Gå til innhold

Er prosessoren en flaskehals?

Ewik

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en Intel Pentium D 950, en skikkelig varmeovn, og jeg lurer på om denne er en flaskehals for mitt 8600gts skjermkort. Veit at det ikke er noe über skjermkort men er heller ingen über-gamer... jeg lurer helt enkelt på om jeg er tjent med å kjøpe en core 2 duo prosessor. Jeg gidder da heller ikke kjøpe en dyr prosessor, heller en som matcher grafikkortet bra... :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
i og med at det bare er en singel kjerne på prosessoren så tror jeg at det vil være en flaskehals ja... gi litt mere informasjon, RAM, HK osv...

hvis du har støtte for 775 sokkel på prosessoren, så kan Intel Core 2 DUO E4600 sikkert være en god løsning

Hehe er faktisk 2 kjerner tro det eller ei :p

Har 2 gb kingston 800 mhz ram og Asus P5KPL hovedkort, og ja jeg har støtte for 775 sokkel :)

Endret av Ewik
Lenke til kommentar

Ikke tenk på flaskehalser osv, i stor grad bare tull, da noe alltids vil være en flaskehals og den vil variere fra app til app.

Om du synes maskinen er treg og det ikke er grafikkytelsen det står på så er en C2D en kjempe oppgradering.

Siden du også har et hovedkort som støtter disse prosessorene så er det jo nesten trist å ikke gå for en. Ville da ventet til de nye priskuttene fra Intel er klare. Skal ikke være så lenge til.

Er rett og slett et spørsmål om prioriteringer, om du er fornøyd med maskinen og ytelsen, gjør ingenting. Om du ønsker litt mer sprut i applikasjoner invester i en C2D. Det vil også hjelpe på grafikkytelsen.

Lenke til kommentar
Ikke tenk på flaskehalser osv, i stor grad bare tull, da noe alltids vil være en flaskehals og den vil variere fra app til app.

Om du synes maskinen er treg og det ikke er grafikkytelsen det står på så er en C2D en kjempe oppgradering.

Siden du også har et hovedkort som støtter disse prosessorene så er det jo nesten trist å ikke gå for en. Ville da ventet til de nye priskuttene fra Intel er klare. Skal ikke være så lenge til.

Er rett og slett et spørsmål om prioriteringer, om du er fornøyd med maskinen og ytelsen, gjør ingenting. Om du ønsker litt mer sprut i applikasjoner invester i en C2D. Det vil også hjelpe på grafikkytelsen.

Er forsåvidt fornøyd med pc'en men har lurt litt på om en C2D prosessor kanskje kunne beefet litt opp i enkelte spill, f.eks Team Fortress 2... Og hvis jeg skulle gå for en C2D prosessor hvilken ville matche grafikkortet best og samtidig være rimligst? ( og bedre enn Pentium D 950'en selvsagt)

takk for svar så langt :thumbup:

Endret av Ewik
Lenke til kommentar

Tror ikke det er noen som er dårligere enn 950.

Ville gått for en E7200/E8300 eller E8400 i tråd med min forrige post noe vil alltid være en flaskehals.

Om du ønsker bedre ytelse i spill vil det nesten uten unntak være mer hensiktsmessig å oppgradere skjermkort. Foreslår ATi 4850.

Jeg ville lagt rundt 2000 på bordet og kjøpt en E8400 og et ATi 4850.

Lenke til kommentar

Ville gått for en E7200/E8300 eller E8400 i tråd med min forrige post noe vil alltid være en flaskehals.

Om du ønsker bedre ytelse i spill vil det nesten uten unntak være mer hensiktsmessig å oppgradere skjermkort. Foreslår ATi 4850.

Hadde kanskje tenkt å kjøpe en billig C2D nå og kjøpe helt nytt system en gang neste år.

Men hvis det er som du sier at det ikke blir noen merkbar ytelse så tror jeg ikke jeg gidder...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Hadde kanskje tenkt å kjøpe en billig C2D nå og kjøpe helt nytt system en gang neste år.

Men hvis det er som du sier at det ikke blir noen merkbar ytelse så tror jeg ikke jeg gidder...

Denne siden sier at E4600 ikke er så fryktelig mye raskere enn D 950.

Tror også jeg heller ville spart på pengene til en skikkelig oppgradering foreligger..

Lenke til kommentar

Jeg har ikke sagt at det ikke blir en merkbar ytelsesforskjell.

For å gjøre det litt klarere ta en kikk på DENNE oversikten.

Så kan du vurdere selv hvor mye du er villig til å legge i en oppgradering, og hvilke prosessorer som er aktuell for deg.

Det burde f.eks være mulig å gjøre et bra bruktkjøp på 65 nm prosessorene fra Intel som E6850, og nedover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...