snikskytter Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Hei, jeg har skaffet meg Ubuntu. Jeg bruker Terminalen til å innstalere noen programmer. Men når jeg prøver å installere airodump-ng og lignende programmer så vil den ikke. Jeg skriver: sudo apt-get install ''program navn'' men den finner ikke pakken, vet noen om en side der jeg kan laste det ned eller en annen måte å få tak i det på? takker for alle svar som hjelper:) Lenke til kommentar
oskaremil Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Kanskje du bare har skrevet feil ? Prøv sudo apt-cache search "programnavn", f.eks. sudo apt-cache search airodump Dette skal gi deg alle pakker som har airodump i navnet. Prøv også å enable non-free og multiverse pakker i apt. Listen finner du under /etc/apt/sources.list. Kommentarene i listen forteller hva du skal gjøre Lenke til kommentar
snikskytter Skrevet 14. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2008 jeg hadde ikke skrevet feil. men hvor kan jeg enable non-free og multiverse. kan du gi meg en ''guide''? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Flyttes fra Annet om Data og til Linux/unix-kategorien Lenke til kommentar
Kaptein... Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Du finner en guide på det her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=979624 Les 1.1 der står det hvordan man aktiverer de Lenke til kommentar
snikskytter Skrevet 14. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2008 jeg vet om trerminalen og hvordan man instalerer, men den finner ikke pakka:P derfor spør jeg Lenke til kommentar
plakatmannen Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Fra Ubuntuforums airodump is included in the package "aircrack". Altså må du installere aircrack, hos meg heter pakka aircrack-ng. Lenke til kommentar
snikskytter Skrevet 14. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2008 jeg har prøvd andre programmer og, men han finner ingen av de ''cracke'' programmene. derfor spør jeg, har leite men fant ingen ting. Lenke til kommentar
plakatmannen Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 sudo apt-get install aircrack-ng... Ikke verre? Du får opp en hjelpeliste ved å srkive aircrack-ng i terminalen. Der står det hvordan det brukes. Har aldri brukt det selv. Lenke til kommentar
Smif Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Eller bruke Synaptic, hvis du foretrekker GUI. søk etter "aircrack" ga et treff: "aircrack-ng" (jeg la det også inn for å teste om det funka, og jada, funka fint det.) Men du prøver å si at du finner det, men ikke får innstalert det? Lenke til kommentar
snikskytter Skrevet 15. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2008 (endret) ja, jeg vet hvordan jeg installerer det og hva det heter og alt, men når jeg prøver å installere den via terminalen så søker den, men finner ikke pakken:P derfor spør jeg om det er andre måter å installere dem på. men hva er det synaptic tingen? og hvor kan jeg få tak i det? Endret 15. juli 2008 av snikskytter Lenke til kommentar
plakatmannen Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 I Ubuntu skal den ligge under System > Administrasjon > Synaptic. I Linux Mint, ligger den i hovedmenyen (mintmenu). Synaptic kan også kjøres med "sudo synaptic" fra terminalen. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 synaptic er pakkeadministrasjonen til ubuntu i pek og klikk format. kjører awn her men ligger under administration? og der kan du og skru på flere pakkebrønner. Liker du komandolinje kan du ta sudo nano /etc/apt/sources.list fjerne #'ene foran kildene du vil ha ctrl+o ctrl+x sudo aptitude install aircrack-ng eller hva nå du enn skal ha Lenke til kommentar
snikskytter Skrevet 15. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2008 JEG ELSKER DEG<3 tusen takk:P funka endelig:P Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 bare hyggelig, var vist litt utydelig ang pakkebrønner. Pakkebrønner kan også skrus på i software sources i system->administration for dem som skal ha pek og klikk Lenke til kommentar
snikskytter Skrevet 15. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2008 du, jeg trudde det funka, men den finner heller ikke aircrack-ng, og det er det jeg trenger, og heller ikke airodump-ng Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 (endret) mm glemte en linje hvis du har fjernet nok firkanter så må du kjøre sudo aptitude update først for å oppdatere pakkelistene og deretter kan du kjøre kommandoen jeg nevnte sudo aptitude install aircrack-ng evt aptitude search aircrack-ng for å se om den ligger i pakkelistene først Edit: ser ut som om det er disse du må uncommente deb http://no.archive.ubuntu.com/ubuntu/ hardy universe deb http://no.archive.ubuntu.com/ubuntu/ hardy-updates universe Endret 15. juli 2008 av Admin'c Lenke til kommentar
snikskytter Skrevet 15. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2008 Nå fikk jeg instalert det:P takker for hjelpen Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 (endret) Se om du finner det du er ute etter i pakkebehandleren (Enorm pakkebrønn) Endret 15. juli 2008 av Kontorstol Lenke til kommentar
Kaptein... Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Hvorfor bruke nano når man har gedit? det er jo mye enklere og praktisk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå