fantafanta Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Jeg er veldig glad i å lage rankinger og oversikter over de beste platene og beste filmene og så vi dere. Derfor ble jeg veldig glad da jeg så rankingen til Muggsopp-bloggen. Synes det var mye bra her, men er totalt uenig i at Coldplay skal være med. Deres sisteplate er slappe greier ... Fant hele listen her: http://muggsopp.blogspot.com/2008/07/rets-...ter-slangt.html Hva mener dere? Coldplay er for kommers. Enig ift kills og de andre. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Har fulgt lite med på musikkfronten i år, men jeg kan i allefall si meg enig med Vampire Weekend, knallskive. Lenke til kommentar
Badering Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Fleet Foxes er et sikkert valg. Sigur Rós fabelaktige Með suð í eyrum við spilum Endalaust er også en av mine favoritter, friskt pust fra islendingerne, samtidig som de beholder sin særegne stil. Coldplays Viva la Vida er et overaskende sterkt album. Jeg kunne ikke fordra Coldplay, da det meste de har utgitt er platte greier. Viva la Vida derimot står igjen som et veldig bra album, både helhetliig og mtp. singler. De blander intelligent musikk med kommers, noe jeg ikke ser noe galt i. Musikken er fortreffelig! Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Er fare for å gjøre dette til en telletråd, og det vil jeg ikke, men jeg kan jo legge ut kremen av kremen av det jeg har hørt på i år. 1. Nick Cave & The Bad Seeds - Dig, Lazarus, Dig!!! Rockepoeten med nok et nytt album med massevis av flotte sanger med referanser til bibelen og av og til herlig, eksentrisk og tilslørt Cave-humor. Som alltid er det progresjon og her hører vi god gammel garasjerock som er blandet inn i Nick Caves eksperimentelle særpreg. 9.1/10 2. Sigur Rós – Með Suð í Eyrum Við Spilum Endalaust Endelig en plate som ikke er tilslørt av all denne elektroniske mumbo-jumboen. Dette er virkelig fremgang; et sted Sigur Rós virkelig måtte gå. Og resultatet lønner seg. Men de tør ikke å være dristige nok til å holde på den litt skremmende, men progressive "Gobbledigook". 8.4/10 3. MGMT - Oracular Spectacular Psykedelisk indiepop leveres på et så fargerikt og fengende vis som mulig av MGMT. Spesielt første halvdel av dette albumet er blant de beste første halvdelene post-2000. Kommer til å bli en klassiker blant indie-fansen. 8/10 4. Motorpsycho - Little Lucid Moments Fra Rune Grammofon kommer Motorpsychos "Little Lucid Moments". Denne gangen prøver Motorpsycho seg på å trå inn i progrockens landskap med kun fire sanger, og ikke er det fullstendig mislykket. 7.8/10 5. The Mojomatics - Don't Pretend You Know Me Lynkjapp roots-inspirert garagerock er hva The Mojos byr på med denne plata. Dessverre ser det ut som om de utvikler seg til å gå mot en mer glattpolert sound etterhvert. Et dårlig tegn, men denne plata er ikke så veldig medtatt av dette. 7.4/10 6. Kay Kay and His Weathered Underground – S/T 7. Guillemots – Red 8. Crystal Castles - S/T 9. Spiritualized - Songs in A&E 10. The Fall - Imperial Wax Solvent 11. Elvis Costello & The Imposters - Momofuku 12. DeVotchKa - A Mad & Faithful Telling 13. The Mars Volta - The Bedlam In Goliath 14. Slim Cessna's Auto Club - Cipher 15. The Brian Jonestown Massacre - My Bloody Underground Lenke til kommentar
Immanuel Kant Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 rhys chatham - guitar trio is my life eneste som jeg har noe særlig til overs for hittil i år Lenke til kommentar
embark Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Opeth - Watershed (udiskutabelt den beste skiva som er sluppet i år) The Mars Volta - The Bedlam in Goliath Lenke til kommentar
SebastiAnn Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Enig i mye av det som har blitt nevnt untatt "The Last Shadow Puppets - The Age Of The Understatement" som er nevnt i muggsopp bloggen, det er en bra cd, men ingen plass på årets beste plate så langt her. Hos meg blir det vel noe ala: MGMT - Oracular Spectacular Death Cab for Cutie - Narrow Stairs Vampire Weekend - Vampire Weekend Girl Talk - Feed The Animals Coldplay - Viva La Vida or Death And ALl His Friends Cut Copy - In Ghost Colours Portishead - Third The Mars Volta - The Bedlam In Goliath Crystal Castles - Crystal Castles The Kills - Midnight Boom Ratatat - LP3 This Will Destroy You - This Will Destroy You Foals - Antidotes Black Kids - Partie Tramautic eh ble litt mange, rekkefølgen er tilfeldig. orker ikke skrive begrunnelse. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 (endret) Ser også, om noen skulle bry seg, at lista mi var lite gjennomtenkt og et resultat av et impulsdrevet og halvveis edruelig innfall midt på natta. Det var uansett mer enn nok arbeid. Jeg tror at The Hold Steadys nye plate er ganske bra, men har ikke vært på sjekkern enda. Glemte forsåvidt skamfullt nok å nevne Bon Ivers "For Emma, Forever Ago" som faktisk er blant de bedre. Endret 16. juli 2008 av Kakofoni Lenke til kommentar
Pickwick Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 (endret) Reutgivelsen av Dennis Wilson - Pacific Ocean Blue, er vel den skiva som står øverst på handlelista, da i blå vinyl. Endret 17. juli 2008 av Pickwick Lenke til kommentar
slettet_konto Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 (endret) Judas Priest - Nostradamus Blackmore's Night - Secret Voyage Ayreon - 01011001 Endret 17. juli 2008 av ogger Lenke til kommentar
gard. Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 1. Opeth - Watershed 2. Thrice - The Alchemy Index Vols. III And IV Air And Earth 3. Scar Symmetry - Holographic Universe 4. The Mars Volta - THe Bedlam In Goliath 5. Protest the Hero - Fortress Også noen andre som er verdt å nevne som f.eks: Cavalera Conspiracy - Inflikted og Ayreon - 01011001. Lenke til kommentar
andyboy92 Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 (endret) Origin - Antithesis kommer høyt opp hos eg i alle fall Belphegor - Bondage Goat Zombie Endret 21. juli 2008 av andyboy92 Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 (endret) Opeth - Watershed Protest the Hero - Fortress Scar Symmetry - Holographic Universe Raunchy - Wasteland Discotheque Protest the Hero - Fortress Demians - Building An Empire Ihsahn - angL Dunderbeist - Second Hand Theft The Tangent - Not as good as the book Shot At Dawn - Sic Vic Pacum Para Bellum No-Man - Schoolyard Ghosts Keep of Kalessin - Kolossus Meshuggah - ObZen Demians - Building An Empire Sikkert noe mer også, men kommer ikke på mer i farta. Edit: Mer på lista. Endret 20. juli 2008 av LueDotten Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Keep of Kalessin - Kolossus The Sword - Gods of the Earth Ble glad i begge to jeg. Lenke til kommentar
DP Rusher Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Jackson Conti - Sujinho The Roots - Rising Down Emc - The Show Guilty Simpson - Ode to the Ghetto Gnarls Barkley - The Odd Couple Del Tha Funky Homosapien - Eleventh Hour Atmosphere - When Life Give You Lemons, You Paint That Shit Gold J-Live - Then What Happened Immortal Technique - The 3rd World Bizzy Bone - Ruthless Bizzy Bone - Song For You Noe sånt ja.. Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Opeth - Watershed Lenke til kommentar
Steinvakt Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 DUNDERBEIST - SECOND HAND THEFT!! Og selfølgelig Meshuggah - obZen ! Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 (endret) InFlames - A Sense Of Purpose Scar Symmetry - Holographic Universe E: Måtte legge til en plate til Endret 21. juli 2008 av roberteh Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Er fare for å gjøre dette til en telletråd, og det vil jeg ikke, men jeg kan jo legge ut kremen av kremen av det jeg har hørt på i år.*snip* Det var jo ei ålreit liste, ser ut som at vi deler mange av dei samme musikalske gleder. Ut ifrå dei titlane eg har gått til innkjøp av så langt i år, tør du å vedde på at eg diggar resten av lista og trygt kan handle dei inn uhøyrt? Dei eg har har handla inn er: Nick Cave & The Bad Seeds - Dig, Lazarus, Dig!!! Sigur Rós – Með Suð í Eyrum Við Spilum Endalaust Motorpsycho - Little Lucid Moments Spiritualized - Songs in A&E The Mars Volta - The Bedlam In Goliath Slim Cessna's Auto Club - Cipher The Brian Jonestown Massacre - My Bloody Underground Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå