Gå til innhold

Polariserende filter eller linse

Anbefalte innlegg

Jeg driver litt fiske når det er fint vær, og savner muligheten til å ta skikkelige bilder av ting i vannet jeg fisker. Det er jo ikke aktuellt å dykke ned i vannet liksom... :)

Selv bruker jeg polariserende (eller polariserte?) solbriller som gjør at jeg lett ser gjennom den blanke vannflaten. Finnes det noe ligende jeg kan feste på kameraet mitt også?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare så jeg ikke tabber meg ut... Disse skrues på fremsiden av objektivet, og det er kun diameter til objektiv jeg trenger tenke på?

Så til f.eks. kit linsa til Canon trenger jeg et Ø58 filter?

Og det er polariserende filter jeg er på jakt etter?

Takker for all newbie hjelp... jeg er noob med kamera... :p

Lenke til kommentar

Ja, disse filterene skrus fast foran på objektivet ditt og hvis du har standard kit objektiv fra Canon så er det 58 mm. du trenger.

Sjekk eBay for circular pola filter eller lignende, 58 mm. er også rimeligere enn de større diameterene, lykke til.

Lenke til kommentar
Bare så jeg ikke tabber meg ut... Disse skrues på fremsiden av objektivet, og det er kun diameter til objektiv jeg trenger tenke på?

Stemmer. Og når det gjelder sirkulære polafiltre, så skal du skru på selve filteret for å justere "effekten". Du skjønner hva jeg mener når du får filteret. Og følg med i søkeren mens du skrur på filteret, så finner du kjapt optimal posisjon. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...