Gå til innhold

bygg selv eller la komplett gjør jobben


Anbefalte innlegg

hei!

 

jeg skal kjøpe meg ny p-c så jeg har sjed litt på denne pakken link

hvis du ikke får opp linken så er dette produktene:

 

- Miljøgebyr 50.00 pr stk kommer i tillegg.

Varenr.: 324600

Strømkabel PC m/Jord 2m

Nero 8 OEM Vista kompatibel

CyberLink DVD Suite 5, 6Channel, OEM CD,

Counter Strike 1: Anthology, PC

Musmatte Blå 4/6mm

Støtsikker PC-eske

World of Warcraft, MMORPG, PC

Antec Nine Hundred sort miditower,

Corsair Powersupply 750W Black, ATX/EPS,

Asus P5N-D, nForce-750i SLI, Socket-775,

Intel Core™ 2 Quad Q9300 2.5GHz Socket

XFX GeForce 9800GTX 760M 512MB BLACK,

XFX GeForce 9800GTX 760M 512MB BLACK,

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5,

Samsung SpinPoint F1 750GB SATA2

Samsung SpinPoint T166 320GB SATA2

Samsung DVD-brenner SH-S202J IDE

USB2 multikortleser 3.5" sort for

Creative SB X-Fi XtremeGamer

MS COA Label Windows

MS Win Vista Home Premium Norsk

MS MANUALS Win Vista Home Premium

MS ROYALTY Vista Home Premium

Garanti 3 år - Sende inn

Support Komplett.no - Komplett sin

Lagerstatus: 1 stk. på lager

 

den kommer på 12480 kr

 

her er linken jeg plukket produktene fra link

 

så det jeg lurer på er om jeg skal kjøpe denne pakken av komplett sånn at dem setter den opp for meg, eller om jeg skal bestill alle delen å sett den opp selv, da regner jeg med at jeg sparer litt penger.

 

men hvis jeg skal gjør det selv er det bare å sette inn alle delene å installer windows eller må jeg inn i bios å endre masse rart? hvis jeg må det så slit jeg:(

 

hva er det egentlig kompeltt gjør når de stter den sammen?

 

takker for svar;)

 

hvis det er noen store endringer jeg bør gjøre i pakken så rop ut;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg forstår ikke hvorfor folk absolutt skal legge "så mye" penger i PC lenger.

Du får en maskin som duger kjempebra til rundt åtte tusen kroner, bare så du vet det.

 

Å bygge en maskin er ikke særlig vanskelig, selv om det byr på en del frustrasjon.

Det er gleden det gir å bygge selv som burde være motivasjonsfaktoren, ikke pengene du sparer.

Det dreier seg nemlig bare om rundt 700 kroner, og tro meg - ofte blir man så frustrert at man har lyst til å kaste hele haugen med maskinvare på dynga. De gangene hadde det vært greit å ha betalt for å "slippe unna".

 

Bygg selv er mitt råd, du lærer en masse og har det moro.

Lenke til kommentar
Jeg forstår ikke hvorfor folk absolutt skal legge "så mye" penger i PC lenger.

Du får en maskin som duger kjempebra til rundt åtte tusen kroner, bare så du vet det.

 

Å bygge en maskin er ikke særlig vanskelig, selv om det byr på en del frustrasjon.

Det er gleden det gir å bygge selv som burde være motivasjonsfaktoren, ikke pengene du sparer.

Det dreier seg nemlig bare om rundt 700 kroner, og tro meg - ofte blir man så frustrert at man har lyst til å kaste hele haugen med maskinvare på dynga. De gangene hadde det vært greit å ha betalt for å "slippe unna".

 

Bygg selv er mitt råd, du lærer en masse og har det moro.

jeg er enig med deg, er sikkert utrolig artig å bygge selv så for jeg mye mer er faring med p-c også. men får mye mer sørvis hvis noe blir ødelakt når dem bygger gjør jeg ikke?

 

men må jeg inn i bios for å fikkse sli og sett ene har disken som slave osv? eller er det bare å sett sammen hardwarene?

Endret av fredrick4
Lenke til kommentar

Det er klart at det er enklere med retur osv. om Komplett bygger maskinen.

Dessuten slipper du at maskinvare er DOA.

 

Om du kjøper SATA-disker og ikke vil klokke, trenger du ikke rote noe særlig i BIOS.

Når det er sagt forstår jeg ikke hvorfor du er så redd for BIOS-konfigurasjon, det er jo det deiligste med hele jobben. :yes:

Lenke til kommentar
Det er klart at det er enklere med retur osv. om Komplett bygger maskinen.

Dessuten slipper du at maskinvare er DOA.

 

Om du kjøper SATA-disker og ikke vil klokke, trenger du ikke rote noe særlig i BIOS.

Når det er sagt forstår jeg ikke hvorfor du er så redd for BIOS-konfigurasjon, det er jo det deiligste med hele jobben. :yes:

ok så hvis jeg kjøper sata disker så er det ikke sånn at enen styrer den andre på en måte:P

men jeg skal kjøpe to skjærmkort å kjøre dem som sli, trenger jeg da å rote my inni bios eller fikses det seg selv?

