Skyax Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Har en PC som bråker noe sykt! Jeg har ikke en sånnen god gamer PC, for jeg bruker den aldrig til spill. Så jeg har en dårlig PC, som bråker... Den er ikke noe serlig varm der inni heller. Så nå vurderer jeg sterkt å dra ut et par av viftene.. Men det er vel ikke så smart? Jeg har støvsugd den for støv... Er det noe billig jeg kan kjøpte for å få bort støyen? så litt på denne vet ikke helt hvordan den virker... Er det noe jeg kan kjøpe? Kan den brukes på alle vifter? Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Jeg vil ikke anbefale deg å koble ut skjermkort/cpu vifte, det kan fort bli skjebnesvangert. Men de andre kan du eksprimentere med. Så lenge CPU og skjermkort holder seg under 60*C så er du innenfor sikkerhetssonen. HDD's bør ikke overstige 55*C grader. Disse gradene er så klart relative å det avhenger av modell og merke men det er sjelden radikale forskjeller. Til måling av temperaturer kan du bruke CoreTemp (CPU) eller RivaTuner (skjermkort) og HDTune for HDD. Eventuelt kan du skaffe deg Everest Ultimate hvor du kan måle alt. Spenningsregulatoren vil vel i teorien fungere på alle vifter, men den er laget for de med 3-pins kontakt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå