f00b Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 (endret) Jeg bruker PHP & MySQL, og har et felt hvor jeg skal vise innhold i en rad i MySQL tabellen. Koden jeg bruker her fungerer fint i Firefox: <tr><td><?phpecho nl2br($row['kommentar1']);?></td> </tr> Teksten vises på følgende måte i Firefox: Dette er innholdet som ligger i tabellen "kommentar1"... Men dersom jeg bruker den samme koden i Internet Explorer så vises teksten slik: Detteer innholdet som... Problemet er altså at Internet Explorer lager ny linje for hvert ord. Dersom jeg bruker følgende kode derimot: <tr><td><p><?phpecho nl2br($row['kommentar1']);?></p></td> </tr> Så vises teksten riktig i Internet Explorer, men ser veldig rar ut i Firefox. Den får bl.a. veldig stort mellomrom mellom linjene. Så det ser ikke ut som Firefox er så glad i <p> parameteren, mens Internet Explorer er avhengig av den. Så jeg lurer på om det er noen snedig måte å løse dette problemet på? Endret 14. juli 2008 av f00b Lenke til kommentar
f00b Skrevet 14. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2008 (endret) Jeg fant faktisk en løsning på dette <tr><tdstyle="width: 100%"><?phpecho nl2br($row['kommentar1']);?></td> </tr> Endret 15. juli 2008 av f00b Lenke til kommentar
Runar Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Jeg tror du bør lese litt mer om HTML, samt hva funksjonen nl2br() egentlig gjør. Den koden du postet over er rett og slett forferdelig. Lenke til kommentar
f00b Skrevet 14. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2008 Jeg tror du bør lese litt mer om HTML, samt hva funksjonen nl2br() egentlig gjør. Den koden du postet over er rett og slett forferdelig. Har forstått det slik at nl2br gjør slik at det blir linjebrudd dersom dataene i MySQL tabellen har linjebrudd. Det er èn linje med kode, har ikke funnet andre eksempler som har skilt seg noe særlig ut fra denne - så hadde satt pris på om du kunne forklare meg hva som var så forferdelig med denne? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Tenkte mest på HTML-delen av koden din. Hvor er starten på -taggen? Bruk et CSS-dokument i stedet for inline-css som du har gjort (style=""). Lenke til kommentar
f00b Skrevet 15. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2008 (endret) Tenkte mest på HTML-delen av koden din. Hvor er starten på <p>-taggen? Bruk et CSS-dokument i stedet for inline-css som du har gjort (style=""). HTML-delen? <p> taggen i det siste eksempelet skal jo ikke være der, var bare skrivefeil. Jeg har et har et CSS dokument som ser slik ut: .table-back{ background:#fed; padding:5px; width:100%; border-bottom:10px solid #fff; } Og hele koden i eksempelet ovenfor er slik: <tableclass="table-back"><tr> <td><?phpecho nl2br($row['kommentar1']);?></td> </tr> </table> Men dette løser ikke problemet, selvom det står definer 100% i width i CSS dokumentet. Men jeg forstår fortsatt ikke hva som kan være så forferdelig med èn linje kode når du ikke har påpekt noe? Endret 15. juli 2008 av f00b Lenke til kommentar
Runar Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 (endret) Du har jo gjort noe helt annet enn det du skrev i den andre posten din, og da er det jo ikke noe problem mer. Problemet ditt (i følge din nyeste post) er som følger: I CSS-koden har du valg at klassen table-back skal ha 100% width. I HTML-koden gir du TABELLEN denne klassen, ikke CELLEN. Prøv dette: .table-back td { width: 100%; } Endret 15. juli 2008 av Runar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå