Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Sort skjerm, men alt annet ser ut til å virke

Anbefalte innlegg

Hei

Denne gangen tenkte jeg at jeg skulle fikse pcen til søstra mi etter at den har "dødd" for 1 år siden. :p

Men etter at jeg skrur den på så får jeg ingen bilder på skjermen, den bare forblir sort.

Er sikker på at den funker i og med at en kompiss lånte den kvelden i går da jeg hosta et lite 4 manns-LAN, så er temmelig sikker på at det ikke er skjermens skyld.

Og ellers så spinner alle disker og vifter inne i maskinen, og alle lys bak pcen lyser.

Eneste jeg kan tenke meg er at enten skjermkortet er dødt, eller HK. Nå sitter jo skjermkotet fast i HK i og med at det er et intregrert et, så det kan jo være at HK i det hele tatt er dødt.

Får nå ikke testet verken et annet HK eller skejrmkort i og med at jeg ikke har noen ekstra liggende.

Noen tips?

EDIT: Problemet oppsto etter at pcen hang seg opp da hun skulle spille Sims2, selvom pcen helt klart er så crappy at det ikke kom som noen overraskelse at den hang seg opp.

Hun dro da kontakta ut, og satte den inn igjen, etter det så har den hatt en sort skjerm hver gang hun har prøvd å starte maskinen.

Sprøsmålet mitt er da: kan det at man trekker ut strømmen til en maskin kortslutte noe i maskinen? Husker hard disken på skolepcen min tok kvelden da jeg dro ut batteriet mens den var på en gang. Det var 2 års skolearbeid rett i dass ettersom jeg aldri tokk backup >_<

Endret av Any0
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei nå lyser faktisk ingenting lengre.

Verken caps lock og sånn på tastaturet når jeg trykker på dem, eller de grønne lysene ved der man plugger inn intarwebz-kabel.

Det rare er at cd stasjonen fungerer(kan ta ut og inn cder) og det går ann å skru av og på via frontpanelet.

Er ikke både cd stasjon og frontpaneler koblet til HK? Det ser i alle fall sånn ut.

PS: det er ingen I/O switch på PSU O.o

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...