredrikstad 26 15 5 6 41-30 11 50

Stabæk 26 14 6 6 45-26 19 48

Rosenborg 26 12 4 10 43-34 9 40

Viking 26 12 4 10 32-27 5 40

Brann 26 11 6 9 42-38 4 39

Lyn 26 11 5 10 34-33 1 38

Vålerenga 26 10 6 10 32-32 0 36

Molde 26 8 10 8 32-28 4 34

Lillestrøm 26 9 5 12 33-39 -6 32

Aalesund 26 8 4 14 32-44 -12 28

Bodø/Glimt 26 8 4 14 25-45 -20 28

Strømsgodset 26 6 7 13 28-39 -11 25

HamKam 26 5 5 16 20-43 -23 20

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...