Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Koble hovedskjerm kun til S-Video?

Anbefalte innlegg

Jeg har en Dell 2005FPW som jeg bruker til to pc-er. For øyeblikket er den ene koblet til via DVI(fungerer perfekt) og den andre via VGA(D-SUB. Funker langt i fra perfekt). Den som er koblet til på VGA har flere vertikale "striper" med uklarhet. Jeg har prøvd å endre alt av instillinger på skjermen, men finner ikke noen løsning.

Siden jeg ikke har fått noen svar eller funnet noe på google om slikt, tenkte jeg at hvis jeg kobler til pc'n via S-Video, så kanskje det ble klart og fint.

And the million dollar question is .... Kan jeg koble kabelen fra S-Video(på 7600 GS 256 MB AGP, på Ubuntu-maskin) til S-Video på skjermen uten å ha koblet til VGA eller liknende på skjermkortet?

-conflict

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den koblingen du spør om går helt fint det, ingen problemer, men en S-video kobling vil gi deg forferdelig dårlig bilde i forhold til hva DVI og VGA gir. Det hadde ihvertfall for meg ikke vært en holdbar løsning.

Har du sjekket at skjermen reagerer likt med stripen som du nevner om du bruker et annet skjemkort? det kan jo like godt være VGA-ut på skjermkortet som lager trøbbel.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...