larsemannen Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Noen som kommer på noen skikkelig gode westerns? Young guns Young gunsII The quick and the dead 310 to yuma The assasination of jesse james fler? Lenke til kommentar
athorb Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 (endret) The Proposition (2005) står sterkt hos meg. Ellers er jo Dollar-triologien selvskreven. Dead Man (1995) for en litt atypisk western. Endret 13. juli 2008 av athorb Lenke til kommentar
calimariae Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 (endret) The Good, the Bad and the Ugly For a Few Dollars More A Fistful of Dollars Ingen western kan måle seg med Leone's Spaghettifilmer. Endret 13. juli 2008 av calimariae Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Wild Wild West. Ja, noen synes den er helt grusom, men ta den for hva den er: en komedie/western, funker som grei underholdning! Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 (endret) Mye bra som er nevnt her, men Once Upon A Time In The West er min all-time westernfavoritt. Kan til nød nevne A Fistful Of Dynamite og Danser Med Ulver, selv om de er i grenseland sånn sjangermessig. Ellers må du sjekke ut Unforgiven av legenden Clint Eastwood. Fantastisk god westernfilm. Mens av nyere filmer må vi presse inn flotte Open Range og middelmådige Seraphim Falls, som starter godt og ender svakt. Edit: Og klassikeren High Noon. Endret 14. juli 2008 av DoktorBacon Lenke til kommentar
vangsguten Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Av de som ikke er nevnt synes jeg Seraphim Falls med Liam Neeson og Pierce Brosnan var absolutt severdig. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Wild Wild West. Ja, noen synes den er helt grusom, men ta den for hva den er: en komedie/western, funker som grei underholdning! Ikke at det kommer til å forrandre din mening, men du bør se denne videoen om Kevin Smith sin tidlig involvering i Superman Returns - Ellers: Butch Cassidy and the Sundance Kid (1969) Dances with Wolves (1990) Django (1966) My Name Is Trinity (1970) My Name Is Nobody (1973) Rio Bravo (1959) Blazing Saddles (1974) Duck, You Sucker aka A Fistful of Dynamite (1971) The Magnificent Seven (1960) Maverick (1994) Open Range (2003) The Outlaw Josey Wales (1976) The Wild Bunch (1969) Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Av de som ikke er nevnt synes jeg Seraphim Falls med Liam Neeson og Pierce Brosnan var absolutt severdig. Heh, jeg nevnte den rett over deg. Ellers skal jeg prøve å få sett High Plains Drifter og Pale Rider med Clint'ern i løpet av sommern. Noen som har noen gode ord om de to filmene? Lenke til kommentar
Speik Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 (endret) The Searchers, i tillegg til de som er nevnt. Favoritten min er GBU, men de italienske er jo nesten en annen sjanger enn amerikansk-produsert western. Hvorvidt Jesse James kan regnes som en western.. Vel, om den gjør det, så er den såre tett opp mot GBU for min del. Endret 14. juli 2008 av Speik Lenke til kommentar
vangsguten Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Av de som ikke er nevnt synes jeg Seraphim Falls med Liam Neeson og Pierce Brosnan var absolutt severdig. Heh, jeg nevnte den rett over deg. Neiharruskurrasett! Må visst lese bedre gjennom postene og ikke bare myse... Nuvel, er vel enig med deg om at slutten på filmen var så som så (gjemme-seg-i-hesten-trikset var forresten ikke helt bortevekk) - men i det hele tatt var det en bra film, synes jeg! Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Hestetrikset var stilig ja, men følte filmen mistet litt fokus, spesielt ute i ørkenen der med alle tingene som skjedde. Starten var derimot herlig, Piercer'n fikk virkelig gjennomgå i de iskalde omgivelsene. Lenke til kommentar
Archangel Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 "The great silence" og "A bullet for the general". Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 (endret) Mine favoritter er vel allerede nevnt, men jeg oppgir dem likevel: The Proporsition, Dead Man og Once Upon a Time in the West. Rio Bravo er også verdt en titt. For en mer humoristisk western, sjekk ut Mel Brooks Blazing Saddles. Endret 15. juli 2008 av MrBrown Lenke til kommentar
hightow Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Silverado - litt mer lettfordøyelig enn noen av de andre som er nevnt. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Alt med Clint Eastwood Riktig, og da spesielt The Good, The Bad And The Ugly (1966) (#5 på IMDb Top List) Lenke til kommentar
Gregers Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Tombstone må selvsagt nevnes. Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 (endret) Paint your wagon med clint eastwood og lee marvin. Holdt på å le meg i hjel da jeg så den. Liten advarsel for sarte sjeler, den er lagd som en musikal. Endret 24. juli 2008 av Lugmeister Lenke til kommentar
My War Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Da har jeg filmene der Clint Eastwood har gjort, men jeg anbefaler også My Darling Clementine, og High Noon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå