Luciana Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Jaapan og Japaner Slenger meg med på denne. Lenke til kommentar
Zapticon Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Jaapan og japse Japse er vel litt diskriminerande, på lik linje med guling og neger. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 har aldri sett på det på den måten. de er bare hva jeg har blitt vant med å si Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Jeg sier "Nippon" og "nip", "nips" i flertall. Fordi jeg er qul. Lenke til kommentar
Traktormannen Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Jaapan og japaner japse føler jeg er en smule nedsettende Har faktisk aldri hørt noen bruke 'japaneser' før (kanskje bare jeg er litt lite obervant). Jeg får litt riksmål vibber av det.... kan forestille meg det bruk sammen med ord som dog og hinanden. Lenke til kommentar
Kristiiin Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Sier "Jaapan" og japaner. Er det virkelig mange som sier "japaneser"? snodig. Lenke til kommentar
Zapticon Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 har aldri sett på det på den måten. de er bare hva jeg har blitt vant med å si Til og med polakk blir jo sett på som diskriminerande no. Lenke til kommentar
eivind1972 Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Jeg har lagt merke til at det er noen som legger unødvendig mye trykk på en av A-ene når de sier "Japan". Hvordan uttaler du det? Sier du "Jaapan", "Japaan" ellerbre "Japan"? Og sier du japaneser, japaner eller japse? Legger klart mest trykk på første "a". Siste er nesten fraværende. Japaner. Lenke til kommentar
eivind1972 Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Det er min hypotese at uttalen "Japaan" er mer vanlig i sør og sørøst-landet, mens vi trøndere (og sikkert nordlendinger) oftere sier "Jaapan". Hva med dere vestlendinger? Så, bekreft eller avbekreft Niks, fra Østfold og sier sjølsagt Jaapan. Lenke til kommentar
eivind1972 Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Jeg sier Jaapan og Japaaner. Fra Oslo, hvis det er relevant. Ja, gjør nok det samme i Østfold. Lenke til kommentar
eivind1972 Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 har aldri sett på det på den måten. de er bare hva jeg har blitt vant med å si Til og med polakk blir jo sett på som diskriminerande no. Hæ? Polakk er da den korrekte betegnelsen. På linje med nordmann, svenske, danske, tysker osv. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 (endret) Jaapan og japaner/japaneser (bruker begge). Endret 24. august 2008 av DNA Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 (endret) Japaan og japaner. Jeg vet ikke, men føler at "japse" er nesten tilsvarende som "guling". :-S Endret 24. august 2008 av AndyG Lenke til kommentar
Zapticon Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Hæ? Polakk er da den korrekte betegnelsen. På linje med nordmann, svenske, danske, tysker osv. Var det eg og trudde. No skal det seiast at eg ikkje har noko god kjelde på dette då, eller, høyrde det frå ein lærar på skulen ein gong. Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217 Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Kina og Japse. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Japan og japaner(e). (Trykket på stavelsen i fet skrift). Japse høres nok noe nedverdigende kanskje. Men nå kaller jeg jo japanske biler for riskokere da, hehe. Lenke til kommentar
AmazinglyConfused Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Jaapan som oftest. Hender at jeg blir smittet litt av engelsk og sier japaan Ditto. + at jeg sier japaner. Lenke til kommentar
vcx Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Sier bare Japan. Ellers sier jeg vel " fra japan" istedenfor japaner, japaneser osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå