carbac Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Hei!! Jeg har vært deltidsansatt på en mix butikk (jobber der samtidig som jeg har gått på skole) i 2,5 år. Nå har nå sagt opp, og vil slutte så fort som mulig, men i arbeidskontrakten står det at jeg har 3 måneder oppsigelsestid fra 1 i måneden (arbeidsmiljøloven paragraf 58 oppsigelsfrister). Er det virkelig lov å ha tre måneder oppsigelstid, når jeg ikke jobber fult? det er jo veldig lenge for en skoleelev. jeg har prøvd å finne det ut, men har ikke funnet ut noe fornuftig! Håper på svar! Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Vanlig oppsigelsestid er vel 1 måned, uten kontrakt? Du har jo gått med på at det skal være 3 måneders oppsigelsestid når du skrev under på kontrakten. Du kan gjerne ha 6 måneders oppsigelsestid også, hvis det står i kontrakten, ikke at det er vanlig for en deltidsstilling på Mix.. Lenke til kommentar
carbac Skrevet 14. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2008 joa, er jo sant det.. men tre måneder er jo veldig lenge.. Lenke til kommentar
olsen_st Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Gjør det enkelt. Gå på legekontoret og få en sykemelding. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 joa, er jo sant det.. men tre måneder er jo veldig lenge.. Mulig det, men du gikk jo med på det. Lenke til kommentar
carbac Skrevet 14. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2008 hehe.. den var god du.. kanskje jeg skal gjøre det.. hehe.. neida, kan jo ikke det heller.. joa, er jo sant det.. men tre måneder er jo veldig lenge.. Mulig det, men du gikk jo med på det. ja, jeg veit jo det.. men lurer fortsatt på om det er lov? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Snakk med sjefen og få til en ordning der du slipper å måtte jobbe ut de 3 månedene. Lenke til kommentar
spitz Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 ja, jeg veit jo det.. men lurer fortsatt på om det er lov? Ja. Lenke til kommentar
carbac Skrevet 14. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2008 Snakk med sjefen og få til en ordning der du slipper å måtte jobbe ut de 3 månedene. har gjort det, men er mange som har slutta, så tviler på at jeg får slutte før, selv om sjefen er hyggelig:) Lenke til kommentar
Kenny McCormick Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 kjipt, er ihvertfall vanlig med 1 mnd oppsigelsestid jeg jobba et halvt aar paa en bensinstasjon, jeg hadde bare 1 mnd oppsigelsestid, selv om det var ganske mange som slutta paa en gang Lenke til kommentar
carbac Skrevet 14. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2008 kjipt, er ihvertfall vanlig med 1 mnd oppsigelsestidjeg jobba et halvt aar paa en bensinstasjon, jeg hadde bare 1 mnd oppsigelsestid, selv om det var ganske mange som slutta paa en gang japp, det er sant.. men da får jeg prøve å ha to jobber samtidig en stund.. funker det også..9. Lenke til kommentar
Kenny McCormick Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 jaja, har en kamerat som hadde 2 jobber + gikk paa skole er hardt, men er fullt mulig Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Er fult mulig å ha den oppsigelsesfristen, så 3 måneder er lovlig. Lenke til kommentar
carbac Skrevet 15. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2008 jaja, har en kamerat som hadde 2 jobber + gikk paa skoleer hardt, men er fullt mulig japp.. har to jobber nå jeg også, men er den ene er bare sommerjobb.. fint mulig det, hvetrfall når jeg ikke skal begynne på skole også Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Hva står i kontrakten angående arbeidstid? Et fast antall timer i uken/måneden? Lenke til kommentar
carbac Skrevet 21. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2008 Hva står i kontrakten angående arbeidstid? Et fast antall timer i uken/måneden? står ikke noe om arbeidtid eller antall timer i uken/måneden!! Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Da kan han vel egentlig ikke tvinge deg til å jobbe heller. det passer ikke for skolearbeidet ditt, og siden du ikke har noen fast arbeidstid kan du jo bare la være å møte opp som "ekstravakt", det vil si si at det ikke passer hver gang du er satt opp på vaktlista. Du får ingen bra attest, og det er kanskje ikke så lurt, men det er lovlig. Spesielt siden du er skoleelev. Lenke til kommentar
carbac Skrevet 24. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2008 Da kan han vel egentlig ikke tvinge deg til å jobbe heller. det passer ikke for skolearbeidet ditt, og siden du ikke har noen fast arbeidstid kan du jo bare la være å møte opp som "ekstravakt", det vil si si at det ikke passer hver gang du er satt opp på vaktlista. Du får ingen bra attest, og det er kanskje ikke så lurt, men det er lovlig. Spesielt siden du er skoleelev. ja, det er sant.. men sjefen er egentlig ganske snill, og det er jo ikke sikkert jeg skal gå på skole i år, så er jo ikke bra å ikke møte opp da, også veit jeg at jeg får en bra attest hvis jeg vil.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå