Gå til innhold

Praktisk vifte for sokkel LGA775 (Core 2 Quad)

KS

Anbefalte innlegg

Hei,

tenkte på å kjøpe meg en ny prossessor. Nærmere bestemt Intel Core 2 Quad Q9300 kombinert med skjermkortet Asus P5Q Pro.

Trenger en kjøler. Er jo inspirert av "Spilleren" som anbefaler en enorm kjøler fra Zalman. Altfor stor etter min smak.

Har et kabinett fra Chieftec. Med en diger kjøler får jeg problemmer med å ta ut harddisk-brønnene. For å få ut harddiskene må jeg først ta av cpu kjøleren noe som er mey ekstra arbeid.

Noen forslag til en mindre kjøler? Kriterer som støy og pris er ikke så viktig. Prisguidens oversikt over kjølere til LGA775.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HW.no trenger å ta en revurdering på den kjøleren, etter hva jeg har hørt og sett så koster den mer enn hva den smaker i markedet av kjølere.

Så du er ute etter en liten Socket 775 kjøler? De fleste idag går for disse svære tunge beistene slik som jeg har gjort, kjører selv med Tuniq Tower 120 som veier 1Kg.

Uansett hva du velger av kjøler så lønner det seg å se på festene på kjøleren også.

De vanlige Socket 775 festene er noe herk å ha med å gjøre, om du kjøper boxed CPU så ta en titt på orginal kjøleren så forstår du med en gang.

Tuniq'en jeg har, kommer med gode fester, altså bunnplate med skruer som er fjærbelastet.

Den er enkel å sette på og ta av, men du må fortsatt ut med hovedkortet for å bytte CPU for eksempel.

Jeg kan ikke anbefale deg en liten CPU kjøler men vil bare tipse deg om å titte på festene, kan spare deg litt banning.

Lenke til kommentar

Hm, åpnet opp kabinettet mitt nå og jeg har jo faktisk en Scythe "Ninja" SCNJ-1000

og den skal også passe til sokkel LGA775.

Håper at jeg har alle delene på lager i tilfelle det trengs mer enn de jeg bruker nå. Syns ikke denne er ideel med tanke på plass, men da sparer jeg noen lapper i allefall.

Endret av KS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...