M4ds Skrevet 17. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2008 Jeg kommer ikke til å kjøre som en gærning, og prøve forskjellige ting med clutchen etc. Bare vanlig kjøring Lenke til kommentar
Minus Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Gale ungdommer med forhjulstrekk leker med brekket hvis de absolutt skal leke seg på glatten. Så det er ikke bilen det kommer an på, det er sjåføren. Ergo - Saab er ungdomsbil nr 1. Lenke til kommentar
Wickedlike Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Jeg kommer ikke til å kjøre som en gærning, og prøve forskjellige ting med clutchen etc. Bare vanlig kjøring Det der virker litt kjent =P Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Gale ungdommer med forhjulstrekk leker med brekket hvis de absolutt skal leke seg på glatten. Så det er ikke bilen det kommer an på, det er sjåføren.Ergo - Saab er ungdomsbil nr 1. Tenker du på at det har nok hester og rimelig forsikring, og at FWD ikke nødvendigvis er noe å sutre over? En liten sidenotis når du trekker inn Saab: Noen av disse hadde vel brekket på forhjulene hvis jeg ikke tar helt feil. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Gale ungdommer med forhjulstrekk leker med brekket hvis de absolutt skal leke seg på glatten. Så det er ikke bilen det kommer an på, det er sjåføren.Ergo - Saab er ungdomsbil nr 1. Tenker du på at det har nok hester og rimelig forsikring, og at FWD ikke nødvendigvis er noe å sutre over? En liten sidenotis når du trekker inn Saab: Noen av disse hadde vel brekket på forhjulene hvis jeg ikke tar helt feil. Stemmer det, og vet om en som fant det ut på feil måte og havnet inne i en kiosk etter å ha prøvd en brekksladd Lenke til kommentar
M4ds Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2008 Eneste feilen, i mine øyne, med 318 cab, er motor'n. Ganske tung bil (ca 1700 kg), og da blir 115 hk litt lite. Bruttern har akkurat samme bilen, til og med samme farge som den du linka til først, men 1 år nyere...og den motor'n er tam. Han har riktignok bytta motor, til en 1,9 IS ifm fullstendig motorhavari, og har nå 140 hk. Hjalp betraktelig. Som førstebil er den sikkert ok. Hvis bilen er sånn noenlunde i grei teknisk stand, så var ikke prisen så værst heller. Men ville nok krevd EU-godkjenning før evt. kjøp. Men som sagt, tam motor. Pantera Hvor mye koster en slik motor, med 140 hk? Hvor mye vil jeg evt cirka få for den motoren jeg allerede har, hvis det ikke er noe feil med den? Lenke til kommentar
papertiger Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 (endret) 318is er vel det minste jeg ville kjøpt om jeg skulle hatt BMW. 3-serie cab er jo "den ultimate ungdomsbil" i visse miljøet, og derfor er da også forsikringspremien skyhøy. om du setter den på faren din, blir den meget billigere - men husk: selv om du setter deg selv som deleier, får du ikke økt bonusen. hadde jeg vært deg, hadde jeg kjøpt meg en som ikke går under tag'en "ungdomsbil", dermed slipper du en del i forsikringspremie. siden du, som du sier selv, bare skal kjøre normalt og pent, ikke har behov for mer motor enn 115hk, og ikke bryr deg om hvor drivhjulene sitter, ser jeg heller ikke behovet for en 318i cab, om du da ikke skal bruke den som damemagnet... 3-serie, og muligens BMW generelt har historisk sett blitt betegnet som "kjørebilene" fremfor noen familiebil, med bakhjulstrekk, nær perfekt vektfordeling, og gode kjøreegenskaper perfekt kombinert med komfort, uansett om du kjøper 316 eller M3. nå er jeg både gla i japser og i BMW, men vil du ha lite tull med bilen din, og generelt sett (selvfølgelig med unnak) rimeligere forsikring, kjøp en fra Solens land. og btw: RWD på glatta trenger ikke være noe farligere enn FWD, men sistnevnte tar seg bedre fram på det føret, ettersom de har motoren (les: vekt) plassert over drivhjulene. RWD og 4x4 er dog mange ganger morsommere på glatt føre, om du skal leke deg, tro meg! Endret 18. juli 2008 av papertiger Lenke til kommentar
M4ds Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2008 Den cabrioleten med 115 hk, har den noen problemer med å komme opp i 100 km/t? Eller hva er dumt med lite hk? Lenke til kommentar
heismann Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Du skal ha en ganske liten motor for å slite med å komme opp i 100 km/t. Det går heller på hvor fort du kommer opp i 100. Akselerasjon, med andre ord. For eksempel ved forbikjøring, osv. Det kommer altså an på kjørestilen din, hva du ønsker, om du foretrekker en større motor. Ved helt normal kjøring, som du forøvrig sier at du vil ha med bilen din, vil ikke 115 hk være for lite. Du sparer dessuten en del drivstoff- og forsikringsutgifter med en mindre motor. Lenke til kommentar
M4ds Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2008 Hvis jeg evt kjøper den cabrioleten, og har taket oppe, holder varmen seg i bilen da, hvis det er kaldt? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 (endret) Varmen holder seg greit i bilen. I tillegg er varmeapparatet ganske godt. Man kjenner til og med litt varme fra varmeapparatet når man sitter i baksetet og kjører med taket nede. Edit: Og 115 hk er nok i en førstegangsbil. Faktisk helt passelig i den bilen hvis du bare er ute etter en fin bil som tar deg rundt omkring på en behagelig måte. Å drive og mase om større motor pga. forbikjøring og liknende er bare tullete for en som nettopp har fått lappen. I de tilfellene det faktisk er nødvendig å kjøre forbi (traktor, scooter, bestemor i 40 i 60-sonen, osv.) så er det mer enn nok futt i 318 til å kjøre forbi på en fornuftig måte. Hvis du bare skal kjøre forbi fordi du liker å kjøre forbi, så har du ikke mye på veien å gjøre. Endret 18. juli 2008 av endrebjo Lenke til kommentar
M4ds Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2008 Hvordan er størrelsen av caben i forhold til en vanlig Volvo v70? Lenke til kommentar
M-J Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 min bror har en slik bil og han sliter med varmen. Varmeapartet han er ikke veldig godt, på vinterstid går det laaang tid før det blir varmt, om det i det heletatt blir varmt. Men kan hende det bare er noe med bilen hans. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Hvordan er størrelsen av caben i forhold til en vanlig Volvo v70? En god halvmeter kortere. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Jeg har 115hk i min bil og den er ganske liten. Den veier rundt 1200-1300kg om jeg ikke tar helt feil. Jeg vil si at denne bilen er relativt kjapp til 100, rett under 10sek. Det er ca like rask som A6 vår. Den har 150hk turbo-motor og veier 1600kg, altså omtrent det din bil veier. Mazdaen føles kjappere, men det er fordi den slipper turbo-lagg. Alt kommer an på hva du er vant til. Du klarer deg helt fint med 1.8 motoren, men du får ikke en kjapp bil. Hvis du derimot er vant til en daff bil som bruker 16sek til 100 vil bmw'en føles kjapp. For å oppsumere; Motoren din holder for normal kjøring, og du vil ikke ha noe problem med å bryte fartsgrensen, men du får ikke noen fartsmaskin. Hvis jeg var i din situasjon hadde jeg nok valgt en 320, men det er fordi jeg liker litt god akselerasjon og lyden fra 6eren. Du virker heldigvis som en fornuftig sjåfør som ikke ser seg blind på toppfart og akselerasjon, og da tror jeg 318 vil passe deg perfekt. Kjøreegenskapene er jo ypperlige uansett Lenke til kommentar
M4ds Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2008 Hehe. Jeg for min del misliker sånn ekstrem høy lyd, det er bare stygt Vel, det er jo positivt det de fleste skriver om den Jeg tror jeg skal gå for den cabrioleten når jeg får råd. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Den cabrioleten med 115 hk, har den noen problemer med å komme opp i 100 km/t? Eller hva er dumt med lite hk? Renault Trafficen jeg kjører på jobb når jeg leverer varer, klarer fint 130 ... og det er en liten dieselmotor - men det går ikke kjapt å komme opp i den hastigheten akkurat. Lenke til kommentar
Minus Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Gale ungdommer med forhjulstrekk leker med brekket hvis de absolutt skal leke seg på glatten. Så det er ikke bilen det kommer an på, det er sjåføren.Ergo - Saab er ungdomsbil nr 1. Tenker du på at det har nok hester og rimelig forsikring, og at FWD ikke nødvendigvis er noe å sutre over? En liten sidenotis når du trekker inn Saab: Noen av disse hadde vel brekket på forhjulene hvis jeg ikke tar helt feil. Det var akkurat derfor jeg skrev det jeg gjorde. Vanskelig å leke seg sidelengs da.. Lenke til kommentar
M4ds Skrevet 20. august 2008 Forfatter Del Skrevet 20. august 2008 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...ll&tot=null Er den bra da? Anbefales det på det STERKESTE at jeg ikke kjøper bilen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå