Prentom Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 (endret) Ser at Pixmania er den helt klart billigste her, men tips for dere som skal kjøpe denne. Har sjekket de billigste, og netonnet.no er helt klart billigst her med tanke på pris + frakt til sammen. Jeg bor i Bodø, Nordland, og sjekket akkurat nå, og frakt for meg er 129,- for service pakke, og 149,- for å få den levert på døren. Pixmania kostet ca 8000,- til sammen med nesten 1500,- i frakt (!). Regner med at det er mange av dere som skal kjøpe denne TVen, så her har dere prisguide: https://prisguiden.norshopper.no/fritekst_so...=&pricemax= Om noen har tips til meg om jeg kan få den enda billigere eller andre tips, så bare si ifra. Totalpris for å få Panasonic TH-42PX80 levert på døren: 7548 kr, noe jeg er veldig fornøyd med med tanke på at den kostet 11990 for noen måneder siden på den billigste nettsiden. Endret 14. juli 2008 av Prentom Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 (endret) Jeg hadde aldri kjøpt en vare fra et firma som har adresse i "Sverige" og frakten kan neppe stemme da alle andre ligger på 400,-...... Tror også det er viktig med et kundesenter som fungerer hvis man får problemer med produktet... Jeg hadde kjøpt denne via en kjent Norsk nettbutikk som evt Komplett eller PS Data da vi snakker om få hundrelapper uansett og den vil komme på ca 7800,- levert på døra altså 350,- mer... Endret 14. juli 2008 av Jada-jada Lenke til kommentar
alleibruk Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 hmm lite å spare. heta min på elkjøp til 7750. er fornøyd med det. hater å plutselig måtte sende inn tvn til rep vist noe skulle skje med den. er eller strålende fornøyd med tvn, genialt til dne prisen. Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Hvis tv-en ikke hører til Norge, men for eksempel Sverige så må den sendes dit for service! Lenke til kommentar
Prentom Skrevet 15. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2008 Takk for svar. Var innom Elkjøp for å sjekke om jeg kunne få den for nettprisen til Elkjøp, men det gikk dessverre ikke. Så da ble det komplett.no. 7490 + 315=7848 kr til Bodø, greit nok. Noen få som er litt billigere, men jeg har handlet mye på komplett.no, så da ble det dem denne gang. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Takk for svar. Var innom Elkjøp for å sjekke om jeg kunne få den for nettprisen til Elkjøp, men det gikk dessverre ikke. Så da ble det komplett.no. 7490 + 315=7848 kr til Bodø, greit nok. Noen få som er litt billigere, men jeg har handlet mye på komplett.no, så da ble det dem denne gang. Ikke dumt Lenke til kommentar
Anti LFC Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Er det dumt å kjøpe denne TV'en når jeg har planer om å koble den til PC pg kanskje PS3? Men kommer garantert til å bruke den mest til vanlig tv-titting (analogt), film og nintendo WII. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 (endret) Er det dumt å kjøpe denne TV'en når jeg har planer om å koble den til PC pg kanskje PS3?Men kommer garantert til å bruke den mest til vanlig tv-titting (analogt), film og nintendo WII. Jeg har en snart tre år gammel plasma og bruker den både til pc og spilling via playstation/pc og kvaliteten har vært god for meg og PX80 vil være enda bedre helt klart.. Du bør ikke sette et pc bilde dagen lang på en slik tv i innkjørinperioden "ca 2/300 timer" da man kan få innbrenning selv om også dette er sjelden idag men dagens plasma skjermer. De duger til alt spør man meg men LCD scorer selvsagt bedre med mye pc bruk og i veldig opplyste rom. Endret 16. juli 2008 av Jada-jada Lenke til kommentar
Anti LFC Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Kommer til å sitte alt fra 3-5 meter unna skjermen, så da vil vel kanskje ikke forskjellen i oppløsning fra en HD-ready LCD i forhold til denne merkes så veldig mye? Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 (endret) Kommer til å sitte alt fra 3-5 meter unna skjermen, så da vil vel kanskje ikke forskjellen i oppløsning fra en HD-ready LCD i forhold til denne merkes så veldig mye? Dette har blitt diskutert noen ganger her inne, men du må opp i 50" tv før du vil se forskjell på hd-ready og full hd ved vanlig sitteavstand. Hvis du skal sitte mellom 3-5 meter fra skjermen så har uansett ikke noe å si. En ting som er verd å merke seg er at lcd mister mye av sin oppløsning når bildet beveger seg mye. Plasmaen er bedre på dette. Responstiden på en plasma er nesten real time eller 0.0001ms eller noe slikt. Lcd har rundt 8ms og ofte mer. Dette er de store fabrikantene i ferd med å fikse på, men de er ikke kommet så langt enda. Philips har nylig lansert noen ekstremt kjappe skjermer. Jeg har tittet på toppmodellen, men har kun sett den med en Pixar film og selv om det så sinnsvakt bra ut så kan det være man får den litt underlige "plast" effekten som interpolering gir. Philips har kommet med et nytt system som de kaller digital perfect motion, eller 100hz som noen også bruker som begrep. Interpolering var noe de skapte for å gjøre noen med den litt trege responstiden til lcd. Dette kan nemlig skape en del hakking i raske bevegelser. Det blir også en del slepe effekter av det... 100hz øker frameraten slik at man kvitter seg med disse problemene, men det er smak og behag om man liker det som skjer med bildet eller ikke... Endret 16. juli 2008 av Bava Lenke til kommentar
Anti LFC Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Er PX80 verdt 1000,- kroner ekstra i forhold til PX70 da? Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Er PX80 verdt 1000,- kroner ekstra i forhold til PX70 da? Selvsagt! Det er et nyere panel med nye funksjoner... Så 1000 kroner er det helt klart verd... Lenke til kommentar
Scarn Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Litt OT; Kven av desse er best: Samsung LE40M86 eller Panasonic TH-42PX80 Skal brukast til vanlig tv-titting og pc-bruk som film og litt gaming. Andre alternativ for ca samme pris? Lenke til kommentar
2die4 Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Har TH-42PX80 jordet strømkabel? Trenger man galvanisk skille på antennekabelen? Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Jeg tror faktisk bare det er Loewe som har flat skjermer uten jordet kabel. De er så ekslusive på det at de reklamerer med det:). Panasonic har jordet kabel og trenger selvsagt et galvanisk skille. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 (endret) Jeg tror faktisk bare det er Loewe som har flat skjermer uten jordet kabel. Philips (uten sammenlikning forøvrig) har vel også flatskjermer uten jordet kabel. Ellers finnes det jo endel småflatskjermer som forsynes med 12V eller 24V likestrøm fra ekstern trafo. Da er jorda brutt mellom trafo og TV, så galvanisk skille skulle være unødvendig uansett om trafoen har jordet plug eller ei. Tror jeg. Endret 28. august 2008 av Svinks Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå