Gå til innhold

Anbefalinger av Animasjonsfilmer!


Deathsh00t

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Animasjonsfilmer kan jo bety så mangt... Har mange jeg kunne anbefalt fra flere forskjellige sjangere: Biler, Shrek I/II/III, Princess Mononoke, Over Hekken, nesten samtlige disneyfilmer, Sannheten om Rødhette osv.

 

Har sett alle de, men vær så snill? Princess Mononoke? Jente film? Liker ikke slike filmer:p

Lenke til kommentar

Mononoke hime/Princess Mononoke er ikke akkurat hva jeg vil kalle 'en jentefilm'.

Derimot er det en av de flotte filmene til Studio Ghibli/Hayao Miyazaki (Sen to Chihiro/Spirited Away/Chihiro og heksene, Tonari no Totoro/My Neighbor Totoro/Min nabo Totoro, Majo no Takkyuubin/Kiki's Delivery Service/Kikis budservice, Hauru no Ugoku Shiro/Howl's Moving Castle/Det levende slottet, Porco Rosso, osv osv), mange regner den for den beste eller blant de beste fra Miyazaki/Ghibli, dvs veldig veldig bra (for meg personlig er den ikke blant de beste hverken av regissøren eller fra studioet).

Lenke til kommentar
Mononoke hime/Princess Mononoke er ikke akkurat hva jeg vil kalle 'en jentefilm'.

Derimot er det en av de flotte filmene til Studio Ghibli/Hayao Miyazaki (Sen to Chihiro/Spirited Away/Chihiro og heksene, Tonari no Totoro/My Neighbor Totoro/Min nabo Totoro, Majo no Takkyuubin/Kiki's Delivery Service/Kikis budservice, Hauru no Ugoku Shiro/Howl's Moving Castle/Det levende slottet, Porco Rosso, osv osv), mange regner den for den beste eller blant de beste fra Miyazaki/Ghibli, dvs veldig veldig bra (for meg personlig er den ikke blant de beste hverken av regissøren eller fra studioet).

Du visste mye :p

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

Foruten 3D-klassikerne fra Pixar (The Incredibles, Ratatouille, Finding Nemo, Toy Story og Monsters Inc.), så kan jeg varmt anbefale deg Frédéric Backs fantastiske animasjonsfilmer. The Man Who Planted Trees er en av mine aller største favorittfilmer, og er en særdeles varm og god film som alltid får meg i godt humør. Kan også nevne Crac!, en ganske søt film som også står sterkt hos meg.

 

Men med tanke på at du tenker på Princess Mononoke som jentefilm, vet jeg ikke om Backs filmer vil falle i smak hos deg ;)

Lenke til kommentar
Du kan se traileren her:

*Princess Mononoke-trailer*

 

Ingen fan av japansk animasjon, men skal jeg først se en film må det gjerne bli denne. Lot meg imponere av traileren, har forøvrig hørt den flerfoldige ganger i "tidenes beste tegnefilmer"-sammenheng. Det må ligge noe i det.

 

Dessuten er det godt å se en 2D-tegnefilm i ny og ne, 3D er så forbanna slitsomt og oppskrytt.

Endret av athorb
Lenke til kommentar

Et annet problem er at 3D-animasjon er en teknikk i konstant utvikling, og det siste nye til enhver tid anses som jævla fancy. Derfor blir det mye åpenbar briefing med tekniske nyvinninger i filmene (ikke at filmmediets utvikling ikke er spennende), og det fenger meg ikke noe særlig, og jeg føler dessuten at det tar fokuset fra viktigere elementer.

 

edit: Imponerende åpningssekvens ja, blir nødt til å gjøre en innsats for å få sett denne.

Endret av athorb
Lenke til kommentar

Jeg så begge to GiTS og Innocence på samme kveld, og første del av kvelden var betydelig bedre. :yes:

 

Princess Mononoke og Spirited Away er nok også noe av det beste sjangeren har å by på ja, har dog ikke sett noe mer enn de to av Myazaki.. Dette må forbedres.

 

Noen som vet hvordan den engelske duben av Mononoke er? Vurderer å se filmen på nytt og da kanskje med engelsk tale, traileren virket jo overbevisende. Jeg er pro subs nesten alltid, men det er noen ganger dubbing gjør seg..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...