nets Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Den burde jo ikke skalere noe dårligere enn 38xx, om ikke bedre Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Spennande. Lurar der i mot på korleis HD4850X2 kjem til å sjå ut. Lenke til kommentar
Imsochobo Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 (endret) Hmm, relativt tålelig pris på denne. Hvis den skalerer bra i praksis i forhold til den enkle HD4870'en så kan denne fort bli nådestøtet mot GTX280 konkurransemessig. -Stigma BENCHMARK BENCHMARK JEG LINKER TIL PREVIEW IKKE REVIEW IKKE REVIEW IKKE REVIEW PREVIEW!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! SÅNN. håper alle har fortstått, detta er ikke endelig produkt som har blitt testa. BETA DRIVER BETA BIOS ES( ENGINEERING SAMPLE!!!!) HARDOCP 4870X2 PREVIEW!!!!!! det er ES det er tatt bilde av, det er svart, man ser det står amd på PCB også o.0. Er kansje bare ES som blir svart da ? vi får se når det er ferdig =). Kortet har ingen powerplay funksjon oppe å går(strøm sparing) (BETA-BIOS). Crysis scaler dårlig. se AOC 1920x1200 NO AA/ 8X AD AA!!! Ingen hit på ytelsen, amd er bare råe på AA nå, håper detta får opp kampen =) prisen 3800-4200 tipper jeg =) Spiller du bare crysis er det GTX280 SLI man går for, men vi får vente til fulle reviews(ikke preview i dette tilfelle) kommer ut, å se ossen det funker, de har prøvd COD4 oblivion crysis og AOC!. Og igjen sier jeg bare, sniktitt på kortet, og ikke ett review, men kan bare bli bedre, når kortet blir sluppet er det bare å vente å se om prisen og varen er god, de sa ikke noe om støyen, eller noe av det. les godt og: Enjoy =) Endret 14. juli 2008 av iLoVecF Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Crysis er et spill som ikke lenger oppdateres. Det kreves både driver og spill update for å få optimal ytelse. Så mye som jeg egentlig elsker preview - var denne der helt søppel. Ingen reele spill og ingen testing. Bare PR stunt av et par heldig fjortisa... :S Hvor er 3dmark, UT og CoH ?... ehh... får bare vente Lenke til kommentar
Imsochobo Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 (endret) Crysis er et spill som ikke lenger oppdateres. Det kreves både driver og spill update for å få optimal ytelse. Så mye som jeg egentlig elsker preview - var denne der helt søppel. Ingen reele spill og ingen testing. Bare PR stunt av et par heldig fjortisa... :S Hvor er 3dmark, UT og CoH ?... ehh... får bare vente PR STUNT ? hmm,de er de beste i usa på HW testing, toms er også gode, men de er annerkjente og gir ut gode benches AOC er spennende, når man ser AA ytelsen nesten ikke synker (typ 1 avg fps) fra no AA til 8 X @ 1920x1200. Og siden de har fått 2x ES av amd betyr jo at de er seriøse. ATI er gjerrig på info om kort, og ES før lansering, men, vi får jo vente å se, det er preview og ikke noe review. UT3 kjører jo fint på skit da! 4870 drar jo så og si alle spill uten problemer, så med ett 4870 er du på god vei , 4870x2 betyr at du kan spille AOC med goood grafikk, alle andre spill på max( med fin AA) Og brife med crysis grafikken din(spillet duger ikke til noe annet) ENDA ETT PREVIEW. Denna sia er litt mindre seriøs, men fortsatt en av de mer seriøse =) LEGIT REVIEWS SIN 4870X2 PREVIEW OG FORTSATT IKKE REVIEW! men PREVIEW GTX280B(55nm med høyere clocks) kommer nvidia til å trenge, prisene kommer til å synke hos begge når den tid kommer =) Endret 14. juli 2008 av iLoVecF Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Om ikke så lenge; Green is the new black. Det hadde jeg faktisk likt, er jo radeon, og da tenker jeg alltid på stråling. Kunne vært gult og grønt vs nvidia svart og grønt. Lenke til kommentar
