Marxxx Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Hei! Har nylig flyttet inn i ny leilighet og lagt litt penger på skikkelig brebånd, men ønsker å kjøre dette kablet istedet for trådløst. Min plan var da å strekke nettverkskabler under listen og til motsatt side av stuen for der routeren står. Jeg har kjøpt nettverksbokser fra elko, men får de ikke til å fungere... Noen som kjenner til koblingskjema på disse? Skal kablene være krysset eller? Nettet fungerer fint når jeg kobler direkte til routeren, men når jeg kobler routeren i den ene boksen og pcen i boksen på andre siden skjer det ingenting. Får så vidt nettverk, men der står det kun lokal tilkobling. Trenger akkutt hjelp før jeg skal montere listene. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Koblingsskjema til elko boksene? har du bilde av dem? De vi bruker på jobb (elko) er merket innvendig med hvilke farger man skal bruke hvor. Lenke til kommentar
T2T Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 (endret) Fra venstre i elko kontakt pin 4 blå/hvit pin 5 blå pin 1 orange/hvit pin 2 orange pin 3 grønn/hvit pin 6 grønn pin 7 brun/hvit pin 8 brun hvis det er inntaket du skal flytte, trenger du kunne å bruke 1 par.(pin 4 og 5) Endret 14. juli 2008 av T2T Lenke til kommentar
Marxxx Skrevet 14. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2008 (endret) Planen var å ha modemet/routeren ved inntaket, da jeg har en ganske stor tvbenk der. Men skal prøve det. Takker http://elko.no/wsp/elko_nor/webon.cgi?func...;name=Produkter og http://elko.no/wsp/elko_nor/webon.cgi?func...;name=Produkter Endret 14. juli 2008 av Marxxx Lenke til kommentar
Fløffy Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Linkane dine fungerar ikkje her.. Lenke til kommentar
Marxxx Skrevet 14. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2008 Funker nå. Vil bare bekrefte at jeg har gjort det rett nå: 1: Veggutak/telefonlinje til 2: Modem/router til 3: Boks på vegg til 4: cat6 kabel til 5: boks på vegg til 6: kabel til PC Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå