Gå til innhold

LINQ og oppdatering av DBML filer

Anbefalte innlegg

Hei folkens.

Jeg har lekt med LINQ en stund nå og har kommet frem til at dette egentlig er ganske bra greier, men det er en ting jeg irriterer meg over og det er at det virker som at det ikkefinnes noen kobling mellom selve databasen og DBML filene. Det vil si at når jeg drar over tabeller fra SQL serveren inn i DBML skjemaet så kommer jo alle klassene opp slik som forventet, men hvis jeg gjør en endring i databasen så reflekteres ikke dette i DBML skjemaet. Finner heller ingen metode for å "synkronisere" dette. Har søkt på flere stedet på nettet og alle som lurer på dette får duste svar som "Det er ikek ment å være slik" etc. Dette kan da umulig være riktig?!?!?

Når man jobber med Dataset go TableAdaptere i skjemavisningen så er det jo fullt mulig å synkronisere. Kanke skjønne hvorfor jeg ikke skal kunne gjøre dette mot en DBML. Nå ser det jo ut til at man faktisk må "slette" elementene manuellt i DBML skjemaet for så å "dra og slippe" tabbellen inn på nytt. Dette er jo helt dustete

Noen som vet noe konkret om dette? Eventuellt om Microsoft har til hensikt å fikse på dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...