int20h Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Halvparten av effektforbruket og dobling av ytelsen kjennetegner den nye Sparc64-prosessoren. Les mer Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Er det kun Solaris som kan kjøre på dette? Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Er det kun Solaris som kan kjøre på dette? En del Linux distobusjoner bl.a. Debian har i hvert fall støtte for Spark. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Både linux og BSD kan kjøre på maskiner med SPARC64 CPU, men jeg tror ikke Sun vil tilby servere med noe annet enn Solaris på. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 OpenSolaris går selvf. greit vil jeg tro, men uansett så tenkte jeg på distroer som ikke koster penger ja . Lurer på om CentOS har støtte, men tviler. Får sjekke. Lenke til kommentar
haalo Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 OpenSolaris går selvf. greit vil jeg tro, men uansett så tenkte jeg på distroer som ikke koster penger ja . Lurer på om CentOS har støtte, men tviler. Får sjekke.OpenSolaris er gratis, og det finnes gratis-GNU/Linux-distroer som støtter sparc (CentOS og Debian, for eksempel). Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Jupps visste at OpenSolaris var gratis, selv om det faktisk ikke er en selvfølge . Bra at CentOS støtter det, men når det kommer til saken kan man vel ikke bare bygge en Sparc maskin selv og de koster vel en del penger ferdig. Jeg er nysjerrig ift. database, applikasjonsservere ol. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Hvor mange kunder er det egentlig til Suns operativsystem som tillater de å være på Intel/AMD-nivå med utvikling økonomisk? Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Halvparten av effektforbruket og dobling av ytelsen kjennetegner den nye Sparc64-prosessoren.400%Ytelsen skal være nesten doblet (80 prosent), mens effektforbruket er redusert med 44 prosent sammenlignet med forrige generasjon Sparc64 (90 nm).321,4% Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå