Ellinora Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Jeg har en oppvaskmaskin i "normal" høyde som jeg har puttet inn i underskap fra Kvik. Det jeg ikke visste da jeg gjorde det, var at Kvik-underskap er høyere enn det som er normalt. Problemet nå er at hvis jeg setter på en front på oppvaskmaskinen min som er like lang som frontene ved siden av, får jeg ikke åpnet døren på oppvaskmaskinen. Fronten tar nemlig inn i sokkelen på skapet før døren er åpnet helt. Er det noen som har opplevd det samme og har en grei løsning på dette? Resultatet bør jo også være estetisk kurant, så det å kappe av en del av sokkelen er ikke aktuelt. Lenke til kommentar
comsy Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 pleier da å være justerbar høyde, og justerbar sokkelplate på maskinene. i iallefall frittstående. sikker på at det ikke ligger noe slik i esken, eller inne i maskinen din? Lenke til kommentar
sierratec Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Jeg var borti akkurat det samme da jeg skulle montere møbeldøra på min bosch maskin. måtte modifisere sokkel litt, men uten at det vises. Det værste var faktisk at møbeldøra var såpass lang nedover at den faktisk stoppet mot maskinen også, ble nødt til å høvle en liten skrå på baksida uten at det ble synlig på forsida. Men det ble faktisk ikke nok det heller, så jeg måtte løfte møbeldøra ca 1cm å dette vises jo selvfølgelig ganske godt mot de andre skapdørene:(. Er det en Boschmaskin du har? Lenke til kommentar
Ellinora Skrevet 20. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2008 Jeg var borti akkurat det samme da jeg skulle montere møbeldøra på min bosch maskin. måtte modifisere sokkel litt, men uten at det vises. Det værste var faktisk at møbeldøra var såpass lang nedover at den faktisk stoppet mot maskinen også, ble nødt til å høvle en liten skrå på baksida uten at det ble synlig på forsida. Men det ble faktisk ikke nok det heller, så jeg måtte løfte møbeldøra ca 1cm å dette vises jo selvfølgelig ganske godt mot de andre skapdørene:(. Er det en Boschmaskin du har? Nei, det er ikke en Bosch. Maskinen er kjøpt på Ikea og er en Whirlpool så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
SaJo Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 (endret) Jeg hadde tilsvarende problem med et IKEA-kjøkken og en Siemens oppvaskmaskin. Jeg la "hel" sokkellist under oppvaskmaskina, men sokkellista var i veien når jeg skulle åpne oppvaskmaskinen. Løsningen ble å sage bort 3-4 cm av høyden på sokkellista under oppvaskmaskina. Fungerte utmerket, tok kort tid og er kun synlig hvis man ligger på gulvet. Det er nok smart å lakkere "såret" i sokkellista, så den ikke sveller hvis det kommer noe vann der - noe som ikke er usannsynlig siden det er rett under oppvaskmaskina Edit: Skrivefeil Endret 23. juli 2008 av RVF Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå