Gå til innhold

Et alternativ til OCZ ReaperX?

Liestöl

Anbefalte innlegg

Hei, trenger et like bra/bedre alternativ til "OCZ ReaperX 4096MB DDR2 PC8000 KI"

Ingen butikker som har dei inne og kommer ikke på lenge, har venta en halv mnd. med alt nytt hardware som begynner å støve, kan ikke begynne å bruke det da jeg trenger DDR2 da DDR ram ikke passer i DDR2 hovedkort. :(

Hardwaret mitt begynner jo sikkert å bli old time news før jeg kan begynne å bruke det!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, trenger et like bra/bedre alternativ til "OCZ ReaperX 4096MB DDR2 PC8000 KI"

Ingen butikker som har dei inne og kommer ikke på lenge, har venta en halv mnd. med alt nytt hardware som begynner å støve, kan ikke begynne å bruke det da jeg trenger DDR2 da DDR ram ikke passer i DDR2 hovedkort. :(

Hardwaret mitt begynner jo sikkert å bli old time news før jeg kan begynne å bruke det!

Alternativ:

Ballistix Tracer 2x2GB

PC-6400 4-4-4-12 (PC-8000 5-5-5-15)

Takler som regel godt over PC-8000.

Ellers har jo Mushkin gode brikker, men finner ingen rimelige på lager.

MemoryC

Her har de OCZ ReaperX på lager, men da må du handle fra Irland.

Prisen blir omtrent den samme, ca 950,- antar jeg med frakt, moms og fortolling.

Lenke til kommentar

Alternativ:

Ballistix Tracer 2x2GB

PC-6400 4-4-4-12 (PC-8000 5-5-5-15)

Takler som regel godt over PC-8000.

Ellers har jo Mushkin gode brikker, men finner ingen rimelige på lager.

MemoryC

Her har de OCZ ReaperX på lager, men da må du handle fra Irland.

Prisen blir omtrent den samme, ca 950,- antar jeg med frakt, moms og fortolling.

Takk takk, da går jeg for den! Editors choice og recommended av div. er bra. Ser den "bare" hadde 800mhz, men det er vell ikke mye å si så lenge den er bra designa inni.

Q9300 og 2x Ati 4850 skal rammen kjøres med så jeg håper jeg ikke har noen flaskehals?

Lenke til kommentar

De brikkene skal takle PC8000 (1000MHz effektivt) med 5-5-5-15 timings.

Mange som klarer > 1100 også.

Det holder ihvertfall til FSB 500 (2000 eff.)

Tviler på at du klarer FSB > 500 med den cpu-en uansett, uten et ekstremt godt hovedkort og ekstremkjøling.

Du må også ha litt flaks og få en god cpu.

PS:

Du bør kanskje sjekke hvilken nettbutikk som er rimeligst før du kjøper.

Amentio, pcutstyr, Meeter og komplett har dem ihvertfall.

Det finnes også litt rimeligere utgaver av disse.

EDIT: Rettet liten leif.

Endret av Loke_h
Lenke til kommentar
De brikkene skal takle PC8000 (1000MHz effektivt) med 5-5-5-15 timings.

Det holder ihvertfall til FSB 500 (2000 eff.)

Mange som klarer > 1100 også.

Tviler på at du klarer FSB > 500 med den cpu-en uansett, uten et ekstremt godt hovedkort og ekstremkjøling.

Du må også ha litt flaks og få en god cpu.

Er det en ting jeg ikke har peilig på så er det ram :( Bør kansje sette meg inn i det, har alltid bare vært noen brikker jeg putter inn med mest mulig MB/GB.

Men da var det ingen degradering :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...