Gandi Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Hei, Jeg er på jakt etter et low-end PCI skjermkort. Vi trenger 2 skjermer på noen PC'er på jobb, PC'ene (Lenovo ThinkCentre A55) har bare PCI slot. Problemet er at PCI slot'en i PC'en er half length (slik som den gule og de hvite slot'ene på bilde), mens dagens PCI kort ser ut til å være full length (eller mikser jeg begrepene full/half length nå?). Uansett, vil f.eks dette skjermkortet https://prisguiden.no/product.php?productId=27704 passe i den gule slot'en på bilde? Eller må jeg lete med lys og lupe etter et gammelt PCI skjermkort? Gandi Lenke til kommentar
007CD Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Den gule er standard PCI, mens den mini hvite PCI porten på bildet imellom den blå og røde er PCI-e 1x. Om du vil ha i de nederste slottene så må du ha PCI kort og IKKE PCI-e. Utvalget av PCI kort finner du her: http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=10415 Den blå og røde er PCI-e eller PCI express. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Om kort er "full length" eller "half length" omtaler forøvrig som regel lengden på det fysiske PCB kortet, ikke socketen. Lenke til kommentar
Gandi Skrevet 14. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2008 OK, ser jeg blander begrepene. Og jeg så ikke den lille hvite PCI-e slot'en. Vil jeg få problem ved å bruke skjermkortet som er linket til i første post, i den gule slot'en på hovedkortet som er avbildet? 007CD: Har sett på oversikten hos Komplett, men det ser ut som det er en ekstra "tapp" på alle kortene, som jeg ikke finner igjen i slot'en jeg har på PC'en min. Derfor spørsmålet mitt.... ;-) Gandi Lenke til kommentar
007CD Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 OK, ser jeg blander begrepene. Og jeg så ikke den lille hvite PCI-e slot'en. Vil jeg få problem ved å bruke skjermkortet som er linket til i første post, i den gule slot'en på hovedkortet som er avbildet? 007CD: Har sett på oversikten hos Komplett, men det ser ut som det er en ekstra "tapp" på alle kortene, som jeg ikke finner igjen i slot'en jeg har på PC'en min. Derfor spørsmålet mitt.... ;-) Gandi Du tenker på den bakerste? Joda, det er det men den er standard. Går fortsatt perfekt ned i slotten og fungerer uten problemer. Men om du har det hovedkortet som du har tatt bilde av, hvorfor da PCI og ikke PCI express som du har 2 X16 porter av? Lenke til kommentar
Gandi Skrevet 14. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2008 OK. Jeg har ikke det hovedkortet, sitter som sagt med en Lenovo ThinkCentre A55. Der er det bare 1 stk PCI slot....... Takker, Gandi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå