FanTazY Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Heisann. Jeg har kjøpt Gainward GeForce GTX 280 1GB GDDR3, Men når jeg f.eks spiller Age of Conan så vrenger grafikken seg etter en liten stund. Jeg treffer vegger som ikke er der, jeg ser folk løpe under bakken etc. Jeg snakket med en som kan litt og han sa til meg at det var fordi skjermkorte over opphetes etterhvert som jeg spiller(det skjedde tidligst igår, min pc står i vinduet og ligger på rundt 20c). Jeg har bygged helt ny pc så jeg ganske sikker på at ikke det er resten av pc'en som er problemet. Så dere kan se så har jeg hvertfall kjøpt: Processor: Intel Duo 2 Core 2,33Ghz Motherboard: Asus P5N-D Nvidia 750iSLI Memory (RAM): 4,00GB Graphic Card: Gainward GeForce GTX 280 1GB GDDR3 Disk Space: 1,4TB Case: Thermaltake Soprano DX MIDI Power Supply: MIST 600w - The Sound of Silence (Kopi fra et annet program) Det jeg fikk beskjed om var at jeg burde prøve og få lastet ned et program som gjør at vifta på skjermkorte går fortere, men jeg har ikke lykkest i og finne noe lignende enda. Håper på seriøst svar På forhånd, Takk! Mvh Thomas Lenke til kommentar
Blaz3r Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 (endret) last ned rivatuner. der kan du sette vifta på max. PS. hvis du har tenkt å få max potensiale av kortet ditt så bør du klokke cpuen. den er en flaskehals. klokk den til 3.0ghz. det gjør susen. Endret 14. juli 2008 av Blaz3r Lenke til kommentar
FanTazY Skrevet 14. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2008 Takker! Det funket kjempe bra Anngående clocking av CPU, gjøres det enkelt og greit via BIOS? Lenke til kommentar
Blaz3r Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 (endret) via bios ja. enkleste er å sette opp FSB. prøve seg fram. må nok kansje også skru opp cpu volt. men helst ikke over 1.45v. jeg har f.eks en core 2 e6600 som skjører orginalt på 266 x 9 = 2.4ghz. nå kjører jeg på 400 x 8 dvs 3.2ghz på 1.40 volt. Endret 14. juli 2008 av Blaz3r Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 via bios ja. enkleste er å sette opp FSB. prøve seg fram. må nok kansje også skru opp cpu volt. men helst ikke over 1.45v. jeg har f.eks en core 2 e6600 som skjører orginalt på 266 x 9 = 2400. nå kjører jeg på 400 x 8 dvs 3.2ghz på 1.40 volt. Hvordan kan du stille på multi'en på den ?, er jo ikke en xtreme model. Lenke til kommentar
Blaz3r Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 er bare opp den er sperret. funker fint å stille den ned. Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 (endret) er bare opp den er sperret. funker fint å stille den ned. Oki, tenkte meg i ettertid det var noe sånt ja, høres kjent når du nevener det, hadde nok bare glemt det siden c2d kom ut på markedet. Endret 14. juli 2008 av AllColor Lenke til kommentar
Harribo Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Hei! Fint om det fungerte å stille opp viftehastigheten, men kan også være driver problemer. Om det fortsetter så burde du skifte til en nyere skjermkort-driver. Finner mye nye drivere på denne siden. Angående klokkingen så burde du lese en guide før du begir deg utpå overklokkingen, selv om blazer kom med en liten "guide" her ovenfor. Siden du har et såpass kraftig skjermkort, så vil det være en god idè å overklokke systemet litt som nevnt før. Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå