Gå til innhold

Program til å lage "film" av et panoramabilde (se eks.)

Anbefalte innlegg

Før snekret jeg sammen panoramabilder med Photovista, og da lagde jeg og enkelt en film av ferdig panorama. Se eksempel her

Men etter jeg fikk meg nytt kamera vil ikke Photovista samarbeide lenger, sikkert pga. linse/format på bildene?

Finnes det et eget program som enkelt kan gjøre et ferdig panorama til en film?

edit: endret link til eksempel. Takk Ekko :)

edit: Har lagd nye panoramafilmer, og adressen måtte oppdateres.

Endret av jallamamba
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg testet og funnet ut at det ikke var det jeg hadde bruk for.

Grunnen til det er måten ferdig film blir lagt ut. Ellers var det ganske så lett og greit å få lagd bildene mine om til film.

Har brukt noen timer på nett å googlet litt, funnet diverse java-script som virket interessante, men har ikke fått det til å virke helt...

Endte opp med å prøve litt til i Photovista, et program jeg brukte til å lage selve panoramabildene tidligere. Er det programmet jeg har brukt til de andre filmene mine på hjemmesiden. Når jeg fikk til å lappe sammen til et panorama, var det ingen sak å lagre dette som film.

Men har ikke helt fått til å lage film av ferdig bilde, da Photovista alltid har forvrengt bilde (les: bruker ikke har forstått bruken av vinkel...)

Så da har jeg lært meg noe nytt i Photovista, takket være demoen til Panorama2Flash :)

Endret av jallamamba
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå har jeg forsket litt mer.

Kom borti PanoramaStudio, lastet ned en prøveversjon og testet noe.

Dette programmet var midt i blinken for meg :)

Det var lett å importere ferdiglagde panoramabilder og lage dem til Flash eller Java, kunne velge å lage begge 2 og, slik at en kan velge hva en skal se.

Det er og mulighet for å lagre som QTVR (Quicktime) og en kan lage en .exe fil til skjermbeskytter.

Dette programmet kjøpte jeg, kosta ca 225 NOK.

Nå har jeg lagd om endel eldre panorama jeg hadde, og dette programmet lager dem bedre, og har mange gode innstillings/redigeringsmuligheter.

Så om noen andre er ute etter det samme som jeg så etter, bør du prøve dette programmet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...