Gå til innhold

AMD XP2200 for varm?

Stampsuv

Anbefalte innlegg

Hallo!

Jeg har en AMD xp2200+ som går uten overklokking(1,8Ghz), og en eller annen GlacialTech Vifte. For et par uker siden hadde skjermspareren min hengt seg(det er en ganske heftig en), og jeg sjekket temperaturen. Da var den på 70 grader C i prosessoren, og systemet lå i overkant av 50!!!

Jeg løp sporenstreks ned til komplett og kjøpte to nye kabinettvifter for å gi litt luft til harddisker og annet som løfter tempen i kabinettet, men dette har hatt liten innvirkning... nå er den rundt 55 grader idle, og kan komme opp i 60 når den jobber!

Så hadde jeg egentlig slått meg til ro med at denne prosessoren ER varm, og skal vel tåle opp til 90 grader, men så kommer det for dagen at AMD faktisk har gjort forrandring fra xp2100 til xp2200, og dette skal gjøre at den blir KALDERE!?!?! ..skjønner ingenting... Greit nok at den skal tåle mye varme, men skjermspareren min HAKKER, for svarte! Begynner å bli veldig frustrert!

Vær så snill å hjelpe meg! :-?

*magesåret nærmer seg* -hehe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jo det er det jeg tror den gjør! ..så en video-snutt av folk som testa ut prosessorer UTEN kjøler mens de spillte FPS-spill, det første tegnet før prosessoren brant opp var at spillet lagga som et helvete...

og dette er en ganske rå OpenGL-greie, så jeg har fått inntrykk av det! men kanskje det er skjermkortet som blir varmt pga system-tempen? har nVIDIA G4 Ti4200 128Mb...

Lenke til kommentar

hmm.. syns jeg høres rart ut, for lagg var det første som skjedde i øyeblikket de folka(på videoen) tok kjøleribba av prosessoren!

..menmen, jeg har også tenkt tanken om kontakt mellom cpu og kjøler, kanskje det hadde gjort seg med bedre goop? (har bare den som var på kjølern fra før...)

Også skal jeg nok gå til innkjøp av en feitere kjøler så fort jeg får råd!

men det er liksom så rart uansett, syns jeg! vifta skulle jo holde opp til XP2600 eller noe...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...