ebso86 Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Jeg bare lurte på om det ville gå an å bruke katoder andre steder en i en data. Som f. eks inni et tv? Hadde vert en stili effekt! Hva må gjøres for å bruke de andre steder? Mvh. Erik Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 I biler eller under bil er også noe som er "vanlig" sted for kaldkatoder . Lenke til kommentar
ebso86 Skrevet 15. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2003 Det var vel enkli ikke svar på det jeg lurte på da. lurer mer på framgangsmåte. Men under biler er det neonlys som blir brukt! Mvh. Erik Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Du må koble katoden på 12V. Bare å koble selv det. I biler er det jo 12V i sigarettuttak. Bare å skaffe en ledning (gammel mobil lader etc..) klippe av ledningen, og koble den direkte på ledningen til katoden. Det eller koble det rett på batteriet. Skal du gjøre det i TV'en, kan du skaffe en strømforsyning som forsyner 12V. Strømforsyning til mp3-spiller, videokamera, etc...OBS! må da være 12V (Slik du putter inn i veggen som ser ut som en stor klump) Bare koble dette til katoden. Dette er simple metoder. Du kan sikkert gjøre noe mer fancy, men det er vanskeligere. Lenke til kommentar
ebso86 Skrevet 16. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2003 Du må koble katoden på 12V. Bare å koble selv det. I biler er det jo 12V i sigarettuttak. Bare å skaffe en ledning (gammel mobil lader etc..) klippe av ledningen, og koble den direkte på ledningen til katoden. Det eller koble det rett på batteriet. Skal du gjøre det i TV'en, kan du skaffe en strømforsyning som forsyner 12V. Strømforsyning til mp3-spiller, videokamera, etc...OBS! må da være 12V (Slik du putter inn i veggen som ser ut som en stor klump) Bare koble dette til katoden. Dette er simple metoder. Du kan sikkert gjøre noe mer fancy, men det er vanskeligere. Trenger jeg ikke en slik inverter ved bruk av denne metoden? Mvh. Erik Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Jojo. Bruke metoden min og koble den til inverteren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå