Gå til innhold

PCI full length card, men bare half length slot

Gandi

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er på jakt etter et low-end PCI skjermkort. Vi trenger 2 skjermer på noen PC'er på jobb, PC'ene (Lenovo ThinkCentre A55) har bare PCI slot.

Problemet er at PCI slot'en i PC'en er half length (slik som den gule og de hvite slot'ene på bilde), mens dagens PCI kort ser ut til å være full length (eller mikser jeg begrepene full/half length nå?). Uansett, vil f.eks dette skjermkortet https://prisguiden.no/product.php?productId=27704 passe i den gule slot'en på bilde? Eller må jeg lete med lys og lupe etter et gammelt PCI skjermkort?

Gandi

post-5133-1216017541_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OK, ser jeg blander begrepene. Og jeg så ikke den lille hvite PCI-e slot'en.

Vil jeg få problem ved å bruke skjermkortet som er linket til i første post, i den gule slot'en på hovedkortet som er avbildet?

007CD: Har sett på oversikten hos Komplett, men det ser ut som det er en ekstra "tapp" på alle kortene, som jeg ikke finner igjen i slot'en jeg har på PC'en min. Derfor spørsmålet mitt.... ;-)

Gandi

Lenke til kommentar
OK, ser jeg blander begrepene. Og jeg så ikke den lille hvite PCI-e slot'en.

Vil jeg få problem ved å bruke skjermkortet som er linket til i første post, i den gule slot'en på hovedkortet som er avbildet?

007CD: Har sett på oversikten hos Komplett, men det ser ut som det er en ekstra "tapp" på alle kortene, som jeg ikke finner igjen i slot'en jeg har på PC'en min. Derfor spørsmålet mitt.... ;-)

Gandi

Du tenker på den bakerste? Joda, det er det men den er standard.

Går fortsatt perfekt ned i slotten og fungerer uten problemer.

Men om du har det hovedkortet som du har tatt bilde av, hvorfor da PCI og ikke PCI express som du har 2 X16 porter av?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...