Gå til innhold

Hvilken Harddisk er egentlig best?

Anbefalte innlegg

Jeg har hørt at IBM er bra, men at det bråker no sinnsykt.

hvor har du det fra? min IBM disk (Deskstar 120 GXP) bråker da ikke noe særlig, du hører den selvsagt når den jobber og slikt, men det er ikke av de verste diskene jeg har vært i nærheten av. setter du på full AAM (Automatic acoustic management) så hører du ikke at den jobber en gang :) og da er den definitivt stille :yes:

IBM bråker ikke så veldig når de søker, men de suser veldig mye når de er på, det er ihvertfall min erfaring, prøv å spinn ned diskene, og se om du hører noen forskjell da, det blir ihvertfall mye stillere fra mitt system.

AtW

min suser ikke så mye, men så har jeg ikke akkurat markedets stilleste vifter heller da
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Kom tilfeldig over dette innlegget og tenkte jeg skulle komme med mine synspunkter, om til vil være til hjelp då. :wink:

Satt i helgen og bygget to nesten identiske pc'er og testet dette med sandra sisoft benchmark prog.

Test maskin 1

Abit be7-raid

ati radeon 8500le

2 stk. Maxtor 120 gb 8mb cache ATA 133

1024 mb 2700 ram

Benchmark resultat på disk overføring, litt i overkant 51 mb i sekundet

Test maskin 2

Abit be7-raid

ati radeon 9100

2 stk. WD 80 gb 8mb cache ATA 100

1024 mb 2700 ram

Benchmark resultat på disk overføring, litt i overkant 43 mb mb i sekundet

Tester er tatt med winxp samt service pack 1 intstallert og de de nyeste driverne fra highpoint v. 2,34

Konklusjon

Maxtor ligger litt i overkant på disk overføring men bråker til gjengjeld litt mer enn WD.

Har lest masse tester WD vs Maxtor, men nå har jeg testet de selv.

PS. jeg er usikker på hvor stor forskjellen hadde vært om wd hadde vært en 120 gb også.

:woot::woot::woot::woot::woot:

Mvh

Combat33

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...