Imsochobo Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 (endret) Om ikke så lenge; Green is the new black. Det hadde jeg faktisk likt, er jo radeon, og da tenker jeg alltid på stråling. Kunne vært gult og grønt vs nvidia svart og grønt. Liker det røde theemet jeg, så lenge det ikke er blått, ÅÅÅÅÅ jeg er så lei av blå kort =) Synes både ati sine kort, og nvidia sine ser moteverdige ut =). Anywayz, nvidia er jo ikke helt på jordet, vi får se hva aegia gjør(ser hackede versioner av detta til ATI!, vi får også se om det funker bra.) CUDA. AA ytelsen til ati er suveren, og uten aa er den ganske så topp =) men prisene kan kuttes nok, når nvidia kommer med 55NM. 4850 nede i 900 kr er vell å forvente kansje ;D er ikke dyrt for greie systemer lengre iallefall, så lenge alt går bra med amd sine cpu'r så jaja, trenger jo ikke mer enn 3 ghz phenom heller, men konkuranse trenger vi virkelig der nå. og beklager for min hora dårlig skrive ferdighet. Endret 14. juli 2008 av iLoVecF Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 (endret) ...Forkortet rambling... EDIT: sorry jeg misforsto hele greien... nevermind. -Stigma Endret 14. juli 2008 av Stigma Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 The Tech Report sin earlyview. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 (endret) Det ble et interessant produkt, men jeg er nysjerrig på endringene de skal ha foretatt ift. intern crossfire som ble nevnt i en tidligere artikkel. Takk til Excalibur In the center of the board sits a PLX PCIe switch chip, flanked by a pair of RV770 GPUs. We couldn't find this particular model of PCIe switch listed on PLX's website, but when installed, the card shows up as a PCI Express 2.0 x16 device. Each GPU shows up as being PCIe 2.0 x16 capable in AMD's driver control panel, as well. So our best guess is that we're looking at a PCI Express Gen2 switch that has 48 total lanes—16 routed to each GPU and 16 connected to the PCIe slot. Rumor has it the R700 may include a faster GPU-to-GPU CrossFire interconnect in order to help with performance scaling in difficult cases, but we don't yet have definitive info on how much of a bandwidth boost it may offer. Derfor blir det meget spennende å se hvordan dette kortet skalerer. Endret 14. juli 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 The Tech Report er en helt grei side for slik info ja =) Men håper B3D får opp en review en eller annen gang snart... Lenke til kommentar
Imsochobo Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 ...Forkortet rambling... EDIT: sorry jeg misforsto hele greien... nevermind. -Stigma Forståelig^^.. Anywayz. 1x! GTX280 = større enn 2x! 4870(4870x2) i silikon størrelse. pga 55nm vs 65 og færre transistorer på 4870 Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 (endret) Begynner å glede meg til HD 5xxx serien allerede nå jeg ! Et spm: når gt200b chippen kommer, er det mulig at det er forbedring nok til å lage et dual kort av gtx280 ? (ala gtx280gx2) Eller ville det blitt altfor varmt til og med på 55nm. Endret 14. juli 2008 av AllColor Lenke til kommentar
Imsochobo Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Begynner å glede meg til HD 5xxx serien allerede nå jeg ! Et spm: når gt200b chippen kommer, er det mulig at det er forbedring nok til å lage et dual kort av gtx280 ? (ala gtx280gx2) Eller ville det blitt altfor varmt til og med på 55nm. nei, pga GTX260GX2(mest sannsynlig) hvis det skulle skje. bruker mindre strøm enn ett 4879. eneste salgs argumentet jeg finner for GTX200 atm. Gode AA ytelsen hardocp dekker er stort + for ati! Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 (endret) skulle det bli noe varmere en å lage dual av 4850 mener du? (4870x2) nei, pga GTX260GX2(mest sannsynlig) hvis det skulle skje.bruker mindre strøm enn ett 4879. eneste salgs argumentet jeg finner for GTX200 atm. Så det at det er single kortet som yter best er ikke et salgs argument. Det forøvrig også fler som feks ytelese i spill AoC, Crysis der man trenger det mest, videre er det ikke alle som sitter på Cf det er heller ikke alle som ønsker å bruke 2 kort pga problemer det kan føre med seg. Å skrive det ikke finnes argumenter blir for dumt, nå for du dem for 3400kr også forøvrig. Endret 14. juli 2008 av simalarion Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Enda en preview av kortet hos Anandtech Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Enda en preview av kortet hos Anandtech argh :S de er så kjipe!... Det å velge 4 spill der den er god i 2 spill og dårlig i 2 spill er bare kjipt... keep the readers posted liksom... :S For meg blir det 2 x 4780 X2 uansett Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 16. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2008 Da var jeg på nett igjen.. ..ferie ftw! menmen, eneste jeg vet er at dette skal inn i den neste casemodden - i CF på et m-atx kort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå