Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Morsomme navn på lover/forskrifter

Jurist

Anbefalte innlegg

Det finnes mange morsomme/rare/teite navn på lover/forskrifter.

Blant mine favoritter kan nevnes "Midlertidig lov om arbeids- og oppholdstillatelse for vietnamesere på Filippinene med nære slektninger i Norge" og "Forskrift om trekking av uregistrerte belgiske, britiske og nederlandske semitrailere i internasjonal trafikk i Norge med norsk trekkvogn".

Noen som har andre gullkorn å by på? :)

Endret av Jurist
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
er det faktisk lover? har du kilde på dette?

Nei, det er selvsagt bare noe jeg finner på. Jeg er rablende gal og kommer opp med helt syke navn på påståtte lover og forskrifter fordi jeg synes at det er gøy. Nok om det :)

Det ene er en lov, det andre er en forskrift. Du finner dem begge på www.lovdata.no.

Lenke til kommentar

"Vedtak om at midlertidig forskrift av 19. desember 2003 nr. 1595 om sikkerhet og arbeidsmiljø for enkelte petroleumsanlegg på land og tilknyttede rørledningssystemer skal gjelde for det planlagte fremtidige integrerte landanlegget i Nyhamna" <-- snakk om å gjøre det enkelt...:)

Lenke til kommentar
"Vedtak om at midlertidig forskrift av 19. desember 2003 nr. 1595 om sikkerhet og arbeidsmiljø for enkelte petroleumsanlegg på land og tilknyttede rørledningssystemer skal gjelde for det planlagte fremtidige integrerte landanlegget i Nyhamna" <-- snakk om å gjøre det enkelt...:)

Greit når man ikke trenger lovteksten, fordi overskriften beskriver hele innholdet :p

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

OPPDATERING

Kom over en lov til som fortjener litt oppmerksomhet i denne tråden:

"Lov om fullmakt for Kongen, eller den han gjev fullmakt, til å forby at norske skip blir nytta til å føra folk som eslar seg i krig, våpen, loty, fly eller partar derav til framandland". :)

Endret av Jurist
Lenke til kommentar

Kanskje ikke så veeeldig morsom, men omfattende....

"Lov om endringer i lov 10. desember 2004 nr. 82 om internasjonal jernbanetrafikk og om samtykke til at Norge tiltrer Protokoll av 3. juni 1999 om endring av Overenskomst om internasjonal jernbanetrafikk (COTIF) av 9. mai 1980 (COTIF-loven) samt om Stortingets samtykke til at Norge tar forbehold mot visse bilag i overenskomsten."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...