konduktans Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Jeg har en Dell 2005FPW som jeg bruker til to pc-er. For øyeblikket er den ene koblet til via DVI(fungerer perfekt) og den andre via VGA(D-SUB. Funker langt i fra perfekt). Den som er koblet til på VGA har flere vertikale "striper" med uklarhet. Jeg har prøvd å endre alt av instillinger på skjermen, men finner ikke noen løsning. Siden jeg ikke har fått noen svar eller funnet noe på google om slikt, tenkte jeg at hvis jeg kobler til pc'n via S-Video, så kanskje det ble klart og fint. And the million dollar question is .... Kan jeg koble kabelen fra S-Video(på 7600 GS 256 MB AGP, på Ubuntu-maskin) til S-Video på skjermen uten å ha koblet til VGA eller liknende på skjermkortet? -conflict Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Den koblingen du spør om går helt fint det, ingen problemer, men en S-video kobling vil gi deg forferdelig dårlig bilde i forhold til hva DVI og VGA gir. Det hadde ihvertfall for meg ikke vært en holdbar løsning. Har du sjekket at skjermen reagerer likt med stripen som du nevner om du bruker et annet skjemkort? det kan jo like godt være VGA-ut på skjermkortet som lager trøbbel. -Stigma Lenke til kommentar
pstub Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Før du nedgraderer til S-Video ville jeg prøvd med en annen VGA kabel. Det kan være brudd eller dårlig kontakt i denne som gir deg problemer! Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 14. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2008 Har sitti her og trodd at S-Video var bedre enn VGA, men så feil kan man ta Skal sette i en DVI-VGA-adapter i den pc'n som jeg veit at funker, så skal jeg se om jeg får det skikkelig:) Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 14. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2008 Prøvde, men gikk ikke. Fikk ikke signal på skjermen. Forslag til løsning? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå