rozon Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Jeg driver litt fiske når det er fint vær, og savner muligheten til å ta skikkelige bilder av ting i vannet jeg fisker. Det er jo ikke aktuellt å dykke ned i vannet liksom... Selv bruker jeg polariserende (eller polariserte?) solbriller som gjør at jeg lett ser gjennom den blanke vannflaten. Finnes det noe ligende jeg kan feste på kameraet mitt også? Lenke til kommentar
Wartorn Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 (endret) Finnes polarisasjonsfilter, ja. Disse koster fra 400-500 kroner og oppover. Endret 14. juli 2008 av Wartorn Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Polafilter er som tidligere nevnt mye billigere på eBay. Jeg betalte rundt 300,- NOK inkl. frakt for mitt Hoya Pro1 77 mm. filter fra roxsen på eBay. Sjekk også ut hvstar.net der inne. Lenke til kommentar
rozon Skrevet 15. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2008 Bare så jeg ikke tabber meg ut... Disse skrues på fremsiden av objektivet, og det er kun diameter til objektiv jeg trenger tenke på? Så til f.eks. kit linsa til Canon trenger jeg et Ø58 filter? Og det er polariserende filter jeg er på jakt etter? Takker for all newbie hjelp... jeg er noob med kamera... Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Ja, disse filterene skrus fast foran på objektivet ditt og hvis du har standard kit objektiv fra Canon så er det 58 mm. du trenger. Sjekk eBay for circular pola filter eller lignende, 58 mm. er også rimeligere enn de større diameterene, lykke til. Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Bare så jeg ikke tabber meg ut... Disse skrues på fremsiden av objektivet, og det er kun diameter til objektiv jeg trenger tenke på? Stemmer. Og når det gjelder sirkulære polafiltre, så skal du skru på selve filteret for å justere "effekten". Du skjønner hva jeg mener når du får filteret. Og følg med i søkeren mens du skrur på filteret, så finner du kjapt optimal posisjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå