artifushion Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 (endret) Jeg skal koble til min ftp-server hos one.com, men når jeg skal uploade så får jeg ftp connection time out. Jeg prøvde nå nettopp med min gamle laptop som kjører XP og der virket det fint, men på maskinen jeg sitter på nå har jeg Vista. Det virket tidligere, men har formattert og nå virker det ikke. Har ikke noen firewall akkuratt nå, og sitter bak switch, ikke router. Takknemmelig for alle svar. Endret 16. juli 2008 av artifushion Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Du kan jo sjekke om canyouseeme.org ser deg. Pass på å ha FTP-programmet aktivt når du tester portene. Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Tipper problemet ditt er active/passive mode. Hvilke FTP programmer du har brukt på henholdsvis XP og Vista? Lenke til kommentar
artifushion Skrevet 16. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2008 Jeg har prøvd: -Filezilla -Flash FXP -CoffeeCup FTP -Core FTP -Smart FTP Error: I could not see your service on [iP] on port (21) Reason: Connection timed out Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Switch mellom active og passive mode i FTP-programmet ditt, det fikser nok biffen. Lenke til kommentar
artifushion Skrevet 16. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2008 Problemet løst. Skiftet litt mellom ative og passive mode samt forskjellige eksterne ip-adresser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå