Gå til innhold

Ubuntu, program tillegg.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
og om det er en side der man kan laste ned nye themes til ubuntu?

http://gnome-look.org/ er fint sted og begynne.

Jepp, enig. Og hvis du føler deg lost i jungelen, de fleste bruker GTK2 + emerald.

Emerald er kanten rundt vinduene (brukes sammen med compiz.

Og GTK2 brukes på det som er "inni" vinduene, knapper og sånt.

GTK2 kan du inportere rett i ubuntu (kopier til /usr/share/themes)

mens emerald trenger eget prog. (And guess what! det finner du i pakkebrønnen: "emerald")

Med de to kan du få hva som helst! Feks. det som er i denne lille tråden. :thumbup:

Lenke til kommentar

de krangler bare om teksteditor, egentlig er det hipp som happ hva man bruker, men ser mange bruker vi eller vim. Før brukte jeg jed så for meg er det hipp som happ.

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=5...highlight=xfire

der er det tips for å få det til med wine

http://appdb.winehq.org/objectManager.php?...on&iId=2573

her får du alltid tips om hvordan ståa er med kompitabilitet, mulig det lønner seg å oppgradere til wine 1.x om ikke ubuntu bruker det atm

alternativet er gfire til gaim, noe jeg egentlig ville testet først pga at emulering ikke alltid er 100%

Endret av Admin'c
Lenke til kommentar

har backtracker 3 og:P men det er ikke ulovlig når man gjør det på egent nett, men lov fra foreldra:P

men hvor er denne pakkebronnen:P finner den ikke noe sted:P

og når jeg skal flytte themet jeg lastet ned til themes, så får jeg bare en error

Endret av snikskytter
Lenke til kommentar

er bra du spør når du lurer :-)

For å legge til thems går du på system->Brukervalg->Utsende :) der kan du velge themes og legge de til. for å legge til et themes går du på gnome-look og laster ned en "zip" pakke. denne trenger du vanligvis ikke å pakke den ut. bare å velge legg til på utsende.

Pakkebrønnen finner du under System->Administrasjon->Synaptic pakkebehandler :)

Endret av Eldox
Lenke til kommentar

Har du ett spesielt desktop du tenker på?

Om du ser på Den stor Ubuntu Guiden så er det guide på hvordan du installerer KDE, det er et helt annet Desktop miljø en gnome(som ubuntu bruker). Så det er jo verd og sjekke ut :)

Slik ser mitt desktop:

post-166062-1216221594_thumb.png

Bruker cario-dock (nederst)

så har jeg emarald som tema behandler :)

har du prøvd compiz? :D

Endret av Eldox
Lenke til kommentar

bruker selv awn og elsker det, det er mer som mac linja slik at alle menylinjer er borte når man bruker andre programmer. Ganske kjekt, og ikke minst stilig. Men det er jo litt utover themes. (ligner det over bare litt mer fancy, men den over kan sikkert tweakes den og)

det ser litt kaos ut, men alle ikoner fra venstre til og med det ikonet for trådløst er aplikasjoner som gjør diverse, f.eks. hurtigterminal, tegneserier, værmelding, osv. Deretter følger snarveier som jeg synes er kjekke (ff thunderbird et program uten ikon og open office 3, og til slutt etter den blå seperatoren kommer alle programmer som kjører nå og som ikke hører til foregående kategori.

Fordelen med snarveiene er at det kommer en pil under dem om de kjører slik at de ikke tar plass på linjen.

post-15348-1216225380_thumb.png

post-15348-1216225774_thumb.png

Endret av Admin'c
Lenke til kommentar

men er det ikke et sted der man kan starte programmer, sånn der du skriver navnet også starter det?

jeg prøver å starte kismet, men det går ikke å kjøre den i terminalen. så derfor leter jeg etter den start tingen:P

Endret av snikskytter
Lenke til kommentar

jeg skal starte kismet, men når den skal til å starte så slår den seg av igjenn,

er det noe jeg mangler eller?

jeg får denne meldingen:

Launching kismet_server: //usr/bin/kismet_server

Suid priv-dropping disabled. This may not be secure.

No specific sources given to be enabled, all will be enabled.

Non-RFMon VAPs will be destroyed on multi-vap interfaces (ie, madwifi-ng)

Enabling channel hopping.

Enabling channel splitting.

NOTICE: Disabling channel hopping, no enabled sources are able to change channel.

Source 0 (addme): Opening none source interface none...

FATAL: Please configure at least one packet source. Kismet will not function if no packet sources are defined in kismet.conf or on the command line. Please read the README for more information about configuring Kismet.

Kismet exiting.

Done.

Endret av snikskytter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...