Kakofoni Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Du kommer nok til å like både MGMT og The Mojomatics. Selv ville jeg foreslått et litt tidligere album fra The Mojos (A Sweet Momma Gonna Hoodoo Me), men at du i det hele tatt liker dem kommer ann på om du liker enkel og råkjapp garagerock. Kay Kay and His Weathered Underground-plata kan du nok også like. Guillemots' "Red" er litt vel sær, og de er veeeldig "kontroversielle" blant musikkelskere om hvorvidt de er bra eller ikke. Crystal Castles-plata er elektronisk "nintendocore". Kan nok være litt vanskelig, men den er veldig bra etterhvert som flere og flere ting åpenbarer seg. The Falls "Imperial Wax Solvent" kan være veldig, veldig skremmende og høres først ut som en gamling som skriker over et rot som nesten minner om "Trout Mask Replica" av Captain Beefheart om du har hørt den. Elvis Costello & The Imposters' "Momofuku" er jo grei skuring. Hvis du kjenner til Elvis Costello så vet du hva den har å by på. En litt mer rocka versjon, bare. DeVotchKas "A Mad & Faithful Telling" er klezmer/balkanfolk. Hvis du liker Beirut liker du sikkert disse også, bare du er forberedt på at de er litt mer folkelige. Slim Cessna's Auto Clubs "Cipher" er denverkøntri. Litt mørk, men akkurat dette bandet er blant det mer country-orienterte bandet som kommer fra den scenen. Liker du country liker du nok denne plata i hvert fall. Lenke til kommentar
Jethrotulling Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Jeg synes The Explorers Clubs Freedom Wind burde nevnes her. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Untitled av Nas havner i hvert fall på min liste. Lenke til kommentar
Acherontic Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Enig i mye av det som har blitt nevnt untatt "The Last Shadow Puppets - The Age Of The Understatement" som er nevnt i muggsopp bloggen, det er en bra cd, men ingen plass på årets beste plate så langt her. Hos meg blir det vel noe ala: MGMT - Oracular Spectacular Death Cab for Cutie - Narrow Stairs Vampire Weekend - Vampire Weekend Girl Talk - Feed The Animals Coldplay - Viva La Vida or Death And ALl His Friends Cut Copy - In Ghost Colours Portishead - Third The Mars Volta - The Bedlam In Goliath Crystal Castles - Crystal Castles The Kills - Midnight Boom Ratatat - LP3 This Will Destroy You - This Will Destroy You Foals - Antidotes Black Kids - Partie Tramautic eh ble litt mange, rekkefølgen er tilfeldig. orker ikke skrive begrunnelse. wow her snakker vi kvalitetsband =). Den eneste mangelen jeg kan finne er Fleet Foxes' knallskive og Lukestars Lake Toba. Men oj, visste ikke en gang at Ratatat hadde smekket sammen et nytt album en gang, hørte massevis på dem i fjor. Lenke til kommentar
Haventh Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Scar Symmetry - Holgraphic Universe Veldig bra gitar riff, veldig bra clean synging og ekstremt gode melodier i sangene. Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Skal vi se... Death Cab for Cutie - Narrow Stairs OM enn ikke like bra som tidligere, ligger det mye vakker melodi under Haust - Ride The Relapse Beste hardcore plata på lang tid, kvalitet som går utenfor Norges grenser Have Heart - Songs To Scream at the Sun Hardcore punk slik det skal være det! Good Riddance - Remain in Memory Hardcore punk helter med en fantastisk live plate! Weakerthans - Reunion Tour Kosli og hyggelig Verse - Aggression Helt OK, om enn ikke mer, siden det ikke er noe nytt. Men det de gjør, gjør de bra Skuffelser: Weezer, Offspring, Millencolin Som forventet: Racentours, Alkaline Trio, Flogging Molly Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 (endret) Reks - Grey Hairs Endret 21. juli 2008 av Loeve Lenke til kommentar
Submoose Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Scars on Broadway - Scars on Broadway (Daron og John fra SOAD sitt nye band.) In Flames - A Sense of Purpose Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Det har bare kommet èn skikkelig fet skive i år. (Faen for et grellt cover): Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 (Faen for et grellt cover): +1 Lenke til kommentar
xersess Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Liker ganske godt watershed som eit alternativ opeth-album. Burden og The Lotus Eater f.eks minner litt om ein god blanding metal og "old-prog" Lenke til kommentar
Deneb Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 My morning jacket - Evil urges. Lett hittil beste plata Lenke til kommentar
SgtKabukiman Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 James McMurtry - Just us kids har overrasket meg. Synes cd'en er veldig bra gjennomført på flere nivåer. Portishead - third likte jeg også veldig godt Tony Joe White - Deep Cuts likte jeg også meget godt. Men tror jeg velger å påstå at Isobel Campbell og Mark Lanegan sin Sunday At Devil Dirt er min favoritt så langt. Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 VETO - Crushing Digits MySpace last.fm Official Site Innmari bra 2. album fra Danmarks nå beste band spør du meg... Sjekk ut hele konserten deres fra roskilde på hjemmesiden. Lenke til kommentar
Seian Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 A Silver Mt. Zion - 13 Blues for Thirteen Moons Nadja - Desire in Uneasiness Cult of Luna - Eternal Kingdom Parlamentarisk Sodomi - Har Du Sagt "A" Får Du Si "Nal" Ratatat - LP3 Amenra - Mass IIII Torche - Meanderthal Pentemple - O))) Presents ... Meshuggah - obZen M83 - Saturdays = Youth Russian Circles - Station Earth - The Bees Made Honey in the Lion's Skull Laura - Yes Maybe No Lenke til kommentar
All You Can Rape Buffet Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 (endret) Whitechapel - This Is Exile | Deathcore All Shall Perish - Awaken The Dreamers | Deathcore After the Burial - Rareform | Metalcore/Deathcore The Ghost Inside - Fury And The Fallen Ones | Metalcore/Hardcore American Me - Heat | Beatdown Hardcore Endret 8. august 2008 av Wintermadness Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Danko Jones sin nye plate fenget meg faktisk skikkelig. Litt mindre raa og brutal enn de forrige, men en del saerdeles fine laater. Jeg har ikke hoert saa mye nye plater i aar, og de faa jeg har hoert har skuffet litt, unntatt Danko Jones sin Never Too Loud og Mars Volta - The Bedlam in Goliath. Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Mars Volta - The Bedlam in Goliath er det beste albummet jeg har hørt fra 2008 Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 16 Frames - Let's Not Pretend Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå