Koma Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Jeg har nettopp kjøpt en EF 70-200mm f/2.8L IS USM. Jeg legger merke til at når stabilisatoren settes i gang generes en lyd som varer i ca. 2 sek etter at bildeknappen er trykket. Denne lyden kan høres på litt avstand. Er dette normalt? Jeg har en Canon 5D. Lyden begynner med et klikk, deretter følger en lang lyd som avsluttes med et klikk igjen. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Er dette normalt? Kort og godt: Ja. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 klart den lager lyd! det er jo tross alt snakk om ting som bever seg! Lenke til kommentar
Koma Skrevet 14. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2008 Takker...det er min første IS linse... Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Takker...det er min første IS linse... Det er autofokusmotoren som "bråker" Kan være at den er så rask at det er umulig å få den lydøs. Her er en annen tråd om det samme. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=975593&hl= Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Nei, det er ikke AF-motoren som bråker - det er IS-mekanismen. Normalt, som allerede avklart. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Det kan jo du teste litt med å skru av AF eller IS og teste i veg, men ja, eg også høyrer lyder av min... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå