Gå til innhold

Nintendos pressekonferanse, live 15. juli kl. 18.00! (E3)

LucarioX

Anbefalte innlegg

Hvilke spill som har kommet ut det siste året er det du tenker på?

Jeg har en Wii som tar NTFS-spill. Og hver bidige gang jeg får et nyhetsbrev eller RSS-feed om at det har kommet et nytt spill så er det som regel et eller annet dyrerelatert som helt klart appellerer mest til de yngste. Det er absolutt ikke no galt med det, da min kjære niese elsker spill som Action Girlz Racing og My Horse and Me.

Jeg har litt problemer med å forestille meg at Wii faktisk blir kjøpt av så mange eldre mennesker som Nintendo påstår. Jeg tror heller at Wii slår såpass godt an da foreldre ser at spillene stort sett er uskyldige og egner seg godt for barna deres.

Men, vi har jo alle de sinnsyke titlene som har blitt sluppet så langt:

• Super Mario Galaxy
  • Zelda: Twilight Princess
  • Mario Kart Wii
  • Super Smash Bros. Brawl
  • Zack & Wiki: Quest for Barbaros' Treasure
  • No more Heroes
  • WarioWare
  • Mario Strikers Charged Football
  • Resident Evil 4
  • Geometry Wars: Galaxies
  • Kororinpa
  • Excite Truck

Alle disse står i mine øyne til terningkast 5 eller høyere. Så jeg ser ingen grunn til at noen kan klage på spillutvalget til Wii. I tillegg kommer alle Wii-X(X= sports, play etc)spillene som er underholdende på sin egen lille måte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og hver bidige gang jeg får et nyhetsbrev eller RSS-feed om at det har kommet et nytt spill så er det som regel et eller annet dyrerelatert som helt klart appellerer mest til de yngste.

Eventuelt til alle målgrupper.

Det er absolutt ikke no galt med det, da min kjære niese elsker spill som Action Girlz Racing og My Horse and Me.

Disse spillene er jo i ekstremt mindretall, og tilsvarende finner du for andre konsoller :)

Lenke til kommentar

Jeg er utrolig skuffet over E3.. Men håper de tar det igjen neste år. Neste år brude vi se et nytt Zelda og noe mere eller så går min wii ut vinduet. Da får vell min wii stå og støve ned i det neste året ser det ut til. Er bare håpet på et nytt Zelda som holder wiien inne i leiligheten min...

Endret av Zx45
Lenke til kommentar
Jeg er utrolig skuffet over E3.. Men håper de tar det igjen neste år. Neste år brude vi se et nytt Zelda og noe mere eller så går min wii ut vinduet. Da får vell min wii stå og støve ned i det neste året ser det ut til. Er bare håpet på et nytt Zelda som holder wiien inne i leiligheten min...

Nå har de jo selv sagt at de bruker E3 til å ta opp ting som skal interressere mannen i gaten og ikke de mest dedikerte spillerne, så da blir det sånn fremover.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke at dem sikter til mannen i gata med E3. Er jo mest hardcore gamere som ser på E3.

E3 er for investorer og presse. Det er vel den eneste gangen i året der mainstream-medier faktisk følger med på hva som skjer innenfor spillindustrien og skriver om det. Å få oppmerksomheten fra gamere kan du få når som helst, de sitter jo på nettet 8 timer i døgnet og trykker febrilsk på F5 i håp om at noe skal skje.

Lenke til kommentar
For a very long time, E3 was an event where — and certainly Nintendo included — catered specifically to the core gamer. Now we look at more … an opportunity for us to introduce new concepts and new types of play that we intend to bring to the broader audience, particularly because of the media that gathers at E3 now.

http://wii.kombo.com/article.php?artid=12346

Hadde E3 fortsatt vært åpent for alle slik det var før hadde det nok blitt anderledes.
Lenke til kommentar

At de holdt på med Zelda og Mario osv har det jo aldri vært i tvil om. Det er jo et kontinuerlig prossess, men at de ikke viste det betyr at det er ikke er i en sluttfase, som igjen tyder på at vi ikke vil se noe til dem i 2010 eller senere. Det tar lang tid å utvikle et spill.

Lenke til kommentar
Og hver bidige gang jeg får et nyhetsbrev eller RSS-feed om at det har kommet et nytt spill så er det som regel et eller annet dyrerelatert som helt klart appellerer mest til de yngste.

Eventuelt til alle målgrupper.

Det er absolutt ikke no galt med det, da min kjære niese elsker spill som Action Girlz Racing og My Horse and Me.

Disse spillene er jo i ekstremt mindretall, og tilsvarende finner du for andre konsoller :)

Både ja og nei i at de spillene er i mindretall. Da jeg ikke har væer i Norge siden desember så vet jeg ikke hvordan spillhyllen ser ut der, men her i Nederland har både DS og Wii en respektabel mengde med slike søppelspill i hyllene. Garantert over halvparten av spillene er slik spill som det på begge Nintendo konsollene. Det er egentlig verre nå enn det en stund var med PS2 som også hadde en haug med den dritten, men det er nok mer den konsollen som barna har som får denne horden av simple spill som foreldre kjøper for å gjøre barna glade. Disse spillene selger ikke bra fordi gamere kjøper dem. I det store flertall er det foreldre da de som regel også er billigere enn kvalitetsspill.

Lenke til kommentar
Både ja og nei i at de spillene er i mindretall. Da jeg ikke har væer i Norge siden desember så vet jeg ikke hvordan spillhyllen ser ut der, men her i Nederland har både DS og Wii en respektabel mengde med slike søppelspill i hyllene.

At det er et "søppelspill" betyr ikke at det er laget bare for de yngste. Du nevnte to eksempler. Disse betyr ingenting når du ser på alle spillene som er der ute.

Lenke til kommentar
Stoler på Nintendo, så er ikke sur for konferansen, men er enig i at det va'kke store greiene :innocent:

Ja, men hva er poenget, sitter du der og direkte gleder deg til noe av det som ble vist?

Får jeg ikke lov til det? Gleder meg til Motionplus, men det jeg mente med at jeg stoler på dem til at de ikke glemmer oss helt :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...