 

så har jeg ett anna sp. hvis jeg kjøer pakken her så får jeg vista 32 bit, men hvis jeg skal gjør det selv så kan jo jeg velge hva anbefaller dere hvis jeg skal bygge selv?

Lenke til kommentar
Du har en stor fordel om du har 64 bit. Da 32 ikke støtter mere en 4gb. Det blir fort litt lite da skjermort stikker av med 1gb så har du bare igjen under 3 til minne.

 

32-bit støtter bare +- 3,3 gb totalt minne

 

Det er en STOR fordel å ha 64-bit. Jeg har 8gb RAM pluss (på en eller annen måte) 2,5gb skjerkortminne. Har ikke funnet noen bugs med 64-bit Vista enda, bortsett fra at du må laste ned en patch hvis du skal ha mer en 3gb RAM.

Endret av Moffe247
Lenke til kommentar

Mine tanker:

 

Jeg er bort i mot 100 % sikker på at du kommer til å bli strålende fornøyd med en av DinSide maskinene, koster ca 7500 kroner uten skjerm se f.eks Netshop. Den kommer til å yte nesten identisk med den maskinen du har satt opp i spill. Pga sterkere skjermkort og bedre prosessor til spill.

 

Du har også muligheten til å velge 64-bit OS

 

Lenke Netsho DinSide PC

 

Om du vil ha den sykt rå og fortsatt billigere enn hos komplett smekker du inn et 4870 til for å kjøre Crossfire og en Mist 650W. 12673 med skjerm, send forespørsel om pris uten skjerm.

 

Bygging er inkludert.

Lenke til kommentar
Du har en stor fordel om du har 64 bit. Da 32 ikke støtter mere en 4gb. Det blir fort litt lite da skjermort stikker av med 1gb så har du bare igjen under 3 til minne.

 

32-bit støtter bare +- 3,3 gb totalt minne

 

Det er en STOR fordel å ha 64-bit. Jeg har 8gb RAM pluss (på en eller annen måte) 2,5gb skjerkortminne. Har ikke funnet noen bugs med 64-bit Vista enda, bortsett fra at du må laste ned en patch hvis du skal ha mer en 3gb RAM.

 

Rent matematisk får jeg det til og bli: 2^32 = 4,294,967,296 byte

 

4,294,967,296\1024^3 = 4 GB

 

Edit: Regnefeil

Endret av iron_knuckle
Lenke til kommentar
Mine tanker:

 

Jeg er bort i mot 100 % sikker på at du kommer til å bli strålende fornøyd med en av DinSide maskinene, koster ca 7500 kroner uten skjerm se f.eks Netshop. Den kommer til å yte nesten identisk med den maskinen du har satt opp i spill. Pga sterkere skjermkort og bedre prosessor til spill.

 

Du har også muligheten til å velge 64-bit OS

 

Lenke Netsho DinSide PC

 

Om du vil ha den sykt rå og fortsatt billigere enn hos komplett smekker du inn et 4870 til for å kjøre Crossfire og en Mist 650W. 12673 med skjerm, send forespørsel om pris uten skjerm.

 

Bygging er inkludert.

 

Enig.

Du trenger virkelig ikke noe så "dyrt".

Lenke til kommentar
Det er en STOR fordel å ha 64-bit. Jeg har 8gb RAM pluss (på en eller annen måte) 2,5gb skjerkortminne. Har ikke funnet noen bugs med 64-bit Vista enda, bortsett fra at du må laste ned en patch hvis du skal ha mer en 3gb RAM.

Finnes alle de vanligste programmene til 64-bit? Og kan man kjøre alle spill på det?

Lenke til kommentar
Det er en STOR fordel å ha 64-bit. Jeg har 8gb RAM pluss (på en eller annen måte) 2,5gb skjerkortminne. Har ikke funnet noen bugs med 64-bit Vista enda, bortsett fra at du må laste ned en patch hvis du skal ha mer en 3gb RAM.

Finnes alle de vanligste programmene til 64-bit? Og kan man kjøre alle spill på det?

 

Har ikke støtt på noen problemer med 64-bit problemer. har installert mange spill o.l. uten problemer :)

Lenke til kommentar
Hva med noe i denne prisklassen?

Oppsett.

 

Hvis han ønsker noe til 10-12.000 må han jo få lov til det.

Ytelsen stiger jo ikke så mye i forhold til ditt oppsett eller NetShop PC'n som er foreslått, men det er en annen sak.

I ditt forslag ligger en kjøler jeg ikke ville tatt i med tang ;-), den bråker for mye.

Utover det mangler det harddisk + Windows Vista samt at det ikke hadde skadet med et litt bedre skjermkort.

 

Anbefaler Vista x64 og 8GB minne.

Endret av Anvil
Lenke til kommentar

Hvis du har bygd pcer før og vet hva du driver med så kan selvbygg være et alternativ. Men om du har bygd lite selv så ville jeg latt komplett gjort det og helelr betalt litt mer da jeg har sett nok av håpløse pcer bygget av nybegynnere hvor det slurves med ting som kjølepasta, ting kobles feil osv (jeg har også gjrot endel grove feil som jeg har fått svi for da jeg bygget mine første pcer). Enig med flere andre her at du får en veldig god maskin for godt under 10 store som ikke nødvendigvis er særlig dårligere enn den du har valgt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...