dfendr Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Jo jo, hvorfor bruke gedit når man har nano? Lenke til kommentar
snikskytter Skrevet 15. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2008 (endret) skjønte ikke hva dere to babla om, men vet noen om det finnes en Xfire versjon for Ubuntu? og om det er en side der man kan laste ned nye themes til ubuntu? Endret 15. juli 2008 av snikskytter Lenke til kommentar
shakur Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 og om det er en side der man kan laste ned nye themes til ubuntu? http://gnome-look.org/ er fint sted og begynne. Lenke til kommentar
Smif Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 og om det er en side der man kan laste ned nye themes til ubuntu? http://gnome-look.org/ er fint sted og begynne. Jepp, enig. Og hvis du føler deg lost i jungelen, de fleste bruker GTK2 + emerald. Emerald er kanten rundt vinduene (brukes sammen med compiz. Og GTK2 brukes på det som er "inni" vinduene, knapper og sånt. GTK2 kan du inportere rett i ubuntu (kopier til /usr/share/themes) mens emerald trenger eget prog. (And guess what! det finner du i pakkebrønnen: "emerald") Med de to kan du få hva som helst! Feks. det som er i denne lille tråden. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 (endret) de krangler bare om teksteditor, egentlig er det hipp som happ hva man bruker, men ser mange bruker vi eller vim. Før brukte jeg jed så for meg er det hipp som happ. http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=5...highlight=xfire der er det tips for å få det til med wine http://appdb.winehq.org/objectManager.php?...on&iId=2573 her får du alltid tips om hvordan ståa er med kompitabilitet, mulig det lønner seg å oppgradere til wine 1.x om ikke ubuntu bruker det atm alternativet er gfire til gaim, noe jeg egentlig ville testet først pga at emulering ikke alltid er 100% Endret 16. juli 2008 av Admin'c Lenke til kommentar
snikskytter Skrevet 16. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2008 men når man kjører airodump-ng, skal man ikke da få opp BSSID og SSID:P men jeg får ikke opp en adresse eller navn? er det noe jeg gjør feil eller? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 hehe dette leder til lovbrudd så dette må du nok google selv. btw ser mange bruker backtrack, mulig de har noen guider? Lenke til kommentar
snikskytter Skrevet 16. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2008 (endret) har backtracker 3 og:P men det er ikke ulovlig når man gjør det på egent nett, men lov fra foreldra:P men hvor er denne pakkebronnen:P finner den ikke noe sted:P og når jeg skal flytte themet jeg lastet ned til themes, så får jeg bare en error Endret 16. juli 2008 av snikskytter Lenke til kommentar
Kaptein... Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 (endret) er bra du spør når du lurer :-) For å legge til thems går du på system->Brukervalg->Utsende der kan du velge themes og legge de til. for å legge til et themes går du på gnome-look og laster ned en "zip" pakke. denne trenger du vanligvis ikke å pakke den ut. bare å velge legg til på utsende. Pakkebrønnen finner du under System->Administrasjon->Synaptic pakkebehandler Endret 16. juli 2008 av Eldox Lenke til kommentar
snikskytter Skrevet 16. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2008 (endret) men når jeg laster ned så er det bare deler av deskopet som endrer seg, trudde alt endra seg jeg:P hvordan får jeg alt til å endre seg? Endret 16. juli 2008 av snikskytter Lenke til kommentar
Kaptein... Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 (endret) Har du ett spesielt desktop du tenker på? Om du ser på Den stor Ubuntu Guiden så er det guide på hvordan du installerer KDE, det er et helt annet Desktop miljø en gnome(som ubuntu bruker). Så det er jo verd og sjekke ut Slik ser mitt desktop: Bruker cario-dock (nederst) så har jeg emarald som tema behandler har du prøvd compiz? Endret 16. juli 2008 av Eldox Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 (endret) bruker selv awn og elsker det, det er mer som mac linja slik at alle menylinjer er borte når man bruker andre programmer. Ganske kjekt, og ikke minst stilig. Men det er jo litt utover themes. (ligner det over bare litt mer fancy, men den over kan sikkert tweakes den og) det ser litt kaos ut, men alle ikoner fra venstre til og med det ikonet for trådløst er aplikasjoner som gjør diverse, f.eks. hurtigterminal, tegneserier, værmelding, osv. Deretter følger snarveier som jeg synes er kjekke (ff thunderbird et program uten ikon og open office 3, og til slutt etter den blå seperatoren kommer alle programmer som kjører nå og som ikke hører til foregående kategori. Fordelen med snarveiene er at det kommer en pil under dem om de kjører slik at de ikke tar plass på linjen. Endret 16. juli 2008 av Admin'c Lenke til kommentar
snikskytter Skrevet 17. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2008 (endret) men er det ikke et sted der man kan starte programmer, sånn der du skriver navnet også starter det? jeg prøver å starte kismet, men det går ikke å kjøre den i terminalen. så derfor leter jeg etter den start tingen:P Endret 17. juli 2008 av snikskytter Lenke til kommentar
Funkmasterfleksnes Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 (endret) har hatt samme problemet, når jeg skulle installere noe i terminalen fant den aldri pakkene Endret 17. juli 2008 av mrjazz Lenke til kommentar
snikskytter Skrevet 17. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2008 (endret) det har jeg klart:P bare bruk sudo apt-get update så kan du prøve etter at den er ferdig:P men nå lurte jeg på hvor det programmet som man starter andre program i er:P Endret 17. juli 2008 av snikskytter Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Absolutt alle programmer kan startes fra terminalen. Det skal bare være å kjøre "sudo kismet" Lenke til kommentar
snikskytter Skrevet 17. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2008 ja, men den logger seg ut igjen med en gang:P men vet du hvor den run comand greia er? Lenke til kommentar
comicz Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Hva logger seg ut med en gang? Om jeg ikke husker feil er det vel alt + F2 som er Run command, kanskje, men du er nok likegjerne ute etter en terminal... Lenke til kommentar
snikskytter Skrevet 17. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2008 (endret) jeg skal starte kismet, men når den skal til å starte så slår den seg av igjenn, er det noe jeg mangler eller? jeg får denne meldingen: Launching kismet_server: //usr/bin/kismet_server Suid priv-dropping disabled. This may not be secure. No specific sources given to be enabled, all will be enabled. Non-RFMon VAPs will be destroyed on multi-vap interfaces (ie, madwifi-ng) Enabling channel hopping. Enabling channel splitting. NOTICE: Disabling channel hopping, no enabled sources are able to change channel. Source 0 (addme): Opening none source interface none... FATAL: Please configure at least one packet source. Kismet will not function if no packet sources are defined in kismet.conf or on the command line. Please read the README for more information about configuring Kismet. Kismet exiting. Done. Endret 17. juli 2008 av snikskytter Lenke til kommentar
comicz Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Ja, da antar jeg du har lest README? Det står jo klart og tydelig at du er nødt til å konfigurere kismet.conf :--) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå