smartingen Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 jeg har en litt rusten pc den har xp og den går så treigt at jeg blir gal! anyway jeg lurer på om noen vet hvordan jeg kan slette alt som er på pcen men likevel beholde de programmene,filmene og bildene jeg vil ha tror vista har en slik funkjon men vet ikke om xp har det takker for alle svar:) Lenke til kommentar
Sluven Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Det du snakker om nå er å formatere hardisken. Tror ikke noen av xp versjonene har noen slik funksjon, uten at jeg skal si noe sikkert. Har egentlig aldri hørt om noe slikt. Men om du har en annen pc, så er det jo bare å flytte hardisken over i den, og lagre alle filene du vil ha på en annen maskin. Det ville være enkleste løsningen. Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 XP har en funksjon som lar deg installere XP på nytt uten å miste filer/programmer/instillinger. Om det er dette du sikter til? Lenke til kommentar
smartingen Skrevet 14. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2008 takk til begge^^ Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 XP har en funksjon som lar deg installere XP på nytt uten å miste filer/programmer/instillinger. Denne fungerer dog bare 50% av gangene... Denne rutinen er ikke helt å stole på! Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Funket den _ene_ gangen jeg har prøvd det Fåretrekker dog formatering. Lenke til kommentar
Sluven Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Den funksjonen reparerer windows, altså filer som ikke fungerer i system32 osv. Tviler på at det funker. Det beste å formatere hele hardisken. Om du gjør det, lag flere partisjoner. En til OS, og en til andre ting(om du ikke allerede har det). Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Altså, den reparerer bootserctor, så en måte er å gjøre dette for å komme inn i Windows, så tar man backup av det man trenger, og så formaterer man. Det er veldig nyttig om man kun har en PC til rådighet, uten mulighet for å sette HDDs i andre maskiner for å få ut data. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå