mad_arab Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Jeg har spurt om dette før, og fått diverse svar, men må spørre igjen. Har dere tenkt å følge opp hva dere har sagt er reglene her? Dere har sagt at dere følger Blizzard sine EULA, noe jeg og flere andre er glade for, fordi da kan vi slippe alt prat om juks og ting som ødelegger spillet. Men dette forumet blir mer og mer forsøplet for hver dag som går, og det virker ikke som dere følger med overhodet. Det kryr av kontosalgsannonser skjult som prisforespørsler (ofte ikke skjult engang), linker til gullsalg, exploits, private servere og botting. Jeg tipper at et stort flertall av de som faktisk bryr seg om spillet synes dette er en uting, for å si de mildt. Jeg mener at all praten om juksing ødelegger det som kunne vært et bra WoW forum. Jeg har spurt om dette et par ganger tidligere når forumet har vært forsøplet, og dere har sagt at ja, dere følger disse reglene, men har skyldt på bemanning osv. Kan det være en ide at dere følger litt bedre med, og at dere faktisk også følger med på rapportering? Jeg har 2 ganger sendt klage på en post som har linker til kinesiske gullsalgsider (godt mulig det er keyloggers og diverse annet der også, jeg vet ikke) og dere har ikke gjort noe med det, på tross at jeg forklarte hva som var regelstridig (i tilfelle det er en fersk mdoerator på vakt). Kort sagt, det trengs en real opprydding for at dette skal være et bra sted å prate om WoW. Lenke til kommentar
Theoneask Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Foreslår at du poster denne tråden i Tilbakemeldinger til gamer.no eller tilbakemeldinger til forumet. Trur du kan få betre respons fra høgare hold der. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 En EULA dikterer ikke retningslinjene til forumet. Vi har forumstyret og ansvarlig redaktør som avgjør hva vi skal sensurere eller ikke, firmaer får ikke innpass til å gjøre dette gjennom noen form for EULA eller andre avtaler. Kun norsk lov kan diktere redkasjonelle avgjørelser. Noe annet vil være å forkaste integriteten vår. Når det er sagt har vi regler som er anvendelige, som spesielt går på opphavsrett. Om jeg forstår det riktig her, så er det regel mot å snakke om hvordan man jukser i onlinespill som er ønskelig? Det er bare til å rapportere, så vil vi ta tak i det. Men det gjelder ikke etisk diskusjon rundt om det er riktig eller ikke, ei heller at vi skal nekte noen å si at de jukser og hvorfor. Men å sensurere hvordan man jukser i onlinespill er det ikke kommet innvendinger mot i styret. Når det gjelder kjøpt og salg av "gull" osv så går det inn under våre retningslinjer. Når det gjelder å sensurere vekk linker til andre steder hvor man kan kjøpe og selge gull så er det vel strengt talt ikke tatt stilling til i styret såvidt meg bekjent (men tar et lite forbehold her), så da må man evt. benytte #15 i retningslinjene. Jeg får undersøke litt. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 15. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2008 Ok, jeg mente ikke bokstavelig at dere fulgte hver eneste bokstav i EULA, poenget var at tilbakemeldingen vi har fått flere ganger tidligere er at EULA og spillereglene stort settt er det vi skal forholde oss til. Men så blir forumet fullt av ting som etter min mening (og jeg er neppe alene) er ødeleggende for spillet, stemningen i spillet, økonomien og ikke minst ødeleggende for en fornuftig debatt om spillet. Jeg skjønner at det vil være en viss inkonsekvens i moderering, det er flere av dere og ikke alle har peil på WoW heller. Men jeg synes at sånn ting er nå så er forumet ikke et trivelig sted, og heller ikke noe godt sted å diskutere det å _spille_ WoW, slik det er ment. Jeg er ikke interessert i hvor jeg kan kjøpe ulovlig gull, ikke hvordan jeg kan botte, exploite eller se videoer av folk som gjør det, eller lese andres salgsannonser for kontoene sine eller penge/blizzard-trøbbel med kontoer de har kjøpt og characters de ikke kan spille.. Jeg vet ikke hvor mye dere får gjort med det, men grunnen til at jeg klager i utgangspunktet er at mye av det som er i forumet nå er ting dere tidligere har sagt at ikke skal aksepteres. Det er mulig at klientellet har forandret seg og at holdningene i WoW-forumet gjør at jeg ikke vil trives der lenger uansett pga den typen "spilllere" og aldersgrupper som dominerer der nå.... men det var en gang et bra sted å diskutere WoW, og jeg håper det kan bli det igjen med litt mer aktiv rydding. Lenke til kommentar
Theoneask Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=983465&hl= Slike tråder til dømes der ein person spør om hjelp til å jukse, er ting som bør bli slått ned på. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Rapporter slike tråder så skal vi ta oss av det. Flytter denne diskusjonen over til "Ferdigbehandlede saker" da jeg regner det som avklart hva som er den generelle føringen på området. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg