Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny PC starter ikke - hovedkortproblem?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et ganske stort problem, min splitter nye gamer vil ikke starte lenger...

Alt funka helt topp igår, da jeg benchmarka osv. for første gang. Idag da jeg våkna,

og skulle skru den på, ville den ikke starte... Tror det kan være problem med hovedkortet.

Har et Asus Striker Extreme, og har lest rundt på forum at folk har hatt samme problemet.

Noen som har hatt samme problemet? Eller noen som har noen tips? Isåfall taes det imot med

STOR takk. Vil helst rekke et LAN som er til helga...

PS! Har tatt ut batteriet nå, har det ute i et par timer før jeg setter det inn igjen, ser om det virker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvd å resette bios?

Når du trykker på påknappen, reagerer den ikke i det hele tatt, eller slår den seg av etter noen sekunder liksom? Starter viftene å gå? Kan jo hende det er strømforsyninga også...

Du kan jo prøve å kortslutte strømforsyninga til hovedkortet med en binders eller noe, og se om det er der problemet er...

Lenke til kommentar

Den vil ikke starte i det hele tatt. Hovedkortet lyser... alt ser ut til å være rett, men den vil bare ikke starte. Har en fjern anelse om at det var heatpipen til skjermkortet mitt som var borti chipsetkjøleren over lengre tid... Og så har den svidd northbrigde. Høres dette logisk ut?

Lenke til kommentar

Vet ikke jeg. Kan jo vare masse rart. Kan jo også være så enkelt som at det er startknappen som ikke funger:) Det skjedde med meg en gang. Skjønte ikke hva som var feil så prøvde jeg å kortslutte startknappen, og da fungerte det.

Men prøv å reette biosen også!

Lenke til kommentar

Startknappen fungerer... Er til og med egen startknapp på hovedkortet. Men har som sagt resatt CMOS og tatt ut batteriet, setter det inn igjen og sjekker om et par timer :)

By the way... resette BIOS når PCen ikke starter i det hele tatt? Hmm...

Endret av Hypercreative
Lenke til kommentar

Har du resatt CMOS har du resatt BIOS også, om det var det du lurte på. Hvorfor ta ut batteriet egentlig, om du har egen dedikert CMOS knapp? Hørtes noe tungvindt ut. Har hatt lignende problemer tidligere, og PSU (strømforsyningen) eller BIOS har alltid vært synderen.

Lenke til kommentar

Må bare teste alle muligheter... Neste ut er å ta ut hovedkortet, for å se om kabinettet mitt kortslutter det. Hvis jeg ikke får det til før dagen er omme ringer jeg Amentio i morgen, kjipt at noe slikt skal se når jeg nettopp har bygd nytt rigg for rundt 25.000,- :thumbdown:

Lenke til kommentar

Etter personlig erfaring så øker bare problemene med prisen når det gjelder PC. Har selv formatert 18 ganger siste 3 ukene av alle forskjellige årsaker etter at jeg oppgraderte :p Heldigvis ingen fysiske skader dog.

Uansett, Amentio har super support, så du får nok årnings' på det.

Lenke til kommentar

Håper det er bare hovedkortet det er noe tull med... Rettere sagt, det MÅ være noe tull med det. Igår viste den 1.86GHz på min Q6700, og viste også 3.1V på RAMen. Når jeg fikk installert Windows og fyrt opp alt av verktøy, viste det meg noe helt annet. Får bare håpe at ingen av de andre delene er skadet / ødelagt.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

BUMP! Nye problemer...

Installerte mitt nye SoundBlaster Audigy SE! idag. PCen ville ikke boote, postet "DET DRAM".

Prøvde å oppdatere BIOS, men nå vil den ikke noe lenger. Den bare skrur seg på, og viser "CODE INIT". Tips? Ekstremt irriterende... Blir nok ALDRI mer ASUS-kort på meg igjen. Værste jeg noen gang har vært borti. Konstante problemer...

Håper noen kan hjelpe!

Hypercreative

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...