gardkarlsen Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Hei Kona og jeg var i Cape Town rundt påsketider iår. Jeg har vært der før men det er en stund siden og det var flott å besøke byen igjen. Jeg mener fremdeles at det er en av de vakreste byene i verden der den ligger omkranset av blått hav, strender og majestetiske Table Mountain midt i byen. Uansett...her er mitt reisebrev med bilder http://gardkarlsen.com/Cape_Town_trip_report.htm og jeg håper at det kan gi et inntrykk av hva en kan forvente seg av et besøk i Cape Town. Dersom du lurer på hvor de forskjellige attraksjonen ligger kan du se på dette Google kartet som jeg har laget: http://gardkarlsen.com/Cape_Town_map.htm . Husk at du kan zoome ut for å se flere markører på kartet og du kan trykke på markørene for å få mer info. Ta kontakt dersom du har spørsmål eller kommentarer Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Takk for at du er så inspirerende og informativ. Kunne godt tenkt meg en langhelg til Cape Town, men det ser ut til at billettene raskt kommer opp i 10k. Og er man nødt til å kjøre selv til alt i området eller finnes det organiserte utflukter med guide? Så forresten engang et naturprogram om en liten by i området hvor de av og til ble invadert av pingviner. De kunne om morgenen finne forvirrede pingviner i hagen sin som ikke fant veien tilbake til stranden. Lenke til kommentar
gardkarlsen Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2008 Hei En langhelg kan vel gå til nøds men jeg ville nok anbefalt at du spanderer noen ekstra dager på byen og området. En kan fint kjøre selv i Sør-Afrika...men de kjører på "feil" side av veien men det blir en fort vant til. Men det er ikke lange biten til f.eks. vinområdene. Dersom en ikke ønsker å kjøre selv kan man ta guidet turer slik som vi gjorde til noen vingårder :-) Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Joda, man klarer sikkert venstrekjøring, men man lærer seg reflekser man ikke burde få så jeg har bestemt meg for aldri å kjøre i slike land. Vingærder har jeg sett nok av i Frankrike. Hvor mange dager må man legge til om man skal ha en safari-tur med Cape Town som utgangspunkt? Lenke til kommentar
gardkarlsen Skrevet 21. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2008 Hei Det er faktisk ikke noe problem med kjøringen. Da jeg ble kastet ut i det første gang i storbyen Johannesburg så tenkte jeg at dette går aldri bra. Men det tok bare noen få minutter så har hjernen vent seg til det...og det er ikke noen problem når man kommer hjem og skal kjøre på rett side igjen. Så jeg har kjørt i både Sør-Afrika, Malaysia, Thailand etc :-) Når det gjelder safari. Vi tok en tre dagers tur ut til Kruger parken som du kan se på http://gardkarlsen.com/djuma_vuyatela_safari.htm . Det var nok ikke det billigste alternativet men det var ganske så bra for å si det mildt. Det er nok andre safariparker som ligger nærmere CT men de er betydelig mindre etter det jeg har forstått. Ulempen med Kruger er at man bør ha malaria medisin og bare den koster jo en del Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Joda, det er en opplevelse for livet å kjøre Landcruiser i Afrika, men der jeg kjørte var det få ville dyre, men til gjengjeld opprørssoldater og andre spennende menneskelige innslag. Ser at Solia har turer til Cape Town, men kun for 15 dager og for fra 20.000. De satser på Bushman Sands og Pumba Game Reserve for dyreliv. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Joda, det er en opplevelse for livet å kjøre Landcruiser i Afrika, men der jeg kjørte var det få ville dyre, men til gjengjeld opprørssoldater og andre spennende menneskelige innslag. Nå ble jeg nysgjerrig. Vurderte selv safaritur til Sør-Afrika med Johburg som base til juleferien, men bestilte Kenya og Tanzania i stedet. Har sett litt på studier i Cape Town òg, så skal ikke se bort i fra at jeg kommer til å reise dit en gang. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Nå ble jeg nysgjerrig. Veikvalitet, bare morsom med skikkelig bil. Kontrollpost, en av de offisielle. Afrika er et eventyr. Ellers må jeg innrømme at en tur i Kruger er høyt på ønskelisten min. Så mye action som dette regner jeg likevel ikke med å se: Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Afrika er definitivt mitt favorittkontinent også. Her i gården troner nok en tur til Botswana og Uganda øverst på ønskelisten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå